عرف: راه‌اندازی ستاد برای کاندیداهای انتخابات مجلس ممنوع نیست

گروه سیاسی الف،   3990610057

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه ممنوعیتی در نصب پوستر و بنر یا ایجاد ستاد برای کاندیداها وجود ندارد، گفت: باید تمام ستادهای انتخاباتی پروتکل‌های بهداشتی را کامل رعایت کنند.

راه‌اندازی ستاد برای کاندیداهای انتخابات مجلس ممنوع نیست

جمال عرف در گفتگو با خبرگزاری آنا، در رابطه با تدابیر اتخاذ شده وزارت کشور برای برگزاری انتخابات میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ۱۱ حوزه انتخابیه سراسر کشور، اظهار کرد: «به دلیل شیوع کرونا نباید تجمعی برای انتخابات در سراسر کشور صورت بگیرد که سلامت مردم را به در خطر بیندازد».

وی با اشاره به اینکه ممنوعیتی در ایجاد ستاد‌های انتخاباتی برای کاندیداها وجود ندارد، گفت: «اصل بر این است که در ستادهای انتخاباتی تجمع صورت نگیرد و پروتکل‌های بهداشتی در آن رعایت شود، ولی ممنوعیتی درخصوص عدم برپایی ستاد وجود ندارد».

رئیس ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه در قانون انتخابات حوزه نظارت بر انتخابات خبرگان با شورای نگهبان است و این بار وظیفه نظارت انتخابات مجلس و خبرگان برعهده ستاد انتخابات وزارت کشور و هیئت نظارت قرار داده شده است، ادامه داد: «هیئتی سه‌جانبه در وزارت کشور و تمام فرمانداری‌های سراسر کشور ایجاد شده است که وظیفه نظارت بر انتخابات را برعهده دارند».

عرف تصریح کرد: «همچنین علاوه رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی حوزه‌های انتخابیه هم با حکم استاندار در هیئت هستند تا پروتکل‌های بهداشتی در ستادهای انتخاباتی و صندوق‌های رأی کامل رعایت شود».

وی با بیان اینکه ممنوعیتی در نصب پوستر، بنر یا ایجاد ستاد برای کاندیداها وجود ندارد، بلکه باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود، اضافه کرد: «بر همین اساس و تصمیم هیئت سه نفره ستاد انتخابات وزارت کشور، در سراسر استان‌های مسئول ستاد انتخابات، هیئت نظارت و رئیس صدا و سیما وظیفه نظارت در تبلیغات فضای مجازی و تلویزیونی کاندیداها را برعهده دارند».

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: «برنامه‌های در صدا و سیما شامل؛ گفتگو و نمایش رزومه کاندیداها در نظر گرفته شده است که بعد از تأیید هیئت سه نفره در صدا و سیمای استانی به نمایش در می‌آید».

وی به موضوع افزایش یا کاهش صندوق‌های رأی هم اشاره کرد و گفت: «بنای اصلی ستاد انتخابات وزارت کشور این است که تجمع کاهش یابد به همین علت به ستادهای انتخاباتی استان‌ها اجازه دادیم که در صورت لزوم صندو‌ق‌های رأی را افزایش دهند».

عرف با بیان اینکه در ۱۱ حوزه انتخابیه شامل؛ ۹ استان و ۲۴ شهرستان انتخابات مجلس برگزار می‌شود، اعلام کرد: «در مرحله اول انتخابات یک میلیون و ۶۰۰ هزار رأی در این ۱۱ حوزه به صندوق ریخته شده است».