رئیسی در شهرکرد: توزیع منابع آبی باید صحیح و عادلانه باشد

گروه سیاسی الف،   3990620075

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه تامین آب شرب باید در اولویت نسبت به سایر مصارف قرار گیرد، گفت: استفاده و توزیع منابع آبی باید صحیح و عادلانه باشد و همچنین باید مصرف‌کنندگان منابع آبی، مدیریت صحیح مصرف را در دستور کار قرار دهند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم رئیسی ۲۰ شهریورماه در دیدار با نمایندگان کشاورزان و دامداران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه جمع‌بندی سخنان کشاورزان شنیده شد، اظهار کرد: باید از همت کشاورزان و دامدارن که در راستای تولید فعالیت می‌کنند تشکر کرد، همچنین باید با متناسب با نیازها امکانات فراهم شود.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه طبق گزارشات میزان منابع آبی در چهارمحال و بختیاری کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: ۶ میلیارد متر مکعب آب موجود در چهارمحال و بختیاری به ۳ میلیارد مکعب کاهش پیدا کرده است، که باید مسئله مدیریت مصرف آب در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: مدیریت آب باید توسط مسئولان و تصمیم‌سازان در استان و کشور مدنظر قرار بگیرد، مسئولان کلان نگاه کلی نسبت به منابع آب کشور دارند، مسئولیت در حوزه مصرف آب بر عهده شورای عالی آب است، بنابراین باید نیازها احصا شود و متناسب با نیازها عدالت در کشور اجرا شود.

رئیسی با تاکید بر اینکه تامین آب شرب باید در اولویت نسبت به سایر مصارف قراربگیرد، عنوان کرد: استفاده و توزیع  منابع آبی باید صحیح و عادلانه باشد و همچنین باید مصرف‌کنندگان منابع آبی، مدیریت صحیح مصرف را در دستور کار قرار دهند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری، اصفهان، یزد و سایر استان‌های همجوار نیازها باید توسط مسئولان احصا و باتوجه به نیازها، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شود، نباید این استان و آن استان  را مطرح کنیم، به هر حال باید ببینیم آب مورد نیاز را از کجا تامین کرد و در جاهایی که نیاز آبی وجود دارد باید لوله‌کشی برای انتقال آب داشته باشیم، مثلا از خلیج فارس نیز می‌شود آب تامین کرد.