علت خارج نشدن تلویزیون ایکس ویژن از حالت استند بای

گزارش بازرگانی،   3990627051

ایکس ویژن یکی از برندهای مدرن در صنعت طراحی و ساخت تلویزیون است که طی سال‌ های اخیر به بازارهای داخلی عرضه شده است. بازار اولیه این تلویزیون ‌ها در ایران و خاورمیانه قرار دارد. ایکس ویژن یکی از محصولاتی است که در آگوست سال ۲۰۰۶ میلادی به شرکت توزیع ماد در ایران پیوست و به این ترتیب نام تجاری X.Vision در ایران نیز راه اندازی گردید.

ایکس ویژن یکی از برندهای مدرن در صنعت طراحی و ساخت تلویزیون است که طی سال‌ های اخیر به بازارهای داخلی عرضه شده است. بازار اولیه این تلویزیون ‌ها در ایران و خاورمیانه قرار دارد. ایکس ویژن یکی از محصولاتی است که در آگوست سال 2006 میلادی به شرکت توزیع ماد در ایران پیوست و به این ترتیب نام تجاری X.Vision در ایران نیز راه اندازی گردید.

اگر شما نیز در منزل خود حداقل یک دستگاه ایکس ویژن داشته باشید، قطعا به مطالعه مقالاتی از این دست نیاز پیدا خواهید کرد. در این مقاله ضمن بررسی ویژگی های ممتاز تلویزیون ایکس ویژن، به بررسی علل خارج نشدن آن از حالت استند بای و چگونگی رفع این مشکل و تعمیر مین برد تلویزیون ایکس ویژن خواهیم پرداخت. پیشنهاد می کنیم با مطالعه این مقاله ما را همراهی کنید.

ویژگی‌های تلویزیون ایکس ویژن

اگر بخواهیم به ساده ترین شکل ممکن تلویزیون ایکس ویژن را معرفی کنیم باید ویژگی های ذیل را در خصوص آن بیان نماییم:

  • پانل LED با درجه کیفی +A
  • DVBT داخلی با کیفیت HD
  • وضوح تصویر Full HD یا رزولوشن ۱۹۲۰ x 1080
  • زاویه دید ۱۷۸ درجه افقی و عمودی
  • روشنایی بسیار بالا در تصویر
  • قابلیت پخش فیلم به حالت ۲۴ فریم در ثانیه
  • قابلیت پخش صدا با فرمت‌های MP3,WMA,AAC
  • مجهز به ماشین زمان Time Shift
  • قابلیت ضبط برنامه‌های تلویزیونی حتی در حالت استندبای
  • قابلیت نمایش تصاویر با فرمت‌ های JPG,JPE,PNG,BMP
  • قابلیت پخش تصاویر با فرمت‌ های DIVX,MPG,MPEG,MP4,MOV,MKV
  • قابلیت پخش تصاویر، فیلم ‌ها و موزیک ها با اتصال به USB
  • مجهز به پردازشگر چند هسته ‌ای

چرا تلویزیون را بر روی حالت آماده به کار قرار می دهیم؟

حالت آماده به کار و یا همان استند بای، یکی از راهکارهای ارائه شده توسط شرکت های سازنده برای افزایش عمر دستگاه و کاهش هزینه های مربوط به برق مصرفی است. در واقع شما اگر می خواهید به مدت طولانی از دستگاه استفاده نکنید، بهتر است آن را کاملا خاموش کرده و از پریز برق بکشید، اما اگر در طول شبانه روز به دفعات از تلویزیون استفاده می کنید، بهتر است آن را بر روی حالت آماده به کار قرار دهید.

خارج نشدن تلویزیون ایکس ویژن از حالت استند بای به چه دلیل است؟

یکی از مشکلاتی که می‌ تواند در لیست خرابی تلویزیون ایکس ویژن قرار گیرد، خارج نشدن تلویزیون از حالت استند بای و یا همان حالت آماده به کار است. در برخی از شرایط نیز تلویزیون از حالت استند بای خارج می شود، ولی ممکن است صدا و تصویر نداشته باشد یا اینکه کنترل تلویزیون به هیچ وجه کار نکند.

در این حالت گفته می شود مشکل و خرابی تلویزیون ایکس ویژن به بخش مین برد مرتبط می گردد. مین برد یک قطعه بسیار مهم در تلویزیون است که در اغلب موارد به راحتی تعمیر می شود، اما در برخی از شرایط ممکن است مین برد کاملا سوخته باشد و در این صورت ناگزیر از خرید یک قطعه نو خواهید بود. هزینه خرید مین برد قدری بالاست و در زمره گران ترین قطعات تلویزیون به شمار می رود.

مین برد چیست؟

تلویزیون ها در دنیای امروز اشکال مختلفی دارند. تلویزیون های نسل جدید و به اصطلاح LCD، LED و پلاسما، دارای بردهای متعدد و متفاوتی هستند که هر کدام از آن ها وظیفه ای خاص داشته و عملکردهای خاصی دارند.  Main board یکی از بوردهای دستگاه تلویزیون است که می توان آن را اصلی ترین بخش تلویزیون به حساب آورد.

این برد، دستور دهنده اصلی به قسمت های مختلف دستگاه بوده و در برگیرنده اطلاعات بسیار زیادی است. در واقع مین برد در برگیرنده پردازشگر تلویزیون، حافظه رم، ورودی و خروجی های مختلف از جمله ورودی صدا، تصویر، یو اس بی و HDMI و … است.

ضمانت نامه تلویزیون ایکس ویژن

اگر خرابی مین برد در دو سال اول خریداری تلویزیون ایکس ویژن رخ دهد، مشمول گارانتی می شود و شما بدون پرداخت هزینه می توانید نسبت به تعمیر و یا خرید آن اقدام کنید، اما اگر مدت زمان گارانتی گذشته باشد، نمی توانید از این مزایا استفاده نمایید.

دقت کنید اگر شخصا مبادرت به باز کردن سیستم نموده و مین برد را دستکاری کنید و یا سعی نمایید ابتدا آن را نزد تعمیرکارانی که زیر مجموعه نمایندگی ایکس ویژن نیستند تعمیر نمایید، ضمانت نامه را مخدوش نموده و دیگر نمی توان از مزایای آن به صورت رایگان استفاده کرد.

تعمیر تخصصی تلویزیون ایکس ویژن

در صورت مواجه شدن با خرابی دستگاه، بهترین کار ممکن مراجعه به نمایندگی تلویزیون ایکس ویژن و مطرح نمودن نوع مشکل و اختلال پیش آمده است. اگر برگه ضمانت نامه معتبر و امضا شده نیز در مدت زمان مورد نظر قرار دارد، شرایط بهتری در اختیار شما خواهد بود.

تعمیر تخصصی تلویزیون ایکس ویژن صرفا توسط تعمیرکارانی که در زیر مجموعه این شرکت و برند فعالیت می کنند امکان پذیر است. تعمیر مین برد در ایکس ویژن یکی از نمونه خدماتی است که توسط نمایندگی های این برند در سراسر ایران صورت می گیرد.