بازارگردانی متفاوت «وسپهر» در حمایت از بازار سهام

گروه اقتصادی الف،   3990628017

معاون مالی بانک صادرات ایران گفت: تمام وجوه حاصل از فروش سهام شرکت گروه مالی سپهر صادرات «وسپهر»، صرف کنترل و توسعه بازار سهام می‌شود.

https://www.bsi.ir/DocLib4/IMG-20200917-WA0002.jpgبه گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، احمد فاضلی با بیان  این مطلب اظهار کرد: در عرضه اولیه شرکت گروه مالی سپهر صادرات ایران، 20 درصد معادل 6 میلیارد سهم از سهام این شرکت به عموم فعالان بازار سرمایه و صندوق‌های سرمایه‌گذاری عرضه خواهد شد و هیچ مبلغی از این وجوه به بانک صادرات ایران برنمی‌گردد بلکه تمام وجوه حاصل از این عرضه در خود شرکت باقی می‌ماند و برای کنترل بازار استفاده خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف ما، تنها کنترل بازار سهام بانک صادرات ایران و یا گروه مالی سپهر صادرات نیست،  بلکه نگاه‌مان فراتر از مجموعه بانک است و به دنبال حمایت از تمام بازار هستیم. 

فاضلی افزود: نگاه تک‌بعدی در بازار سرمایه به شکست منجر می‌شود. پیشرفت مجموعه بانک در گرو پیشرفت و رونق مجموعه بازار سرمایه است بنابراین سعی داریم  علاوه بر حمایت جدی و مؤثر از سهام مجموعه بانک صادرات ایران، وجوه حاصل از این عرضه اولیه را صرف تعادل و رونق بازار سهام کنیم. 

معاون مالی بانک صادرات ایران با اشاره به بازارگردانی متفاوت سهام شرکت گروه مالی سپهر صادرات گفت: در نظر داریم به صورتی کاملا متفاوت از سایر بازارگردان‌ها و به صورت کاملا عملی و با قدرت وارد بازار شویم. تعداد قابل توجهی سهم نیز در اختیار بازارگردان قرار خواهد گرفت که در موقعیت‌های مناسب، بازار سهام شرکت را کنترل کند.

وی افزود: هدف ما از بازارگردانی، ایجاد هیجان در سهام نیست که باعث افزایش بی‌رویه و یا سقوط قیمت سهام شود بلکه به دنبال واقعی کردن قیمت سهام شرکت بر اساس ارزش ذاتی و دارایی‌های ارزشمند آن هستیم.

 گفتنی است سهام شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات در نماد "وسپهر ۱" یکشنبه هفته آینده، ثبت سفارش و عرضه اولیه خواهد شد.