توافق‌های سریالی با تل‌آویو؛ به نام اعراب به کام ترامپ و نتانیاهو

علی عباسی ،   3990622057 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
توافق‌های سریالی با تل‌آویو؛ به نام اعراب به کام ترامپ و نتانیاهو

سازش امارات متحده عربی و امارات صف‌بندی‌های نظم بین‌الملل را روشن‌تر کرده و تأثیراتی در روند تحولات منطقه خواهد داشت. 

 حدود یک ماه بعد از اعلام توافق رسمی امارات متحده عربی با رژیم صهیونیستی مبنی بر عادی سازی مناسبات فیمابین و برقراری روابط کامل دیپلماتیک به میزبانی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، این سناریو دیروز جمعه در خصوص بحرین نیز تکرار شد.

روابط بحرین با رژیم صهیونیستی مانند امارات در شرایطی علنی شد که سابقه‌ای چندین دهه‌ای از مناسبات مخفیانه و مقطعی میان دو طرف وجود دارد. این موضوع نشان می‌دهد که منامه که از فقدان بستر اجتماعی مناسب برای بقای حاکمیت خود رنج می‌برد، نیازمند حمایت های خارجی است تا شاید بتواند تاج و تخت پادشاهی خانوادگی خود را حفظ کند.

نگاهی ژرف‌تر به تحولات ماه‌های اخیر و اعلام دیروز ترامپ مبنی بر رسیدن به توافق سازش بین رژیم آل خلیفه و تل‌آویو نکات زیر را روشن می کند. 

بحرین  در حالی روابط خود با رژیم صهیونیستی را از رویکردهای مخفیانه و مقطعی به کانال رسمی و علنی انتقال داد که افکار عمومی دنیا به دقت میزان پایبندی رژیم‌صهیونیستی به تعهدات ارائه شده به امارات در نتیجه عادی‌سازی روابط را دنبال می‌کنند. مسئولان ابوظبی تعلیق طرح صهیونیستی الحاق در کرانه باختری را از اهداف عادی‌سازی اعلام کرده و رسانه‌های خبری نیز از قرارداد تسلیحاتی امارات با آمریکا در جهت ارسال هواپیماهای اف- ۳۵ به عنوان بسته مشوق عادی‌سازی روابط با اسرائیل نام برده بودند، اما هیچ یک از این تعهدات در نتیجه کارشکنی رژیم‌ صهیونیستی اجرا نشد. لذا به نظر می‌رسد کشورهای مذکور بیش از اینکه با اراده و اختیار خود عادی سازی روابط با اسرائیل را پذیرفته باشند، در نتیجه فشارهای سنگین آمریکا تن به این توافق داده اند. 

رژیم منامه برخلاف امارات متحده عربی از چراغ سبز عربستان سعودی جهت عادی سازی روابط با اسرائیل برخوردار بود و اینگونه نبود که مقامات ریاض خبر عادی‌سازی را از رسانه‌های منطقه‌ای بشنوند. نقش و تاثیر گذاری عربستان بر کشورهایی نظیر بحرین و سودان که زیر فشارهای عادی‌سازی قرار دارند، نشان می‌دهد که ریاض در عین حال که از سازش با رژیم‌صهیونیستی استقبال می‌کند، اما ترجیح می‌دهد تعدادی از کشورهای عربی  و غیرعربی را  پیش بیندازد تا هزینه‌های عادی سازی رسمی روابط خود با رژیم صهیونیستی را کاهش دهد. لذا امضای توافق مشابه توافق دیروز با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان کاملا محتمل است و دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد. اتفاقی که رسانه‌های صهیونیستی ثبت آن را نهایتا در 6 ماه آینده قابل پیش‌بینی می‌دانند. 

