آمادگی مازندران برای صادرات ماهیان خاویاری به اسپانیا

گروه اقتصادی الف،   3990620028

استاندار مازندران گفت: در مازندران سرمایه گذاری خوبی در حوزه تولید آبزیان به خصوص ماهیان خاویاری از سوی بخش خصوصی انجام شد که بخشی از این تولیدات پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بازار عرضه شود و چنانچه این محصولات آبزی پروری به خصوص خاویار به مرحله صادرات نرسد، می تواند مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده و حتی آنها را مجبور به کاهش تولید کند،این استان آمادگی دارد تا این محصولات را به اسپانیا صادر کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری مازندران،احمد حسین زادگان ویدئو کنفرانسی با حسن قشقاوی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا، گفت : شیوع ویروس کرونا تاثیر زیادی بر اقتصاد جهان و ایران گذاشت و مشکلاتی در حوزه اقتصادی برای کشورها ایجاد کرد که از جمله آن بسته شدن راه تبادل هیئت های اقتصادی و تجاری میان کشورها و بسته شدن راه نشست و رایزنی حضوری برای گسترش روابط دوجانبه و چند جانبه بوده است.

وی افزود: اما تجربه چند ماه گذشته نشان داد که می توان بخشی از این مشکل را با برگزاری نشست های ویدیوکنفرانسی رفع کرد و حتی با رعایت پروتکل های بهداشتی قطار روابط تجاری با کشورها را بار دیگر به حرکت درآورد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مازندران قابلیت های زیادی در تولید محصولات کشاورزی، صنایع چوبی و سنگ های زینتی مورد نیاز کشور اسپانیا دارد و آمادگی نیز برای همکاری روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه از جمله سرمایه گذاری دو جانبه در استان وجود دارد و لازم است اکنون که همه چیز تحت تاثیر کرونا قرار گرفته، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید در این زمینه کمک کار باشد.

حسین زادگان تولید محصولات گلخانه ای را از اولویت های بخش کشاورزی در استان مازندران اعلام کرد و افزود :  اجرای این طرح ها از حمایت خوب تسهیلاتی بانکی نیز برخوردار است و در شرق استان نیز ۱۰۰۰ هکتار در قالب شهرک گلخانه ای پیش بینی شده است که می تواند جذابیت ویژه ای برای سرمایه گذاری از جمله سرمایه گذاری خارجی ایجاد کند.

وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای توسعه محصولات گلخانه ای تلاش های خوبی تاکنون انجام داده است و ما در این حوزه آمادگی انجام سرمایه گذاری های مشترک با سرمایه گذاران اسپانیایی را داریم و انتظار داریم این ظرفیت کم نظیر از سوی سفارت جمهوری اسلامی در اسپانیا به سرمایه گذاران آن کشور معرفی شود.

استاندار مازندران با اشاره به تولید بیش از ۲.۵ میلیون تنی مرکبات در این خطه شمال کشور ، اظهار داشت : اسپانیا یکی از کشورهای وارد کننده مرکبات در جهان است و شناساندن مرکبات تولیدی مازندران و بسترسازی مناسب می تواند به گسترش روابط تجاری میان جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا بینجامد چون مازندران قادر است نیاز آن کشور به مرکبات را در گونه های مختلف تامین کند.

حسین زادگان مشکل اصلی در صادرات مرکبات استان به خارج از کشور را با وجود داشتن رتبه اول کشوری در تولید آن ، نداشتن برند مناسب دانست و گفت : با وجود این که استان در حوزه تولید مرکبات رتبه اول کشور را دارد، اما ما تاکنون موفق به برند سازی مناسب برای این محصول در حوزه صادراتی نشده ایم و مرکبات ما در جهان با نام استان مازندران شناخته نمی شود.

استاندار مازندران همچنین به تجهیز دو پایانه صادراتی محصولات کشاروزی استان تا پایان سال جاری اشاره کرد و یادآورشد: با راه اندازی این دو پایانه استان مازندران می تواند توفیق بیشتری در صادرات محصولات کشاورزی و گلخانه ای داشته باشد و از طریق کشورهای cis با کشورهای اروپایی ارتباط برقرار کند.

وی یکی از این پایانه ها را مربوط به صادرات آبزیان معرفی کرد و گفت: در استان مازندران سرمایه گذاری خوبی در حوزه تولید آبزیان به خصوص ماهیان خاویاری از سوی بخش خصوصی  انجام شد که بخشی از این تولیدات پیش بینی می شود تا پایان سال جاری به بازار عرضه شود و چنانچه این محصولات آبزی پروری به خصوص خاویار به مرحله صادرات نرسد، می تواند مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده و حتی آنها را مجبور به کاهش تولید کند.

