تشریح جلسه کمیسیون کشاورزی با حضور قالیباف

گروه اقتصادی الف،   3990626167

 عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون کشاورزی، گفت: قالیباف در این جلسه گفت ما مشکل بی عدالتی در توزیع یارانه در بخش‌های مختلف را داریم.

علیرضا نظری در گفتگو با مهر با اشاره به جلسه عصر امروز کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست اظهار داشت: این جلسه با حضور اعضای کمیسیون، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی و معاونان این وزارتخانه، نمایندگانی از تولید کنندگان دام، طیور، آبزیان و زنبورداران و سرپرست وزارت صمت برگزار شد.

وی بیان کرد: در ابتدای جلسه معاونان وزیر جهاد کشاورزی توضیحاتی درباره مشکلات کاری خود ارائه و همچنین نمایندگان بخش‌های تولیدی در موضوع تولید طیور، دام، آبزیان و زنبور داری نقطه نظرات و مشکلات خود را مطرح کردند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه جلسه چند نفر از اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را درباره بهبود وضعیت چرخه تولید محصولات اساسی کشاورزی در حوزه دام، طیور، آبزیان و زنبور داران ارائه کردند.

نظری اظهار داشت: سپس رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس مباحث خود را مطرح کرد و در اظهارات خود بر ضرورت تمرکز قوانین مربوط به بخش بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: ساداتی نژاد در این جلسه گفت که ۵۰ درصد نهاده‌های مورد نیاز با قیمت ترجیحی تأمین می‌شود اما در هنگام قیمت‌گذاری این مسئله مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: طبق گفته رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، ارز یارانه ۴۲۰۰ تومانی باید به طور کلی حذف و باید از بخش آبزی پروری و همچنین تولید کنندگان زنبور عسل به طور ویژه حمایت شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به مباحث مطرح شده از سوی خاوازی در این جلسه گفت: وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد که صدای تولیدکنندگان بخش کشاورزی طی ۴۰ سال گذشته شنیده نشده است.

نظری افزود: طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی بخش عمده‌ای از مشکلات محصولات کشاورزی به بخش بازرگانی وزارت جهاد مربوط می‌شود که این بخش به وزارت صمت واگذار شده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق گفته خاوازی این مسئله مربوط به مصوبه سران قوا و برای دو سال پیش است و قرار بر این بود که تا زمان بازگشت اختیارات بخش بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی جلسات هماهنگی بین دو وزارتخانه برگزار شود و ما همواره در جلسات مشترک خود با وزارت صمت از کشاورزان و تولیدکنندگان دفاع کردیم.

وی اظهار داشت: طبق گفته وزیر جهاد کشاورزی قیمت گذاری تولیدات محصولات کشاورزی در حوزه دام و طیور باید به صورت ماهیانه آنالیز و تعیین قیمت شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی در این جلسه بیان کرد که این وزارتخانه برای کمک به توزیع درست نهادها و ساماندهی به بخش تولید محصولات کشاورزی از ریاست قوه قضائیه، وزیر اطلاعات و وزیر دادگستری هم درخواست کمک کرده است و آن هم قول همکاری جدی داده‌اند.

نظری با اشاره به اظهارات وزیر جهاد کشاورزی درباره قیمت گذاری گوشت قرمز گفت: وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد که ما در قیمت گذاری گوشت قرمز روی ۷۲ هزار تومان ایستاده‌ایم و بازار هم بر همین مبنا تنظیم شد. همچنین وی به ضرورت تأمین شکر مورد نیاز زنبورداران تاکید کرد و گفت که این یک موضوع جدی است و وزارت صنعت باید در تأمین شکر مورد نیاز زنبورداران جدیت به خرج دهد.

وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی همچنین عنوان کرد که دو راه اختصاص یارانه به تولید کننده و مصرف کننده را آماده و مکانیزم آن را هم ارائه کرده اند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات سرپرست وزارت صمت در این جلسه گفت: سرقینی گفت که در جلسه‌ای که با رئیس جمهور داشته اند، وی دستور داده است که با اولویت ارز مورد نیاز بخش کشاورزی تأمین شود.

نظری بیان کرد: سرپرست وزارت صنعت گفت که ما می‌دانیم ارز دولتی کاملاً به نهاده‌ها تعلق نمی‌گیرد و مشکلاتی در این راستا وجود دارد و این مشکلات کاملاً جدی است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق گفته سرقینی یارانه گوشت طی ماه‌های گذشته حذف شده و این مسئله نه تنها باعث افزایش قیمت گوشت نشد بلکه باعث ارزان‌تر شدن قیمت گوشت شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سرپرست وزارت صمت عنوان کرد که ارز برای تهیه کره از تیرماه سال گذشته حذف شده و الان باید ۱۰۰ درصد تولید داخلی باشد و تاکید کرد که ما هم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای این محصولات موافق هستیم.

