مقصر سونامی افزایش قیمت خودرو کیست

گزارش بازرگانی،   3990625088 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

به گزارش سایت همراه مکانیک، همه چیز از اوایل شهریور ماه 99 شروع شد. جایی که قیمت‌ خودرو چراغ خاموش و در هیاهوی سقوط تاریخی بورس هر روز رو به افزایش گذاشت و تا حداقل 20 درصد افزایش یافت. اما این افزایش قیمت‌ خودرو همزمان با اعلام قیمت‌های درج شده در دعوت‌نامه‌های ایران خودرو و قیمت خودرو سایپا کاملا به چشم آمد تا جایی که قیمت دنا پلاس و حاشیه ۲۰۰ میلیونی آن دیگر داد همه را در آورد.

ایران خودرو که این روزها حسابی در بالا بردن قیمت‌ خودروهایش گل کاشته، با ارسال دعوت‌نامه تسویه حساب برای مشتریان خودرو آریسان، قیمت جدید این محصول را ۱۲۰ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان اعلام کرد. افزایش قیمت این خودرو در حالی انجام شده که قیمت این محصول در خرداد ماه امسال ۵۲ میلیون تومان بوده است!!

فرزاد زاویه، کارشناس بازار خودرو معتقد است که وضعیت این روزهای بازار خودرو تنها یک علت دارد و آن هم سیاستگذاری نادرست در تعیین قیمت خودرو است که منجر به کاهش عرضه خودروسازان شده است. رشد قیمت‌ خودرو در کنار افت توان خرید مردم، فاصله بالای قیمت خودرو بین کارخانه و بازار، تاثیرپذیری از نرخ ارز و حذف قیمت‌ها از سایت‌های معتبر از دیگر عوامل تاثیرگذار بر التهاب بازار خودرو است. در علم اقتصاد وقتی کالایی با کاهش عرضه مواجه می شود و تقاضا برای آن بالا است، این کالا تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای خواهد شد که هم اکنون این موضوع برای خودرو اتفاق افتاده در صورتی که در همه جای دنیا خودرو یک کالای مصرفی است.

در شرایط فعلی بازار، هیچ مرجع رسمی‌ای قیمت خودرو در بازار را به صورت روزانه اعلام نمی‌کند. پس قیمت روز خودروهای مختلف به تفکیک سال تولید و مدل را از کجا ببینیم؟ موضوع مهم دیگر، افت قیمت خودرو دست دوم در اثر تعویض یا رنگ‌شدگی قطعات است که می‌تواند قیمت آن را بسیار تحت تاثیر قرار دهد. به طور مثال یک 206 تیپ 5 مدل 99 امروز قیمتی حدود 235 میلیون دارد درحالی‌که اگر کاپوت همین خودرو دارای رنگ‌شدگی باشد، قیمت آن به 222 میلیون تومان می‌رسد، یعنی 13 میلیون افت قیمت به همین راحتی!

حال چطور قیمت واقعی و به روز یک خودرو را بفهمیم؟

تنها راه حل برای اینکه قیمت روز یک خودرو را تعیین کنیم، کارشناسی تخصصی آن است. فقط یک کارشناس مجرب است که با بررسی دقیق فنی، بدنه و آپشن‌های خودرو می‌تواند تمام عیوب فنی، نقاط تعویض شده یا لکه رنگ، کیلومتر واقعی خودرو و در نهایت قیمت دقیق آن را مشخص کند.

شرکت همراه مکانیک، موسس اولین و بزرگ‌ترین نمایشگاه خودروهای کاشناسی شده در کشور است که از سال 1392 به صورت تخصصی به ارائه خدمت کارشناسی خودرو در محل می‌پردازد. این شرکت با طرح‌های فروش سفارشی و خرید سفارشی همراه مکانیک، تجربه‌ای جدید از خرید و فروش خودرو را برای مشتریان خود رقم می‌زند.

با ورود به صفحه https://www.hamrah-mechanic.com/carprice/ در سایت همراه مکانیک می‌توانید قیمت روز خودروهای مختلف را ببینید. از طریق همین سایت نیز می‌توانید درخواست کارشناسی خودرو خود را ثبت کنید تا کارشناس همراه مکانیک با ارائه گزارش کامل و ضمانت کارشناسی دقیق‌ترین قیمت را روی خودرو مورد نظر شما پیشنهاد دهد.

با همراه مکانیک مطمئن بخرید، آسان بفروشید