حضور آمریکا در تمامی تلاش‌های صورت گرفته در روند عادی سازی در کشورهای منطقه و آفریقایی  را می‌توان از تردد‌های دیپلماتیک مقامات سیاسی و بین‌المللی این کشور و همچنین حضور دونالد ترامپ در توافق‌های رسمی امضا شده بین رژیم صهیونیستی با کشورهای عربی مشاهده کرد. به نظر می‌رسد دونالد ترامپ که در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جایگاه خوبی ندارد، روی  قدرت لابی‌های صهیونیستی برای مهندسی افکار عمومی داخل آمریکا حساب ویژه‌ای باز کرده تا به این ترتیب ناکامی‌های خود در عرصه‌های مختلف را لاپوشانی کند.

با وجود مشابهت‌های عرصه بین‌المللی امارات و بحرین در توافق سازش با اسرائیل، باید گفت منامه فضایی متفاوت از امارات دارد. به نظر می‌رسد مسئولان بحرینی فراموش کرده‌اند که اعتراضات مردمی در این کشور هنوز آتش زیر خاکستر است و مشت آهنین سرکوب‌گری های مقامات آل خلیفه و نظامیان مزدور سعودی در این کشور با تنش جدیدی که در نتیجه اعلام رسمی عادی‌سازی روابط با اسرائیل ایجاد می‌شود، کارساز نخواهد بود.

ذکر این نکته لازم است که  توافق عادی‌سازی امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بیش از اینکه بتواند چهره‌ای جدید در نقشه خاورمیانه ایجاد کند، رویکردی ملموس‌تر از  صف‌بندی های پیشین است.  روند تحولات سالهای گذشته به ویژه در خصوص مسائل منطقه‌ای، محور مقاومت و آرمان فلسطین نشان داده که ابوظبی و منامه هیچ گاه در صف جریان‌های ملی گرا حضور نداشته و همواره اهداف و برنامه های آمریکایی- صهیونیستی را به منافع ملی کشور خود و آرمان های امت اسلام ترجیح داده است. لذا می‌توان گفت که امضای رسمی این توافق تغییری در چهره ژئوپلتیک منطقه و مواضع این کشورها ایجاد نمی‌کند، بلکه  چهره حاکمیت‌های مرتجع عربی را بیش از پیش فاش می‌کند.