نظری با اشاره به اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: رئیس مجلس در این جلسه تاکید کرد که از این مباحث این گونه می‌توان نتیجه گرفت که مشکلات داخلی است و به مدیریت ما بازمی‌گردد.

وی ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که دولت عنوان می‌کند ۱۴ میلیارد دلار برای تأمین محصولات کشاورزی و نهادها تخصیص داده است و از سوی دیگر تولید کننده هم اعلام می‌کند که این دلار تخصیصی به آنان تعلق نگرفته و در این شرایط معلوم نیست که این ارز کجا رفته است؟

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت که بنده فکر می‌کنم اولین مشکل ما در این حوزه چالش مدیریتی است و ما مشکل بی عدالتی در توزیع یارانه در بخش‌های مختلف را داریم.

نظری ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ما مدیران هیچگاه نباید خوش خیال باشیم و فکر کنیم که قانون نوشتیم و حتماً آن قانون اجرایی شده است.

وی افزود: رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان داشت که بنده معتقدم چه اختیارات بخش بازرگانی به وزارت جهاد کشاورزی بازگردد و چه بازنگردد باز هم ما مشکل داریم چرا که زنجیره‌ای مدیریتی ما مشکل دارد و ما نباید در کار مردم دخالت کنیم و این سیستم بروکراسی منشأ مشکلات اساسی در کشور شده است.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: قالیباف درباره صحبت‌های سرپرست وزارت صمت مبنی بر دستور رئیس جمهور برای تأمین ارز بخش کشاورزی و غذایی گفت که این مسئله هم به مشکلات اضافه می‌کند و اگر بخش صنعت که نیاز به سه و نیم میلیون میلیارد دلار مواد اولیه داشته باشد، تأمین نشود، دولت از کجا می‌خواهد از صنعت ۷ میلیارد دلار کمک بگیرد؟

نظری اظهار داشت: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که دخالت‌های ما در بورس هم مشکل‌آفرین شده و دخالتهای بی حساب موجب شد که بورس سقوط کند و همین که آن را رها کردیم، مسیر طبیعی بازار بورس ادامه پیدا کرد و در چند روز گذشته شاهد مثبت شدن بازار بورس هستیم.

وی ادامه داد: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بنده تردید ندارم کسانی در این مجموعه دنبال منافع شخصی خودشان هستند و البته برخی هم عامل دشمن هستند و دنبال کارشکنی در مسیر کشور هستند اما ما در مجلس به دنبال گره‌گشایی و مدافع حقوق مردم هستیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت اساس کار ما این است که تولیدکنندگان و صنعتگران هم که از همین مردم هستند، از کارشان گره‌گشایی شود شود و شبانه روز در تلاش هستیم تا به آنان کمک کنیم.

نظری بیان‌کرد: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که بنده هم برای بازگشت بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی از وزارت صمت تلاش خواهم کرد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

پربحث‌های هفته

  1. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  2. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  3. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  4. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  5. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

  6. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  7. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

  8. افزایش ۳۵ درصدی دستمزد، حاصل ایستادگی گروه کارگری بود  

  9. رشد ۲ رقمی تولید خودرو در ایران/ جهش تولید خودروهای تجاری

  10. حقوق بگیران در سال ۱۴۰۳ چقدر باید مالیات بدهند؟

  11.  تورم سالانه اسفند ۱۴۰۲ اعلام شد 

  12. وزیر جهاد کشاورزی: با ممنوعیت‌های صادراتی غیرمنتظره و افزایش لحظه‌ای تعرفه ها مقابله می کنیم

  13. چرا گوشت قرمز گران شد؟

  14. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  15. ۷۷همت دارایی‌ مازاد بانک‌ها در دولت سیزدهم فروخته شد

  16. لااقل به پژوهش‌های مرکز خود رجوع کنید!

  17. مبلغ ارز مسافراتی به ۵۰۰ یورو برگشت

  18. این چک‌های صیادی را قبول نکنید!  

  19. جدول کامل حقوق و مزایای کارگران در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات

  20. بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم

  21. زمان آغاز مرحله سوم طرح فجرانه کالابرگ الکترونیک

آخرین عناوین