کرونا یک مدرسه را در اشنویه تعطیل کرد

گروه سلامت الف،   3990627017

رییس اداره آموزش و پرورش اشنویه گفت: مثبت اعلام شدن آزمایش یکی از دانش‌آموزان و مشکوک بودن ۲ دانش‌آموز دیگر در یکی از مدارس متوسطه این شهرستان، این مرکز آموزشی را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرد.

شیرین جهانگیری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در مجموع تاکنون سه نفر از دانش‌آموزان این مدرسه برای آزمایش کرونا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند که جواب قطعی یکی از این دانش‌آموزان مثبت است و جواب تست دانش‌آموزان دیگر که مشکوک هستند، فردا اعلام می‌شود.

وی افزود: بلافاصله پس از اتفاق افتادن این قضیه و پس از هماهنگی با اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی و فرمانداری، تصمیم به تعطیلی این مدرسه تا اطلاع ثانوی گرفته شد.

رییس اداره آموزش و پرورش اشنویه در خصوص فوت دیگر دانش‌آموز ابتدایی نیز بیان کرد: یک دختر دانش آموز مقطع ابتدایی این شهرستان نیز که از بهمن‌ماه گذشته به دلیل بیماری سرطان در بیمارستان ارومیه بستری بود و هیچگونه فعالیت و رفت‌وآمدی به مدرسه نداشت، در بیمارستان به بیماری کرونا مبتلا شده و فوت کرده است.

وی گفت: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود و بازرسان نیز به صورت مستمر از مدارس در این زمینه بازدید می کنند.

۱۵ هزار و ۱۲۳ دانش‌آموز برای تحصیل جدید در مدارس دولتی این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند؛ ۶۵۱ کلاس درس در این شهرستان وجود دارد که از این تعداد ۳۹۶ کلاس ابتدایی، ۱۴۸ کلاس درس متوسطه اول و ۱۰۷ کلاس درس متوسطه دوم است.

تمامی مدارس اشنویه به صورت دولتی اداره می‌شود و این شهرستان فاقد مدرسه غیردولتی است.