عراقچی وارد وین شد

گروه سیاسی الف،   3990610001

عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام وارد وین شد.

عراقچی وارد وین شد

به گزارش فارس،  سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست کمیسیون مشترک برجام، وارد وین شد.

کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان در وین در این باره گفت: آقای عراقچی امروز دوشنبه، با برخی روسای هیات های شرکت کننده در نشست، دیدارهای دوجانبه خواهد داشت. همچنین، در این روز نشست های کارشناسی اعضای برجام نیز برگزار خواهد شد. 

نماینده دائم کشورمان همچنین گفت: نشست کمیسیون مشترک نیز در روز سه شنبه برگزار می شود و دیدارهای دوجانبه رئیس هیات ایرانی با هیات های دیگر، در این روز نیز ادامه خواهد یافت. 

غریب آبادی اظهار داشت: عراقچی در این سفر با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی و وزیر امور خارجه اتریش نیز دیدار و گفتگو خواهد کرد.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس در هفته ای که گذشت به تهران سفر و با مقامات ایرانی دیدار کرد و در ‌پایان این سفر بیانیه ای بین ایران و آژانس منتشر شد که براساس آن ایران اجازه دسترسی آژانس به دو مکان مورد نظر را خواهد داد.

نشست کمیسیون مشترک برجام روز سه شنبه در وین با حضور هیات های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده اتحادیه اروپا به ریاست عراقچی و هلگا اشمید معاون مشئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار خواهد شد.