استراتژی ظریف برای رسیدن به پاستور/فهرست اموال ضبط‌شده از طبری/فعالیت کدام نامزدهای انتخاباتی شروع شده است؟/روحانی: امسال می‌تواند سال بدی باشد

گروه سیاسی الف،   3990622118 ۲۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه ها منتشر می شود که دنبال کردن آنها حتی برای آنانکه اهل مطالعه اخبار هستند کار را دشوار می‌کند. بسته خبری- تحلیلی الف با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل های صورت گرفته در این زمینه مخاطبان خود را از مهمترین وقایع روز آگاه می‌کند.

استراتژی ظریف برای رسیدن به پاستور/فهرست اموال ضبط‌شده از طبری/فعالیت کدام نامزدهای انتخاباتی شروع شده است؟/روحانی: امسال می‌تواند سال بدی باشد

‌آخرین آمار کرونا در ایران

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت امروز ‌شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن گفت: از دیروز تا امروز ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۳۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۱۳۸ نفر از آنها بستری شدند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۹۹ هزار و ۹۴۰ نفر رسید.

لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۳ هزار و ۲۹ نفر رسید.

دکتر لاری در توضیح وضعیت استان‌های کرونایی کشور نیز گفت: استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

شمار قربانیان کرونا در کشور از ۲۳ هزار تن گذشت/ شناسایی ۲۱۳۹ مبتلای جدید

فروش واکسن آنفلوآنزا با سه قیمت مختلف

هشدار بازگشت اپیدمی‌های قدیمی/ کدام کودکان واکسن آنفلوانزا بزنند؟/ اما و اگرهای همزمانی کرونا و آنفلوآنزا

***

باید تلاش کنیم سال ۱۳۹۹ راحت ترین سال برای ما در برابر هر ۲ بیماری باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور روز شنبه در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، گفت: امسال می تواند سال بدی باشد. اگر کرونا و آنفلوآنزا روی هم بیفتد و برای ما دردسر ایجاد کند، اما اگر با مراعات اصول بهداشتی در برابر کرونا و هم در برابر آنفلوآنزا ایستادگی کنیم می‌تواند بهترین سال باشد.

روحانی گفت: اگر مردم اصول بهداشتی را مراعات کنند، در فصل پاییز مشکلی نخواهیم داشت اما اگر فاصله‌های اجتماعی رعایت نشود، رفت و آمدها ادامه داشته باشد، از ماسک استفاده نشود، با هر دو بیماری (کرونا و آنفلوآنزا) مواجه می‌شویم. باید تلاش کنیم سال ۱۳۹۹ راحت ترین سال برای ما در برابر هر ۲ بیماری باشد.

بیشتر بخوانید:

روحانی: تعطیلی راه مقابله با کرونا نیست/ کشور به آینده جوانان توجه دارد/ رعایت اصول بهداشتی از واکسن مهم‌تر است

همدستی کرونا و آنفلوآنزا در پاییز؛ چه کسانی باید حتما واکسن آنفلوآنزا بزنند؟

***

آیت الله العظمی صانعی درگذشت
 
ایسنا: آیت الله العظمی یوسف صانعی از مراجع تقلید و استاد درس خارج حوزه علمیه امروز در قم دار فانی را وداع گفت. طبق اعلام دفتر آیت‌الله صانعی، وی به دلیل شکستگی استخوان لگن در بیمارستان‌ بستری شده بود.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله صانعی دارفانی را وداع گفت

رهبر انقلاب اسلامی درگذشت آیت‌الله صانعی را تسلیت گفتند

آخرین عکس از آیت الله صانعی در بیمارستان

***

عارف و جهانگیری فعالیت انتخاباتی را شروع کرده‌اند

 حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی گفتگویی با برنا داشته که مهمترین بخش‌های آن در ادامه از نظرتان می‌گذرد.

- شانس بُرد اصلاح‌طلبان نسبت به اصولگرایان{در انتخابات ریاست جمهوری}، 60 به 40 به نفع اصلاح‌طلبان است؛ به عبارت دیگر اگر براساس تعداد پیروزی‌ها در نظر بگیریم چهار پیروزی از شش انتخابات ریاست جمهوری به نفع اصلاح‌طلبان، بدین معناست که به احتمال 66 درصد اصلاح‌طلبان، پیروز و در مقابل به احتمال 34 درصد اصولگرایان، پیروز خواهند شد.

