پارلمان اتحادیه اروپا خواستار تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی شد

گروه جهان الف،   3990627128

پارلمان اروپا در اعتراض به ماجرای قتل فجیع «جمال خاشقجی» و کشتار غیرنظامیان در جنگ یمن خواستار تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی شد.

به گزارش مهر به نقل از الجزیره، پارلمان اتحادیه اروپا از کشورهای عضو این اتحادیه درخواست کرد تا علیه عربستان سعودی تحریم تسلیحاتی وضع کنند.

پارلمان اروپا دلیل این تحریم را قتل «جمال خاشقجی» و کشتار غیرنظامیان در جنگ یمن اعلام کردند.

قانونگذاران اتحادیه اروپا در گزارش مربوط به صادرات تسلیحاتی این اتحادیه که روز پنج شنبه تصویب شد، از تمام اعضای این اتحادیه خواستند تا به نشانه اعتراض به «قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی از الگوی آلمان، فنلاند و دانمارک در وضع محدودیتها بر صادرات تسلیحات خود به عربستان سعودی پیروی کنند».

در این مصوبه همچنین به این نکته اشاره شده است که تسلیحات صادر شده به عربستان سعودی، امارات متحده عربی، و همچنین سایر اعضای ائتلاف تحت رهبری عربستان در جنگ یمن، در این کشور استفاده شده است؛ «جایی که ۲۲ میلیون نفر نیازمند کمک بشردوستانه و تدابیر حفاظتی هستند».

این گزارش همچنین سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا را به وضع تحریمهای مشابه با هدف جلوگیری از رنج و تألم بیشتر غیرنظامیان در جنگ یمن دعوت کرد.

گفتنی است که جمال خاشقجی ۵۹ ساله، روزنامه نگار و منتقد سعودی، اکتبر ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در شهر استانبول به دست گروهی از عناصر سعودی کشته و جنازه وی مثله شد؛ رویدادی که واکنشهای منفی رهبران و مقامات بلندپایه کشورهای جهان را درپی داشت.