کاهش استقبال از بازار طلا به دلیل حباب قیمت‌ها

گروه اقتصادی الف،   3990619117

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت:به دلیل حباب در این بازار، خرید طلا و سکه با کاهش استقبال مردم مواجه شده و نسبت به استقبال مردم از بازار ارز، هنوز شاهد خرید گسترده مردم در این بازار نیستیم.

کاهش استقبال از بازار طلا به دلیل حباب قیمت‌ها

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با میزان با اشاره به وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: با وجود کاهش قیمت انس جهانی در بازار‌های بین المللی، قیمت طلا در بازار کشور افزایش یافته و این موضوع به دلیل بالا رفتن نرخ ارز باز می‌گردد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تصریح کرد: وضعیت بازار طلا و سکه متعادل است و حتی می‌توان گفت به دلیل حباب در این بازار، خرید طلا و سکه با کاهش استقبال مردم مواجه شده و نسبت به استقبال مردم از بازار ارز، هنوز شاهد خرید گسترده مردم در این بازار نیستیم.

وی افزود:خرید فروش طلا و سکه در مقایسه با دهه اول محرم رشد مناسبی داشته و اما در مجموع می‌توان گفت که بازار از تعادل برخودار است.

کشتی‌آرای عنوان کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده از اجرت و سود خرید طلا و سکه  از ابتدای سال ۱۴۰۰ اجرا خواهد شد و پس از اجرای آن می‌توان بررسی دقیقی از اثرات آن داشت.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر بیان کرد: قیمت انس ۱۹۳۱ دلار، قیمت سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار، سکه طرح جدید یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان نیم سکه ۵ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی یک میلیون ۸۰۰ هزار تومان، قیمت یک مثقال طلا ۴ میلیون ۹۴۰ هزار تومان و قیمت یک گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون ۱۴۸ هزار تومان است.