اتهام‌زنی مجدد آمریکا به حزب‌الله لبنان

گروه جهان الف،   3990626075

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره تلویحی به تضاد موضع پاریس و واشنگتن در ارتباط با لبنان و با اتهام‌زنی مجدد علیه حزب‌الله لبنان، این جنبش را «تروریستی» خواند.

اتهام‌زنی مجدد آمریکا به حزب‌الله لبنان

به گزارش فارس، «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در گفت‌‌و‌گو با شبکه آمریکایی «الحره» ضمن اتهام‌زنی به جنبش حزب‌الله لبنان، به صورت تلویحی تضاد موضع پاریس با واشنگتن در ارتباط با موضوع لبنان اشاره کرد.

طبق این گزارش، در حاشیه مراسم امضای توافق سازش میان تل‌آویو، ابوظبی و منامه در واشنگتن، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ارتباط با مقاله «مایک پامپئو» وزیر خارجه این کشور در روزنامه فرانسوی «فیگارو» درباره ارتباط با موضع فرانسه در قبال حزب‌الله و ایران گفت:‌ «مهم است که مردم فرانسه موضع آمریکا را در قبال لبنان و ایران را بدانند».

مورگان اورتاگوس در ادامه با اتهام‌زنی به حزب‌الله گفت: «فرانسوی‌ها باید بفهمند که حزب‌الله یک سازمان تروریستی است و ابدا نمی‌تواند اصلاحاتی را که مردم لبنان یک سال پیش در اعتراضات خواهان آن بودند، محقق کند».

در همین ارتباط، منابع لبنانی از تضاد موضع آمریکا و فرانسه در ارتباط با «مصطفی ادیب» مأمور تشکیل کابینه در این کشور خبر داده بودند. شامگاه روز گذشته برخی منابع به شبکه لبنانی «ال‌.‌بی.‌سی.‌آی» خبر دادند که: «گزینه عذرخواهی یکی از گزینه‌های جدی است و ادیب اصراری بر تشکیل کابینه و چالش کشیدن هیچ یک از طرف‌ها را ندارد و اینکه او نمی‌خواهد از اصول خود دست بکشد».

 اورتاگوس در ارتباط با آنچه در این گزارش اثرگذاری «توافق ابراهیم» (توافق صلح) بر ایران خوانده شده، ادعا کرد یکی از دلایلی که واشنگتن توافق سازش را برعهده گرفت، این است که آمریکا اصل اعطای ملیاردها دلار پول به ایران را رد می‌کند آن هم برای صلح در خاورمیانه.

اورتاگوس برای بزرگ جلوه دادن این اقدام واشنگتن در ادامه گفت: «دولت رئیس جمهور دونالد ترامپ توانست بر توافق صلح  میان دو کشور عربی و اسرائیل آن هم طی ۲۹ نظارت کند در حالی که ۲۶ سال بدون توافق سپری شده بود».

اورتاگوس با ادعای اینکه جوانان فلسطینی به آرمان فلسطین به گونه‌ای دیگر می‌نگرند، گفت ریاست فلسطین (تشکیلات خودگران) باید به میز مذاکرات بازگردد.

وی همچنین ادعا کرد که تل‌‌آویو با نگرش دونالد ترامپ در ارتباط با صلح در خاورمیانه و اعطای کشور به فلسطینیان موافقت کرده است.

این در حالی است که یائیر لاپید رئیس فراکسیون احزاب اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی، روز گذشته در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فرانسه فاش کرد که  نتانیاهو قصد ندارد با فلسطینی‌ها مذاکره کند.

اورتاگوس در بخش پایانی اظهاراتش با اقتباس بخشی از سخنان دونالد ترامپ ادعا کرد: «نمی‌توانیم کشورهای عربی و اسرائیل را از شناسایی یکدیگر منع کنیم».