زالی: فراز و فرودهای کرونا ادامه دارد/ لزوم کاهش حضور کارکنان

گروه اجتماعی الف،   3990626127

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران کاهش حضور کارکنان را یکی از موثرترین اقدامات برای کنترل ترددها و کاهش ترافیک در کالبد شهر دانست و پرهیز از تاخیر در اجرای مصوبات مثل اعمال محدودیت‌ها و کنترل ترددهای درون شهری و برون شهری را خواستار شد.

زالی: فراز و فرودهای کرونا ادامه دارد/ لزوم کاهش حضور کارکنان

به گزارش ایسنا، در جلسه شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران که با حضور جمعی از مسئولان و معاونین بهداشتی سه دانشگاه مستقر در تهران تشکیل شد، دکتر علیرضا زالی به تبیین وضعیت تهران در روزهای اخیر پرداخت و با بیان این که حجم بیماران و چگالی جمعیتی در هیچ نقطه‌ای از کشور با تهران قابل مقایسه نیست، درباره چالش‌های تهران در رویارویی با ویروس کووید ۱۹، گفت: فصل مشترک رفع مسایل پیش روی تهران تامین منابع و کاهش بروکراسی‌های اداری است.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های ارزنده اعضای شورای فرماندهی عملیات مدیریت بیماری کرونا، خواستار همگرایی، تعامل و استمرار خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در بالاترین سطح شد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران با بیان این که با اتکا به همگرایی و تعامل دانشگاه‌های علوم پزشکی، بسیاری از گردنه‌های سخت بیماری کرونا را با موفقیت پشت سرگذاشته ایم، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد همچنان در کشور و مشخصا در تهران با فراز و فرودهای بیماری کرونا روبرو باشیم. بنابراین ضرورت همبستگی و تعامل میان مسئولان درمانی و بهداشتی بیش از پیش احساس می‌شود.

زالی در ادامه تقویت زیرساخت‌های بهداشتی، اعمال بیشتر محدودیت‌ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، عملی شدن جرائم فردی برای کنترل کرونا، نظارت بیشتر بر روند توزیع داروها، برنامه‌ریزی مدون برای توزیع واکسن آنفولانزا، افزایش ظرفیت‌ها و تامین اعتبار، افزایش تعرفه دریافتی کارکنان و توجه بیش از پیش به بازدیدها و نظارت‌ها را مورد تاکید قرار داد.

وی در بخش دیگری از این نشست تداوم و اثربخشی اطلاع رسانی در بحران‌ها خصوصا پاندمی نظیر کرونا را یادآور شد و گفت: باید زمینه‌های اطلاع رسانی از تریبون‌ها توسط  مدیران و افرادی که در خط مقدم مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند، تقویت شود؛ چرا که اثربخشی این اطلاع رسانی در رفتارهای مردم، مخاطبان و سیاست گذاران غیرقابل انکار است.

زالی جبران درآمدهای کاهش یافته کارکنان، ارائه بسته‌های تشویقی، تامین نیروی انسانی و تجهیزات را راه‌حل مناسبی برای تقویت زیرساخت‌های مقابله با کرونا ذکر کرد.

وی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌ها برای کاهش اپیدمی کرونا، بازسازی و بازمهندسی در حوزه بهداشت را خواستار شد.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران پوشش ۸۰ درصدی غربالگری مبتلایان به کرونا در تهران را ستودنی توصیف کرد و گفت: این مهم دستاوردی ارزنده است که با همکاری معاونین بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی محقق شده.

زالی در ادامه تامین نیروی انسانی در حوزه بهداشت، درمان و غذا و دارو را خواستار شد.

وی با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ گفت: بنظر می‌رسد تابلوی اسفندماه دوباره در حال شکل گیری است و این در شرایطی است که همزمانی کرونا با آنفولانزا و بیماری‌های شایع فصل سرما، به افزایش بار مراجعان دامن می‌زند.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا درتهران تلاش برای جذب مشارکت‌های مردمی و بسیج با همان طراوتی که در روزهای ابتدایی شیوع اپیدمی پای کار آمدند را ضروری ذکر کرد و توضیح داد: مشارکت‌های مردمی و نهادهای مدنی می‌تواند راهکار موثری برای کنترل و تسهیل شرایط تهران باشد.

زالی کاهش حضور کارکنان را یکی از موثرترین اقدامات برای کنترل ترددها  و کاهش ترافیک در کالبد شهر دانست و پرهیز از تاخیر در اجرای مصوبات مثل اعمال محدودیت‌ها و کنترل ترددهای درون شهری و برون شهری را خواستار شد.

تکمیل پروژه‌های بیمارستانی و افزایش تخت‌های بستری یکی دیگر از مواردی بود که زالی در این نشست به آن پرداخت.

فرمانده عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهرتهران در خاتمه کارنامه درخشان تیم بهداشت و درمان را درخشان و ستودنی ارزیابی کرد و گفت: از زمان شیوع کرونا تا به امروز تمامی خدمات بهداشتی و درمانی در بالاترین سطح ارائه شده و هیچ بیمار مبتلا به کرونایی پشت درهای بیمارستان برای دریافت خدمات معطل نماند. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین