انتقاد از عدم حضور رئیس جمهور در مراسم سال تحصیلی دانشگاه‌ها

گروه سیاسی الف،   3990623092

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران از عدم حضور رئیس جمهور در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها انتقاد کرد.

انتقاد از عدم حضور رئیس جمهور در مراسم سال تحصیلی دانشگاه‌ها

به گزارش مهر، عباسعلی کریمی امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها اظهار کرد: ما سال تحصیلی جدید را در روزهایی شروع می‌کنیم که هفت ماه است کشور درگیر پاندمی کووید ۱۸ است. مردم شرایط سختی را در این مدت پشت سر گذاشتند و البته که باید خدا قوت محکمی به وزارت بهداشت گفت.

وی با اشاره به اینکه ما در روزهای ابتدایی مشکلات زیادی داشتیم، افزود: یکی از پرستاران به من می‌گفت وقتی تاکسی من را سوار کرد و فهمید از بیمارستان می آیم من را وسط راه پیاده کرد.

کریمی با بیان این مطلب که شاید بهتر باشد یک مرتضی آوینی دیگری از خط مقدم درمان هم تصاویر را ثبت کند، اظهار کرد: این دوران سخت است و ما در علوم پزشکی افرادی داشتیم که شهید راه سلامت شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه کرونا هست و مشخص نیست که چه زمانی از جامعه ما رخت بر می‌بندد، خاطرنشان کرد: کرونا نکات تلخی مثل از دست دادن سرمایه‌های ارزشمند حوزه پزشکی را داشت. ما پزشکی را از دست دادیم که دو هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه انجام داده بود. اما یک فایده داشت و آن این بود که توانستیم بیماری‌های واگیر دار را بهتر شناسایی کنیم.

وی افزود: در این دوران شاید نیمی از مدیریت دانشگاه ما در بیمارستان بستری بودند اما حاضر نبودند که کار خود را رها کنند، روحیه کاری دانشگاهی همین‌گونه است.

کریمی در پایان خطاب به رئیس جمهور گفت: ای کاش امروز بعد از هفت ماه تلاش دانشگاه علوم پزشکی و تمام کادر بهداشت و درمان، رییس جمهور را در جمع خودمان داشتیم تا شما حضوری از کادر درمان تشکر می‌کردید و شاید روحیه کادر درمان را تغییر می‌داد و خستگی از تن‌ها می‌رفت.