قرار است مراسم امضای رسمی توافق عادی سازی روابط امارات متحده عربی و بحرین سه شنبه  ۱۵ سپتامبر در کاخ سفید برگزار شود. عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات و سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین میهمانان ویژه مراسم خیانت به آرمان فلسطین و مبانی منطقه‌ای خواهند بود، این در حالی است که  نتانیاهو و ترامپ بهره‌برداری‌های سیاسی و تبلیغاتی خود از این  دستاورد تاریخی را خیلی زود آغاز کرده اند. دستاوردی که گرچه آنها آن را تاریخی می دانند، اما به نظر می رسد، تاریخ مصرفی به اندازه انتخابات داخلی در آمریکا و سرزمین‌های اشغالی داشته باشد.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۹۴۶۵۶۱۲:۳۳:۲۶ ۱۳۹۹/۶/۲۲
درگیری ما با اعراب گرفتن سفارت، درگیری با عربستان و ..همه اینها باعث شد که اعراب به دامان اسرائیل بروند و اسرائیل تقویت شود توصیه می کنم ایجاد روابط دوستانه با همه اعراب و احترام به همسایگان در دستور کار قرار گیرد و سیاست ..کنونی تصحیح شود این روش کاملا به ضرر خود ما و منطقه است
ناشناس۱۵۹۵۹۸۹۲۳:۱۱:۱۱ ۱۳۹۹/۶/۲۲
نوش دارو بعد از مرگ سهراب؟ مرغ از قفس پریده!
ناشناس۱۵۹۴۶۶۴۱۲:۳۵:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۲۲
ظاهرا اسراییل در پی آن است که خود را به مرزهای ایران نزدیک کند.
ناشناس۱۵۹۴۶۶۹۱۲:۳۶:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۲۲
سودان، عمان، قطر ..... در نوبت هستند!
ناشناس۱۵۹۵۷۷۳۲۰:۵۵:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۲۲
مهمترین کشور مصر بوده که سالها پیش با اسرائیل پیمان صلح امضا کرد, این کشورهای کوچولو فقط جنبه تبلیغاتی برای اسرائیل دارن! مهم اینه که اسرائیلی که سودای نیل تا فرات را داشت الان دور خودش دیوار کشیده و از ترس انتقام حزب ا.. با خودش درگیر میشه!
ناشناس۱۵۹۶۷۰۵۱۱:۵۹:۳۵ ۱۳۹۹/۶/۲۳
خوب پس چیز مهمی نیست زیاد فکرمونو مشغول نکنیم و عصبانی نباشیم ؟
ناشناس۱۵۹۴۶۷۷۱۲:۳۷:۵۷ ۱۳۹۹/۶/۲۲
پرواز هواپیماهای مسافری اسراییل بر فراز خلیج فارس!
ناشناس۱۵۹۶۲۱۳۰۳:۰۵:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۲۳
امیدوارم که فقط هواپیماهای مسافری اسراییل باشند!
علی۱۵۹۴۷۸۱۱۳:۱۱:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۲۲
باید بپذیریم پارامترهای منطقه تغییر کردن و اگر در سیاست هایمان تغییر ندیم و پویا نباشیم این تغییرات به ضرر ما ختم خواهد شد.
ناشناس۱۵۹۶۰۷۴۰۰:۱۷:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۲۳
نمیدونم چرا هر اتفاقی میفته ما باید سیاستهامون رو تغییر بدیم و پویا باشیم! خب یه بار ما تلاش کنیم طرف مقابل به پویایی بیفته و سیاستهاش رو تغییر بده!!
ناشناس۱۵۹۶۰۷۶۰۰:۲۰:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۲۳
آخه مشکل اینه که این تغییر سیاست و پویایی انتها نداره, هرچی پویایی از خودت نشون بدی میگن تو میتونی باید پویاتر باشی! مخصوصا اگر گاو شیرده هم باشی! فقط خدا رحم کنه به روزی که شیر تموم بشه!
ناشناس۱۵۹۴۷۸۲۱۳:۱۲:۳۱ ۱۳۹۹/۶/۲۲
نتیجه هر چی باشه به هر حال ضرر ایران هست! به نظرم بهتره بیخود ژست این رو نگیریم که ما خوبیم و روی ما اثر نداره! اگر اعراب میتونن با اسرائیل صلح بکنن دلیلی نداره ما کاسه داغ تر از آش باشیم!!!
ناشناس۱۵۹۶۰۴۴۲۳:۵۴:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۲۲
مگه ما از اعراب دفاع میکردیم یا مگه فلسطین فقط برای اعرابه!؟ اصلا چرا داستان اعراب رو میاری وسط!؟!؟
احمد۱۵۹۴۸۱۱۱۳:۲۲:۲۲ ۱۳۹۹/۶/۲۲
دیروز ترامپ گفتن که دیگر نیازی به حضور در خاورمیانه ندارن مشکل انرژی و نفت حل شده و تنها دلیل دیگه شون یعنی حمایت از اسرائیل هم با این تفاهم نامه ها حل میشه
ناشناس۱۵۹۶۰۳۰۲۳:۴۶:۱۸ ۱۳۹۹/۶/۲۲
یکی از شعارهای ترامپ در دور اول این بود که سربازهای ما باید به خونه برگردن!!! الان بعد از 4 سال هنوز تو راه منزل هستن!
ناشناس۱۵۹۴۸۱۵۱۳:۲۴:۰۴ ۱۳۹۹/۶/۲۲
زمان جنگ ایران و عراق ما در میدان های جنگ سرباز از کشور مظلوم فلسطین اسیر کردیم که تا آخرین گلوله می‌جنگیدند و وقتی مهمات تموم میکردن تسلیم میشدند انگار که سرزمین های اشغالیشون ایران برداشته بود!!!! هر بلایی سرشان بیاد ..
ناشناس۱۵۹۶۰۵۰۰۰:۰۳:۰۰ ۱۳۹۹/۶/۲۳
اولا که این حرف شما رو دفعه اوله که شنیدم دوما اگر بر فرض 10تا یا 100تا یا 1000تا فلسطینی هم برعلیه ما جنگیده باشن ما باید اون رو به حساب همه شون بزاریم و مثلا اونهایی که الان با اسرائیل درگیر هستن رو فراموش کنیم. سوم اینکه در جنگ, خیلی از ایرانیها (منافقین) هم بر علیه خود ما جنگیدن و هزاران نفر رو شهید کردن آیا باید بگیم هر بلایی سر ما بیاد ...
ناشناس۱۵۹۶۹۶۷۱۴:۲۹:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۲۳
پس اینجوریه سربازان مصری و اردنی و عرب حاشیه خلیج فارس که تو لشگر صدام بودن رو هم بیخیال ؟
ناشناس۱۵۹۷۲۸۳۱۷:۵۲:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۲۳
یادت رفته وقتی اسد ضعیف شد حماس بر ضد سوریه و ایران شد؟
ناشناس۱۵۹۴۸۳۱۱۳:۲۹:۵۸ ۱۳۹۹/۶/۲۲
به ما چه..کَره چنده
ناشناس۱۵۹۴۹۵۳۱۴:۱۰:۳۴ ۱۳۹۹/۶/۲۲
کویت و سایر کشورهای عربی حتی عمان هم در صف توافق هستند
مردم ایران۱۵۹۴۹۸۲۱۴:۲۲:۴۲ ۱۳۹۹/۶/۲۲
شاید بزودی فلسطین هم با اسراییل رابطه سیاسی و همه جانبه داشته باشد.دور از انتظار نیست. بیشتر فکر کنید!!!
ناشناس۱۵۹۵۰۳۵۱۴:۳۹:۱۹ ۱۳۹۹/۶/۲۲
باید حکومت مداران ما قبول کنند کشورهای منطقه راهشان را از ما جدا کرده اند و همه به فکر آینده مملکتشان هستند و تنها ما ..
ناشناس۱۵۹۶۰۳۴۲۳:۴۹:۰۱ ۱۳۹۹/۶/۲۲
اجازه بدین یه مقدار جمله بندی شما رو اصلاح کنم: باید قبول کنیم که هیچوقت کشورهای منطقه با ما همراه نبودند و همه به فکر حکومتشان (به جای مملکتشان) هستن!
ناشناس۱۵۹۵۰۴۳۱۴:۴۱:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۲۲
این هم نتایج سیاستهای منطقه ای
ناشناس۱۵۹۵۰۵۴۱۴:۴۶:۵۴ ۱۳۹۹/۶/۲۲
ظاهرا این وسط سر یک کشور هست که بی کلاه می ماند ، چون خود فلسطینی ها هم با این قضیه کم کم کنار آمده و بیشتر هم کنار میآیند
ناشناس۱۵۹۵۱۲۲۱۵:۱۲:۰۸ ۱۳۹۹/۶/۲۲