- ما اصلا هنوز وارد هیچ موردی از مصادیق نشدیم وقتی وارد شدیم مطرح خواهیم کرد. هنوز در سطح کارگزاران و شورای اصلاحات راجع به هیچ فردی بحث نشده است. وقتی که اصلا وارد اشخاص نشدیم راجع به ائتلاف هم بحث نمی‌کنیم.

- در جبهه اصولگرایی قالیباف، رئیسی و جلیلی ستادشان را تشکیل داده‌اند و موضوع پنهانی ندارند و در اصلاح طلبان هم عارف و جهانگیری فعالیتشان را شروع کردند. کسی کاندیدای پوششی نیست اینها کاندیداهایی بودند که از قبل هم، مطرح بودند اکنون هم مطرح هستند تا ببینیم جبهه اصلاحات به چه جمع بندی می‌رسد.

***

استراتژی ظریفِ ظریف برای رسیدن به ریاست‌جمهوری

باشگاه خبرنگاران نوشت: مرد خوش خنده دیپلماسی کشورمان{محمدجواد ظریف} که در روز‌های نه چندان دور از او به عنوان قهرمان دیپلماسی یاد می‌شد، این روز‌ها با فاصله گرفتن از هیأت و بدنه دولت و حتی مجلس به یک سوژه تبدیل شده است و همانطور که گفته شد بعد از ۲۷ روز بالاخره در جلسات دولتی‌ها شرکت کرد؛ او نه تنها در جلسات دولت شرکت نمی کرد، بلکه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که سه شنبه هفته گذشته برگزار شد هم حضور پیدا نکرد. موضوعاتی که از سوی رسانه‌ها به عنوان قهر ظریف با دولت نام برده شده بودند که البته با واکنش مسئول دفتر رئیس جمهور هم همراه شد؛ ولی شاید بتوان از آن به عنوان یکی از مراحل آمادگی برای حضور در انتخابات نام برد...

پیش بینی می‌شود شاید محمدجواد ظریف قصد دارد که با دور کردن خود از روحانی، خود را از عملکرد دولت در اداره مملکت مبرا کند، تا شاید بتواند عنوان رئیس دولت سیزدهم را به نام خود بزند، شاید دولتی با نام دولت دیپلماسی.

بیشتر بخوانید:

گمانه‌زنی درباره استراتژی ظریف برای ۱۴۰۰

***

انتخابات ریاست جمهوری و شعار برق مجانی اردکانیان

آرمان ملي نوشت: گرچه جريانات سياسي در پي برنامه‌ريزي براي حضور موفق در انتخابات هستند اما بسياري از کانديداهاي بالقوه انتخابات پيش‌رو را مي‌توان از درون دولت مستقر جست‌وجو کرد. اشخاصي مثل جهانگيري، ظريف، آذري‌جهرمي و حتي سورنا ستاري.

با اين حال برخي معتقدند در انتخابات پيش‌رو شعارهاي اقتصادي و معيشتي بيشتر برد خواهد داشت و راي‌آور خواهد بود. در اين راستا شخصي مثل رضا اردکانيان وزير نيروي دولت که چندي است پيشنهاد برق رايگان را داده و از سوي رئيس‌جمهور نيز مطرح شد مي‌تواند کانديداي اجرايي خوبي باشد که با چنين شعارهايي راي مردم را بستاند. البته بايد ديد اساسا نگرش او به حضور در انتخابات چگونه است و اجماعي روي وي حاصل خواهد شد يا اين گزينه نيز در حد حدس و گمان باقي خواهد ماند.

***

گزينه‌هاي تكذيب‌شده كارگزاران 

روزنامه اعتماد نوشت: سيدحسن خميني، علي لاريجاني، سردار حسين دهقان و البته اسحاق جهانگيري و محسن هاشمي؛ همگي به عنوان گزينه‌هاي حزب كارگزاران سازندگي در برخي رسانه‌ها معرفي شده‌اند، خبري كه پس از چند روز ازسوي روابط عمومي اين حزب تكذيب شد.

