صادرات خامه ممنوع شد

گروه اقتصادی الف،   3990622078

با تصویب ستاد تنظیم بازار، سازمان توسعه تجارت مکلف شد به فوریت ممنوعیت صادرات خامه را نیز به مرحله اجرا بگذارد.

صادرات خامه ممنوع شد

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا کلامی اظهار داشت: مدتها است کره از فهرست دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی واردات خارج شده است، اما با توجه به اینکه ذخایر کره وارداتی با این ارز در کشور وجود داشت، نظارت کافی و کامل بر توزیع این ذخایر با قیمت‌های متعارف و متناسب با ارز ۴۲۰۰ تومانی صورت گرفت.

دبیر ستاد تنظیم بازار افزود: حالا اما با پایان ذخایر کره با ارز ۴۲۰۰ تومانی، تاثیر تغییر ارز مبنای واردات بر بازار روشن شده است، البته ستاد تنظیم بازار سازمان توسعه تجارت را مکلف کرده است به فوریت نسبت به تعیین عوارض صادراتی برای شیرخشک و محصولات لبنی اقدام کند.

به گفته وی با تصویب ستاد تنظیم بازار، سازمان توسعه تجارت مکلف شد به فوریت ممنوعیت صادرات خامه را نیز به مرحله اجرا بگذارد.

وی گفت: این تصمیم با توجه به تاثیرپذیری بازار شیر و لبنیات کشور از تقاضای صادرات شیرخشک و خامه اتخاذ شده است.

این مقام مسئول تاکیدکرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان مکلف است نسبت به تعیین سقف قیمت کره داخلی اقدام و گزارش آن را جهت طی مراحل تصویب به کارگروه تنظیم بازار ارسال کند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا خبر ممنوعیت ورود کره به کشور واقعیت دارد یا خیر؟ گفت: واردات کره به کشور ممنوع نیست و این تغییرات قیمتی، همان طور که اشاره کردم تحت تاثیر تغییر ارز مبنای واردات از ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی است.