پرکاربردترین ابزار و مصالح جهت عایق کردن ساختمان

گزارش بازرگانی،   3990626112

مصالح ساختمانی به متریالی گفته می شوند که از آن ها در تولید و ساخت سازه های گوناگون استفاده می شود. مصالح به صورت طبیعی یا مصنوعی و یا ترکیبی از این دو، مورد استفاده قرار می گیرند و هر کدام ویژگی های منحصربفردی دارند. مصالح ساختمانی انواع گوناگون و تنوع زیادی دارند، از سنگ و اجر گرفته تا مصالحی که در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از این مصالح نقش عایق را نیز در ساختمان اجرا می کنند و با خواص ضد صوت و ضد حرارت، از اتلاف انرژی جلوگیری می کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از این مصالح و المان های عایق در ساختمان، از جمله پنجره دوجداره، ایزوگام، پارکت و درب ضد سرقت بپردازیم.

پنجره های دو جداره

پنجره های دوجداره از جمله مصالحی هستند که وجود آن ها در هر ساختمانی نیاز است. این پنجره ها نوعی عایق صوتی و حرارتی بوده و به میزان قابل توجهی از انتقال صدا و هدر رفت انرژی در ساختمان جلوگیری می کنند.

در مقایسه با پنجره های قدیمی که از پروفیل آهن ساخته شده اند و وزن زیادی را بر ساختمان وارد می کنند و به مرور زمان در اثر شرایط جوی دچار زنگ زدگی می شوند، پروفیل های یو پی وی سی بسیار باکیفیت بوده و از مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی برخوردار هستند. قیمت پنجره دوجداره نسبت به پنجره های معمولی بیشتر بوده اما به دلیل ویژگی های بهتری که نسبت به پنجره های معمولی دارد، هزینه های صرف شده برای آن در کوتاه مدت برمی گردد.

پنجره های دوجداره از شیشه های دو جداره با فریم UPVC ساخته می شوند. از ویژگی های بارز این پنجره ها می توان به وزن سبک، مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات جوی و عدم اشتعال پذیری اشاره نمود. امنیت پنجره های دوجداره بسیار بالاست و شکستن دو لایه شیشه به فشار و انرژی زیادی نیاز دارد.

ایزوگام

یکی از تدابیر کاربردی که برای حفاظت از ساختمان در فصول سرد باید انجام بگیرد، استفاده از ایزوگام می باشد. ایزوگام از خسارات ناشی از پدیده های طبیعی جلوگیری می کند. آب ناشی از باران و برف ممکن است که از سقف وارد ساختمان شود، به همین دلیل عایق کاری سقف بسیار مهم است.

این عایق رطوبتی از قیر، پلی استر، تیشو و پشم شیشه ساخته می شود و با روکشی از آلومینیوم و یا حتی بدون آن به بازار عرضه می شود. از ایزوگام هایی که روکش آلومینیومی دارند در مکان هایی استفاده می شود که مستقیما در معرض نور خورشید می باشند، اما از نوع بدون روکش آن برای عایق کاری مکان هایی که رطوبت زیادی دارند مانند حمام و سرویس بهداشتی استفاده می شود.

نصب ایزوگام ها به سهولت انجام می پذیرد و در مقایسه با قیروگونی زمان کمتری را به خود اختصاص می دهد. قیمت ایزوگام از لحاظ اقتصادی مناسب و مقرون بصرفه است. همچنین این محصول وزن سبکی داشته و بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کند.

پارکت

پارکت ها نسل جدیدی از کفپوش ها هستند و به دلیل مقرون بصرفه بودن و کاربردهای فراوان، مورد پسند قشر زیادی از مردم هستند. این کفپوش علاوه بر طرح و نقش های زیبایی که دارد، عایق صوتی و برودتی مناسبی نیز محسوب می شود. در زمان ساخت پارکت، نوعی فوم را در زیر آن قرار می دهند که هم نقش یک عایق حرارتی را ایفا می کند و هم ازعبور ارتعاشات صدا جلوگیری به عمل می اورد. قیمت پارکت نسبت به سرامیک بیشتر است اما به دلیل ویژگی های ظاهری و باطنی بهتری که نسبت به سرامیک دارد، بیشتر مورد توجه مردم قرار گرفته است.

درب ضد سرقت

درب ضد سرقت از آن دسته درب های ساختمانی است که محبوبیت زیادی دارد و اکثر مردم آن را برای درب آپارتمان استفاده می کنند. امروزه تامین امنیت ساکنین ساختمان ها امری ضروری است. درب ضد سرقت به دلیل ساختار ویژه ای که دارد در مقایسه با سایر درب های معمولی از امنیت بالاتری برخوردار است، به همین دلیل بیشتر مورد استقبال عموم قرار می گیرد.



درب های ضد سرقت در مقایسه با درب های معمولی، مقاوم تر هستند و آرامش بیشتری را برای ساکنین به ارمغان می آورند. همچنین از دیگر ویژگی های بارز این محصول، عایق حرارتی و صوتی می باشد. شبکه ای فولادی در میان این درب ها قرار گرفته و در صورت استفاده از عایق هایی مانند پشم سنگ و پشم شیشه در میان این شبکه های فولادی، باعث تبدیل شدن این درب ها به عایقی مفید و کاربردی می شوند.

ساختار، جنس، لولا و قفل درب های ضد سرقت، با درب های معمولی متفاوت است و با توجه به میزان امنیت درب ها، تعبیه می شود. علاوه بر ان، این قفل ها قابل دیدن نبوده و نمی توان آن ها را دستکاری کرد. قیمت درب ضد سرقت نسبت به درب های معمولی به مراتب بیشتر بوده و براساس نوع مواد و متریالی که در آن بکار رفته، تعداد قفل ها و کیفیت آن ها و همچنین وجود یا عدم وجود عایق در آن، دارای قیمت های متفاوتی می باشد.

ما در این مطلب انواع مصالح ساختمانی که به منظور عایق در ساختمان بکار گرفته می شوند را بررسی کردیم. شما همچنین می توانید برای مشاهده سایر قیمت مصالح ساختمانی به اپلیکیشن یا وب سایت ساختمانچی http:// price.sakhtemanchi.com مراجعه کنید.