چندي پيش اعلام شد كه حزب كارگزاران كانديداهاي اوليه خود را در دو گروه حزبي و غيرحزبي انتخاب كرده و اعضا منتظرند تا با نزديك شدن به انتخابات رياست‌جمهوري و سنجش شرايط موجود به تصميم نهايي برسند. گزينه‌هايي كه رابطه كارگزاراني‌ها با آنها نشان مي‌دهد كه شنيده‌هاي منتشرشده پر بيراه نيست.

رابطه كارگزاران با علي لاريجاني بر كسي پوشيده نيست. آنها تنها طيف از اصلاح‌طلبان بوده و هستند كه به حمايت از يكي از برادران لاريجاني با توجه به شرايط موجود اعتقاد دارند... همچنين كارگزاراني‌ها اصولا به «علي لاريجاني» و البته «سيدحسن خميني» به عنوان گزينه‌هايي مشابه «حسن روحاني» نگاه مي‌كنند كه با تكيه بر آنها همان استراتژي سال ۹۲ را تكرار كنند؛ راهبردي كه شايد در زمان خود قابل دفاع بود اما در شرايط امروز به ‌نظر قابل‌تكرار نمي‌رسد...اسحاق جهانگيري و محسن هاشمي نيز دو گزينه حزبي هستند كه از مدت‌ها پيش صحبت از انتخاب ميان اين دو براي انتخابات ۱۴۰۰ مطرح بود. 

***

58 سال و 9 ماه و 20 روز حبس برای طبری

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در گفت و گویی تلویزیونی جزئیاتی از رأی صادر شده برای اکبر طبری را تشریح کرد.

اسماعیلی گفت: بر اساس حکم صادره از ناحیه دادگاه کیفری یک استان تهران، معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه در این پرونده مجموعا به ۵۸ سال و ۹ ماه و ۲۰ روز حبس و قریب هزار میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده است.

وی یادآور شد: در صورت قطعی شدن این دادنامه، بر اساس قانون مجازات اسلامی مجازات اشد که سی و یک سال حبس، ضبط اموال ناشی از ارتشاء و جزای نقدی و انفصال ابد از خدمات دولتی است، قابل اجرا است.

اموالی که از طبری ضبط شده: ۳ دستگاه آپارتمان در برج روما، یک واحد مسکونی در پاسداران به مساحت ۶۳۱ متر- ۵ قطعه زمین در بابلسر - یک قطعه ۱۶۷۵ متری در لواسان - یک واحد اداری در برج سانا - زمین ۳۰۰ متری در خیابان کریمخان - طبقه ۵ و ۶ در مجتمع کریمخان - هزار میلیارد ریال در حق دولت - حدود ۱۷۹ میلیارد ریال وجوه نقدی بابت ارتشا

بیشتر بخوانید:

رای پرونده اکبر طبری صادر شد/ ۳۱ سال زندان و رد اموال

احکام صادره برای متهمان پرونده طبری

توضیحات سخنگوی قضا درباره رأی پرونده طبری

***

رفتار اصلاح طلبان با عارف شبیه قوم بنی اسرائیل بود

محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی به خبرآنلاین گفت: رفتاری که اصلاح طلبان با آقای عارف، شبیه رفتاری است که قوم بنی اسرائیل با حضرت موسی (ع) کردند. به این معنا که ایشان را به تنهایی به عرصه منازعه فرستادند و همکاری لازم را با ایشان نکردند.

عطریانفر گفت: بنده معتقدم انتخاب آقای عارف برای هدایت اصلاح طلبان در مجلس{دهم}، انتخاب دقیقی نبود و این امکان وجود داشت که از ایشان در کابینه بعدی به عنوان عضو شاخص و یا حتی رئیس جمهور استفاده شود. متاسفانه عدم توفیق آقای عارف در مجلس شورای اسلامی قابل پیش‌بینی بود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی افزود: فردی که در مقام هماهنگی کارهای پارلمانی قرار می‌گیرد باید شاخصه‌هایی داشته باشد که آن ویژگی‌ها در آقای عارف به طور اقناع کننده وجود نداشت. کمااینکه این وضعیت در خصوص آقای قالیباف نیزجاری است و ایشان نیز نمی‌تواند همانند شخصی مانند علی لاریجانی مجلس را اداره کند.