.. هر کشوری بر اساس منافع ملی و ملتش باید تصمیم بگیره اگه رابطه با هر کشوری به نفع ملته باید برقرار بشه و اگه نیست نشه.
ناشناس۱۵۹۵۱۸۹۱۵:۴۷:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۲۲
توافق سریالی نیست. دنبال منافع ملی خودشان هستند. سیاستهای خارجی کشور راه چاره‌ای برایشان نگذاشته.
ناشناس۱۵۹۵۲۷۲۱۶:۱۸:۱۴ ۱۳۹۹/۶/۲۲
میگم دشمن داره همسایه میشه
ناشناس۱۵۹۵۲۹۶۱۶:۳۱:۲۹ ۱۳۹۹/۶/۲۲
باور کن پس فردا خود فلسطین هم با اسراییل توافق میکنه
ناشناس۱۵۹۶۰۵۲۰۰:۰۴:۱۳ ۱۳۹۹/۶/۲۳
باور نمیکنم!!
کیوان۱۵۹۵۳۰۵۱۶:۳۵:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۲۲
امیدوارم بزودی صلح و دوستی بر خشونت، سرکوب و تروریسم پیروز شود
ناشناس۱۵۹۶۰۵۵۰۰:۰۶:۳۲ ۱۳۹۹/۶/۲۳
زیاد دور نیست چند سال پیش میگفتن 25 سال دیگه الان کمتر هم شده! یه غده سرطانی از منطقه بره بیرون صلح و آرامش برمیگرده!!
ناشناس۱۵۹۶۶۳۷۱۱:۱۰:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۲۳
الهی آمین این دعا یعنی یا در امریکا و اسراییل و عربستان تغییر اساسی ایجاد شود، یا نابود شوند تا صلح برقرار شود
علیرضا۱۵۹۵۳۲۱۱۶:۴۱:۱۶ ۱۳۹۹/۶/۲۲
اولویت اعراب خلیج فارس منافعشان بوده است. چه شد که اسراییل دوستشان شد و ما دشمن !
سهیل۱۵۹۵۳۲۷۱۶:۴۴:۵۵ ۱۳۹۹/۶/۲۲
بنی آدم اعضای یکدیگرند،که در صلح و سازش کنار همن!!!!
ناشناس۱۵۹۶۰۶۶۰۰:۱۳:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۲۳
صهیونیست ها خودشون رو نژاد برتر میدونن و حسابشون رو از بنی آدم جدا کردن, به همین دلیل هیچوقت نمیتونن با صلح و سازش کنار بنی آدم باشن!!!
ناشناس۱۵۹۵۳۶۲۱۶:۵۹:۳۷ ۱۳۹۹/۶/۲۲
اون شاه خائن .. اگه بحرین رو نمیبخشید الان یکی از استانهای ایران بود.واقعا شاه خیانت کرد.
ناشناس۱۵۹۷۱۲۷۱۶:۰۶:۵۰ ۱۳۹۹/۶/۲۳
توصيه ميکنم سخنراني دکتر معتضد تاريخدان معاصر ..رو گوش کني که اعتراف ميکنه بحرين از خيلي قبل و در سال 1820 از ايران جدا شده بود و در زمان ناصر الدين شاه مردم بحرين نامه مينويسن که مارو نجات بديد و حکومت علنا نتونست در آن زمان کاری بکنه.ولي فکر ميکنم دريای خزر تا پيش از اين 50% ش مال ما بود
ناشناس۱۵۹۷۱۳۴۱۶:۰۸:۳۸ ۱۳۹۹/۶/۲۳
طبق اظهار دکتر معتضد بحرين در سال 1820 از ايران جدا شده بود وربطی به شاه فقيد نداشت
ناشناس۱۵۹۵۴۱۷۱۷:۳۵:۰۷ ۱۳۹۹/۶/۲۲
اسرائیلیها همین جور با اسم دوستی وارد فلسطین شدندامابعد محکم کردن جای پاشون نیتشون معلوم شدوامروز همه ما فلسطینها روملامت میکنیم.در آینده هم معلوم می شود که سرانجام بازی اسرائیل با این ساده دلها چه خواهد شد.
ناشناس۱۵۹۵۴۳۵۱۷:۴۱:۴۶ ۱۳۹۹/۶/۲۲
خوشمان بیاید یا نه این مسئله داخلی هر کشورست که با چه کشورهایی ارتباط داشته باشند یا نداشته باشند.
ناشناس۱۵۹۶۰۵۸۰۰:۰۸:۴۳ ۱۳۹۹/۶/۲۳
بابا تو رو خدا یه کم فکر کنید! اسمش روشه: سیاست خارجی! خنده دار نیست بگیم سیاست خارجی یه کشور جزو امور داخلیش حساب میشه
ناشناس۱۵۹۶۰۶۰۰۰:۰۹:۵۲ ۱۳۹۹/۶/۲۳
هر چیزی که در سرنوشت ما تاثیرگذار باشه به ما هم مربوط میشه!!
dayani۱۵۹۵۴۵۶۱۷:۵۳:۵۶ ۱۳۹۹/۶/۲۲
