حماس: قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند

گروه جهان الف،   3990623128

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" در بیست و هفتمین سالروز امضای توافق اسلو اعلام کرد، قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: تمامی تلاش‌های اسرائیل در محو کردن حق بازگشت موفقیت‌آمیز نخواهد بود، همانطور که توافق اسلو نیز موفق به این کار نشد. همچنین مقاومت مسلحانه تنها راه برای شکست اشغالگر و ناکام گذاشتن طرح‌های آن و آزادسازی اراضی ماست.

مرکز رسانه فلسطین صبح امروز (یکشنبه) اعلام کرد، حماس بیانیه‌ای را در بیست و هفتمین سالگرد امضای توافق اسلو منتشر و در آن تاکید کرده است که حق بازگشت برای هر فلسطینی که از اراضی خود بیرون شده است، محفوظ باقی خواهد ماند؛ حال هرچقدر نسل‌ها بگذرد. روند عادی‌سازی که برخی از کشورهای عربی به سمت آن شتابان حرکت می‌کنند، خنجری از پشت به آرمان و مردم فلسطین است و هر که در این مسیر حرکت کند، جز ناامیدی و خواری عایدش نخواهد شد.

جنبش حماس تصریح کرد، رویارویی با طرح عادی‌سازی روافزون، جز با آنچه که جنبش حماس از مدت‌ها قبل خواهان آن شده بود و هر زمانی برای آن آماده بوده است، حاصل نخواهد شد، این درخواست همان تصمیم و فعالیت یکپارچه فلسطینی‌هاست.

جنبش حماس بر پایبندی خود به خروجی‌های نشست دبیران کل و تصمیمات برخاسته از آن جهت یکپارچه ساختن تلاش‌ها در رویارویی با معامله قرن و بلند کردن صدا در مخالفت با عادی‌سازی و موضع اتحادیه عرب در نشست اخیر آن تاکید کرد.

این جنبش اعلام کرد: قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند، هیچ موجودی، حال هر که باشد، نمی‌تواند آن را به پایتخت اشغالگر تبدیل کند، قدس جهت‌گیری مبارزه یکپارچه فلسطینی‌ها باقی خواهد ماند.

حماس در بیانیه خود ادامه داد: ۲۷ سال از توافق اسلو می‌گذرد، این توافق، مساله ما و مردممان را در بیراهه بیهودگی سیاسی وارد کرد و مصیبت‌های حاصل از توافق‌ها را به دنبال آن کشاند که از این توافق‌ها فقط مردم ما مجازات و امتیازدهی و کوتاه آمدن بیشتر، چیزی عایدشان نشد. در مقابل پیشرفت و فربه شدن طرح صهیونیستی بر روی اراضی ما که از طریق گسترش سرطانی شهرک‌سازی‌ها و محدودیت‌های اقتصادی صورت می‌گیرد؛ وضعیت مساله ما رو به عقب‌گرد نهاد.

حماس اعلام کرد، هماهنگی امنیتی و موفقیت‌آمیز بودن آن در بستن دست مقاومت، آخر کار نبود، بلکه دروازه اقتصادی، ورودی بزرگی برای باج‌خواهی شد و اگر توافق اسلو در ۱۹۹۳ نبود، اشغالگر نمی‌توانست وارد این مسیر شود.

حماس در پایان بیانیه خود اعلام کرد: سالگرد توافق در این روزها می‌گذرد و تصویر تیره تغییر کرده است و شعاع بامداد جدیدی در افق روابط ملی درخشیده است که امکان بازگشت به جبهه یک پارچه فلسطینی‌ها در رویارویی با این اشغالگر را فراهم می‌کند. این روش همان مقاومت با تمامی مظاهرش و در رأس آن مقاومت مسلحانه است که گذر روزها، به ما نشان داد که این روش سودمندترین روش در رویارویی با این اشغالگر و در مسیر دستیابی به آزادسازی اراضی و انسان‌هاست.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

آخرین عناوین