برترین جاذبه‌های گردشگری کرمان را بشناسیم

گروه فرهنگی الف،   3990620066

سابقه تاریخی شهر کرمان به زمان هخامنشیان می‌رسد. این شهر تاریخی بدون تردید دارای اماکن دیدنی و تاریخی ویژه‌ای است که تنها در این شهر می‌توان آنها را یافت.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام فلایتیو، بناهای تاریخی و گردشگری شهر کرمان از لحاظ زیبایی و قدمت شما را مسحور خود می‌کنند و حال‌وهوای ایران قدیم را برای شما زنده می‌کنند.

اگر به دنبال سفر هوایی هستید، خرید بلیط چارتر یک راه‌حل مناسب برای شما است. کمی با بلیط هواپیما چارتر آشنا شویم و سپس به جاذبه‌های گردشگری کرمان می‌پردازیم. برای خرید بلیط پرواز می‌توانید از فلایتیو کمک بگیرید.

بلیط چارتر چه بلیطی است؟

بلیط سیستمی و بلیط چارتر دو دسته از انواع بلیط هستند. بلیط هواپیما چارتر عموما از سمت تامین‌کننده صادر می‌شود و از ایرلاین خریداری شده. به همین خاطر این بلیط قیمت ارزان‌تری دارد. همچنین در لحظات پایانی، این بلیط بهتر یافت می‌شود. اما استرداد این بلیط خیلی راحت نیست و گاها شامل جریمه می‌شود.

میدان و مسجد گنجعلی خان

میدان گنجعلی خان یک مجموعۀ بزرگ تاریخی در شهر کرمان است. این شاهکار معماری مستطیل‌شکل در عصر صفویه ساخته شده است. در مجموعۀ میدان گنجعلی خان بازار، حمام، میدان، کاروانسرا، آب انبار، مسجد و ضرابخانه‌ وجود دارد که هر یک به صورت جداگانه از بناهای دیدنی شهر کرمان به شمار می‌آیند.

میدان گنجعلی خان در سال ۱۳۴۷ ثبت ملی شده و یکی از بناهای مهم آن حمام گنجعلی خان است که به موزۀ مردم‌شناسی تبدیل شده است.

این بنا از آن دسته بناهایی است که شما را مجبور می‌کند بلیط چارتر خریداری کنید و به کرمان سری بزنید.

مسجد گنجعلی خان در ضلع شمال‌ شرقی میدان گنجعلی‌ خان واقع شده است. این مسجد کوچک ولی زیبا، عبادتگاه پادشاهان صفوی بوده است. پنجره‌های مشبک و بسیار زیبای این عمارت یکی از دیدنی‌های مسجد گنجعلی خان است که هر بیننده‌ای را متحیر می‌کند.

آتشکده زرتشتیان کرمان

این آتشکده‌ در سال ۱۳۰۳ شمسی بنا شده و نزدیک به یک قرن عمر دارد. قطعاً دیدار از یک مکان مذهبی و شناخت آداب و رسوم زرتشتیان برای افرادی که به این مذهب تعلق ندارند، جذاب است.

بازدیدکنندگان با دیدار از این آتشکده با آیین‌ها و رسوم زرتشتیان آشنا می‌شوند و شیوه‌های عبادت در این دین کهن را از نزدیک می‌بینند. همانند ورود به بسیاری از اماکن مذهبی، برای وارد شدن به آتشکده نیز باید کفش‌ از پا درآورد و کلاهی نیز بر سر گذاشت. موزۀ‌ زرتشتیان نیز در همسایگی آتشکده است.

باغ فتح‌آباد

اگر بلیط چارتر هواپیما را خریده‌اید و راهی کرمان هستید، حتما سری به فتح‌آباد بزنید. همچنین اگر می‌خواهید در یک مجموعۀ تفریحی هم از بناهای تاریخی دیدن کنید و هم از معماری زیبای ساختمان‌ها لذت ببرید، باغ فتح‌آباد جایی است که باید از آن دیدن کنید. این باغ در سال ۱۲۵۵ ساخته شده و شما با بازدید از آن، می‌توانید به حس‌وحال زندگی در صد و پنجاه سال پیش نزدیک شوید.

در این محوطه یک کافی‌شاپ نیز وجود دارد که می‎توانید با خوردن آش و فالودۀ کرمانی در آن، خاطره‌ای به‌یادماندنی برای خود بسازید.

باغ شازده ماهان

این باغ در شهر ماهان و در فاصلۀ کمی از شهر کرمان واقع شده است. باغ شازده یکی از زیباترین مکان‌هایی است که می‎توانید در دل کویر از آن دیدن کنید. باغ شازده دارای یک عمارت تاریخی، جوی آب مطبق و فواره‌ها و درختان کهنسالی است که در مجموع این مکان را به یک جای رؤیایی تبدیل کرده است.

شما در رستوران باغ شازده که درون ساختمان اصلی آن واقع شده است، می‌توانید غذاهای محلی و سنتی را نوش جان کنید. باغ شازده در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

ارگ بم

ارگ بم بزرگ‌ترین سازۀ خشتی جهان است که در شهر بم در نزدیکی کرمان واقع شده است. ارگ بم یکی از زیباترین و تاریخی‌ترین بناهایی است که در سفر به استان کرمان باید از آن دیدن کنید.

متأسفانه این بنای بزرگ و تاریخی، در زلزلۀ سال ۱۳۸۲ آسیب زیادی دید، اما از آنجایی که ارگ بم در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، برنامه‌هایی برای بازسازی آن از جانب سازمان‌های جهانی و ایرانی تدارک دیده شده است. این مجموعۀ بزرگ دارای بخش‌های متعددی است که راهنمایان می‎توانند راز هر یک از آنها را برای شما بگشایند.

ارگ بم همیشه یکی از پربازدیدترین بناهای تاریخی ایران و کرمان بوده. پس بلیط چارتر خود را رزرو کنید و راهی ارگ بم شوید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

آخرین عناوین