آیا این موارد به معنی برد ترامپ در منطقه در مقابل باخت وی در ایران است؟
بیگی29۱۵۹۵۷۴۸۲۰:۴۶:۲۱ ۱۳۹۹/۶/۲۲
باید دید با مصالحه نتیجه بهتری گرفته میشود یا با جنگ؟ مثلا مصالحه مصر و اسرائیل به نفع مصر بود یا ضرر مصر؟
ناشناس۱۵۹۶۰۶۱۰۰:۱۰:۳۹ ۱۳۹۹/۶/۲۳
خیلی به نفع اسرائیل بود!!
ناشناس۱۵۹۷۴۲۰۲۰:۲۸:۵۹ ۱۳۹۹/۶/۲۳
و به نفع مصر مثلا ما با دشمنی با اسرائیل از تحریم و فقر و بدبختی چه بهره ای بردیم ؟
ناشناس۱۵۹۶۱۵۲۰۱:۱۹:۰۳ ۱۳۹۹/۶/۲۳
این فرصتیست که تند روهای ما وقتی از دیوار سفارت عربستان بالا می رفتند به اسرائیل دادند .ما همواره چوب .. جماعت .. پر هیاهوی متعصب را خورده ایم نمی دانم..
پیام۱۵۹۶۲۲۹۰۴:۰۵:۳۰ ۱۳۹۹/۶/۲۳
بیداری اسلامی که دایما از آن صحبت میکردیم نتیجه اش این بود؟؟؟؟؟
مهرگان۱۵۹۶۳۴۰۰۸:۰۱:۵۱ ۱۳۹۹/۶/۲۳
این یک دومینو است..من از روزی میترسم که ایران در میان متحدان اسراییل از چهار طرف در منطقه محاصره شده باشد همه میدانیم که اسراییل با برخی کشورهای همسایه شمالی ایران نیز روابط پنهانی دارد و این پنهان کاری هم به خاطر فشار افکار عمومی است .اما اگر روزی این فشار با افزایش متحدان اسراییل کاهش یابد آنوقت تمام فشار بر روی جمهوری اسلامی خواهد بود دیروز امارات امروز بحرین فردا ؟؟؟؟؟ لطفا به فکر فردا باشید !
امیر۱۵۹۶۴۸۴۰۹:۴۵:۲۵ ۱۳۹۹/۶/۲۳
رژیم اشغال گر صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا و همراهی رهبران اغفال شده و اغفالگر کشورهای عربی در این شرایط " کرونا لابراتواری " حاکم بر جهان اندک، اندک درحال پیشروی بسوی مناطق مرزی آبی-خاکی ما است ، گویا طرح خائنانه خاورمیانه بزرگ بدور از انظار جهانی در خاورمیانه در حال شکل گیری است.ما هم به تبع این تغیرو تحول ژئوپولیتک باید در سیاستهای منطقه ای خود پوست اندازی کنیم.تادرمقابل عمل انجام شده حاد قرار نگیریم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های دیروز

    پربحث‌های هفته

    1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

    2. روسفیدی «هنیه»

    3. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

    4. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

    5. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

    6. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

    7. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

    8. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    9. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    10. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

    11. نتايج عمليات وعده صادق

    12. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

    13. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

    14. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

    15. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

    16. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

    آخرین عناوین