پسماند میادین میوه و تره بار خوراک دام می‌شوند

گروه اقتصادی الف،   3990628032

معاون خدمات شهری شهرداری تهران لزوم تبدیل پسماند تولید شده در میادین میوه و تره بار به خوراک دام و کود کمپوست را مورد تاکید قرار داد و گفت: این طرح در دست بررسی نهایی است که به محض اتمام بررسی‌های کارشناسی، عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

پسماند میادین میوه و تره بار خوراک دام می‌شوندبه گزارش ایسنا، مجتبی یزدانی در بازدید از میدان مرکزی میوه و تره بار، از بخش‌های مختلف ساختمان جدید این سازمان دیدن کرد و گفت: این ساختمان با نگاه کاملاً اقتصادی ساخته شده است و هدف از احداث آن، تجمیع ساختمان‌های پراکنده سازمان مدیریت میادین در یک ساختمان واحد و جلوگیری از هزینه‌های اضافی است.

وی در ادامه این بازدید از کارخانه خوراک دام میدان مرکزی نیز دیدن و تاکید کرد: طرحی را در دست بررسی نهایی داریم که به موجب آن، علاوه بر میدان مرکزی که در حال حاضر پسماند آن بازیافت می‌شود، پسماند ۲۴۵ میدان و بازار میوه و تره بار نیز به این کارخانه و سایر مراکز بازیافت منتقل شده و به خوراک دام و کود کمپوست تبدیل خواهد شد.

یزدانی با بیان اینکه بازگرداندن پسماند میادین میوه و تره بار به چرخه مصرف، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر محیط زیستی مقرون به صرفه بوده و از اهمیت و ضرورت ویژه‌ای برخوردار است، تصریح کرد: تحقق این مهم از کارهای شاخص مدیریت شهری و گام مهمی در جهت کاستن از حجم دفن پسماند شهر تهران خواهد بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران، تحقق طرح بازیافت پسماند تولید شده در میادین میوه و تره بار را که مراحل نهایی بررسی‌های کارشناسی خود را می‌گذراند به عنوان اقدام ماندگار و کار شاخص مدیریت شهری در حوزه پسماند نام برد و خاطرنشان کرد: از مشارکت بخش خصوص در اجرای این طرح استفاده خواهد شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، سید سعید راد مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران نیز در جریان این بازدید، گزارشی از دلایل و مراحل ساخت ساختمان جدید این سازمان و همچنین، اقداماتی که به منظور آغاز به کار مجدد کارخانه خوراک دام میدان مرکزی به عمل آمده است، ارائه کرد.