وی از سفیر ایران در اسپانیا خواست تا زمینه صادرات محصولات خاویاری را به کشور اسپانیا در راستای حمایت از تولیدکنندگان این بخش فراهم کند.

حسین زادگان همچنین در این نشست آمادگی مازندران را برای همکاری مشترک در زمینه پسماند و فولاد با اسپانیا اعلام کرد و گفت : با وجود این که در سال های اخیر کارهای خوبی در حوزه پسماند در استان انجام شد، ولی همچنان جا برای کار در حوزه پسماند و زیست محیطی وجود دارد.

وعده سفیر برای رایزنی و گسترش روابط تجاری مازندران با اسپانیا 

حسن قشقاوی سفیر ایران در اسپانیا  هم در این نشست ویدئو کنفرانسی گفت: بسیار خرسندم در شرایط اقتصادی سخت با تحریم های ظالمانه، استاندار مازندران عملکرد قابل توجهی از خود نشان داده و ارتباط کشور اسپانیا با مازندران به خوبی حفظ شده که نویدبخش اتفاقات خوبی در آینده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مادرید با اشاره به توانمندی های استان مازندران در حوزه تولید محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: قابلیت های مازندران در حوزه تولید محصولات کشاورزی شامل مرکبات، آبزیان، گوشت سفید ، برنج  به خصوص محصولات گلخانه ای و گل های زینتی بستر خوبی برای گسترش روابط تجاری میان مازندران و اسپانیا است.

قشقاوی افزود: علاوه براین مازندران در زمینه صنایع چوبی و سنگ های تزیینی که از نیازمندی های مادرید بوده و از این روزها از چین تامین می شود نیز قابلیت های خوبی دارد که می تواند در قالب صدور مواد اولیه به مادرید جای گیرد.

وی مزیت صادرات مواد اولیه شامل صنایع چوبی و سنگ های تزیینی را معافیت از عوارض و تعرفه گمرکی دانست و اظهارکرد: استان مازندران می تواند در این حوزه، بخش زیادی از نیازمندی اسپانیا را تامین کند و سفارت جمهوری اسلامی در مادرید نیز آماده بسترسازی برای واردات این محصولات از مازندران به اسپانیا است.

سفیر ایران در مادرید گسترش شرکت های دانش بنیان را از دیگر مزیت های مازندران برشمرد و گفت: مازندران در حوزه شرکت های دانش بنیان مزیت های خوبی دارد و حتی در نگاه اولیه می توان دریافت که شرکت های دانش بنیان ایران و مازندران توانمندی به مراتب بیشتری از مادرید دارند.

قشقاوی افزود : طی ۲ سال گذشته به دلیل تحولات سیاسی ناشی از شکل گیری دولت جدید در اسپانیا و همچنین شیوع ویروس کرونا از سال گذشته تاکنون ، صدور ویزا برای گروه های تجاری خارجی تا حدود زیادی با محدودیت مواجه شد اما اکنون با اتمام روند شکل گیری دولت جدید در مادرید که حسن نیت خوبی نیز نسبت به ارتباط با کشورمان دارد، زمینه برای سفر گروه های تجاری دو جانبه فراهم شده است.

سفیر ایران در مادرید سفر گروه های تجاری از مازندران به اسپانیا را برای آشنایی با نیازمندی های دو جانبه و توسعه همکاری های مشترک ضروری دانست و برای هرگونه همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

برقراری پرواز تهران- مادرید

 سفیر ایران در مادرید همچنین با اشاره به برقراری پرواز مستقیم تهران - مادرید، گفت : در حال حاضر این پرواز در هفته یک بار در روزهای چهارشنبه انجام می شود که گروه های تجاری می توانند از این موقعیت برای سفر به اسپانیا استفاده کنند.

قشقاوی افزود : اگرچه به دلیل شیوع ویروس کرونا و موج دوم این ویروس در اسپانیا صدور ویزا به سختی انجام می شود، اما از طریق رایزنی با سفارت اسپانیا در تهران تلاش می شود تا این مشکلات کاهش یابد.

وی سرمایه گذاری مشترک را یکی از راهکارهای مهم گسترش روابط دو جانبه اعلام کرد و خواهان پیشگام شدن سرمایه گذاران استان مازندران در این حوزه شد.

سفیر ایران در مادرید با اشاره به تولید ماشین آلات کشاورزی در مازندران ، اظهارکرد : شرکت های تولید کننده ماشین آلات و ابزار کشاورزی مازندران با توانمندی که در تولید این تجهیزات دارند، می توانند ورود خوبی به اسپانیا داشته باشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین