واکنش انگلیس به توافق ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

گروه جهان الف،   3990605183

نماینده انگلیس در آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافق امروز ایران با این نهاد واکنش نشان داد.

به گزارش مهر، «دیوید هال» نماینده انگلیس در آژانس بین المللی انرژی اتمیامروز چهارشنبه در واکنش به بیانیه مشترک ایران و آژانس در پیامی توئیتری نوشت: این یک نشانه مثبت از سلامت فعالیت‌ها و نظام پادمانی آژانس است.

نماینده انگلیس در آژانس بین المللی انرژی اتمی در این خصوص ادامه داد: انگلیس در پرونده هسته‌ای ایران، از اقدامات گروسی (مدیرکل آژانس) و تیم پادمانی او به طور کامل حمایت می‌کند.

این در حالیست که «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین نیز ساعاتی پیش در واکنش به بیانیه مشترک ایران و آژانس در پیامی توئیتری نوشت: پیشرفتی واقعی. سفر مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران، رافائل گروسی به توافقی بسیار مهم در زمینه دو سایت مشخص‌شده توسط آژانس منجر شد. این گواه دیگری است که نشان می‌دهد گفتگو سازنده تر از فشار است. تبریک به هر دو طرف.

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز و در پایان سفر دو روزه «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس به تهران و انجام مذاکرات با مقامات کشورمان، بیانیه مشترکی صادر کردند. آژانس بر اساس اسناد ادعایی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستار بازرسی از دو مکان در ایران شده است.