***

تجربه ریاست‌جمهوری روحانی!

محمود میرلوحی، عضو شوراي شهر تهران در روزنامه آفتاب يزد نوشت: اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره اینکه کاندیداهای انتخابات 1400 انتظارات مردم را بالا نبرند از دریچه‌های مختلفی قابل بحث است اما به نظر می‌رسد یکی از مهمترین زوایا در واقع ناشی از تجربه‌ای است که آقای روحانی در این هفت سال ریاست جمهوری داشته است.

این واقعیتی است که او در سال 96 وعده و قول و قرارهایی را با مردم درمیان گذاشته بود اما نتوانست انتظارات را برآورده کند. به نظر می‌رسد این توصیه اخیر روحانی در واقع مبتنی بر تجربه‌ای شخصی است که ای کاش وعده‌های کمتری می‌داد یا دست کم تلاش بیشتری برای تحقق آنها انجام می‌داد که امروز میان رای دهندگان و او تا این میزان فاصله ایجاد نشود.

به طور کلی گمان می‌رفت با برجام مشکلات بین‌المللی ایران حل شود و با رای 25 میلیونی روحانی بتواند چالش‌های داخلی را برطرف کند و وعده‌های داده شده را در عرصه داخلی پیگری کند اما تقریبا هیچ یک با انتظارات پیش نرفت و حالا در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شاهد چالش‌های مختلفی هستیم. 

***

کاهش شوکه کننده آمار ازدواج/ احتمال افزایش سقط جنین

محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان به ایلنا گفت: ...شرایط اقتصاد، تورم و مشکلات بعد از کرونا در زندگی را هم نباید نادیده گرفت. این موارد باعث شده که موضوع کاهش ثبت رسمی ازدواج را در کشور داشته باشیم، اما اکنون آمار واقعی از آن موجود نیست.

تندگویان گفت: حواشی مربوط به کرونا علاوه بر اینکه موجب کاهش ازدواج شده، پس از این می‌تواند بر امر فرزندآوری نیز تاثیر بگذارد.

تندگویان درباره کاهش شوکه کننده آمار ازدواج گفت:‌ شیب کاهشی ازدواج به نسبت سال‌های قبل می‌تواند یک شوک باشد و این شوک روی موضوع فرزندآوری حتما تاثیر خود را خواهد گذاشت. فکر می‌کنم برای شش ماهه دوم امسال و شش ماهه اول سال آینده مشروط بر این که موضوع کرونا جمع شود، حتما کاهش آمار موالید را خواهیم داشت.

تندگویان تصریح کرد: البته اگر عدم جلوگیری از بارداری اتفاق نیفتاده باشد، از آنجایی که مشکلات اقتصادی فراوان است، ممکن است افزایش سقط جنین را در پی داشته باشیم.حتی ممکن است بیرون گذاشتن نوزدان یا معامله کودکان را مشاهده کنیم که بعضا آگهی‌های خرید و فروش نوزاد را می‌بینیم که این یک هشدار است

***

نوید افکاری، قصاص شد
حکم قصاص یک متهم به قتل (نوید افکاری) که در سال ۹۷ فردی را با ضربه چاقو به قتل رسانده بود صبح امروز در زندان عادل آباد شیراز به مرحله اجرا درآمد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اعلام این خبر گفت: این متهم ۴۶ روز پس از ارتکاب جنایت در شهریور ماه ۹۷ دستگیر و پرونده وی پس از تکمیل تحقیقات توسط بازپرس ویژه قتل در دادسرای عمومی و انقلاب شیراز با صدور قرار جلب به دادرسیِ معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز جهت رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان فارس ارسال گردید.

بیشتر بخوانید:

حکم قصاص نوید افکاری اجرا شد

واکنش‌ رسانه‌های بیگانه به اعدام نوید افکاری/ تطهیر قاتل با لباس ورزشکار!