امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۹۹

گروه فرهنگی الف،   3990605045

بر اساس اعلام سازمان سنجش امروز (چهارشنبه، ۵ شهریور) آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ است.

امروز، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری ۹۹

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، انتخاب رشته داوطلبان مجاز شده در مرحله کنکور دکتری ناپیوسته سال ۱۳۹۹ در سایت سازمان سنجش آموزش کشور از دوشنبه، ۳ شهریور آغاز شد و ساعت ۲۴ امشب (چهارشنبه، ۵ شهریور) به پایان می‌رسد.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سایت سازمان سنجش و دانلود و مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام به لینک ثبت نام مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) همراه با برنامه زمانی مراجعه به دانشگاه‌های مجری پنج شنبه، ۳۰ شهریور  از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.  

نتایج اولیه به صورت چند برابر ظرفیت پذیرش در هر کدرشته امتحانی و براساس نمره کل حاصل از میانگین وزنی نمرات خام تراز شده با توجه به ضرایب دروس امتحانی زبان عمومی با ضریب ۱، استعداد تحصیلی با ضریب ۱ و دروس اختصاصی «استاندارد هم‌تراز» با ضریب ۴ و رتبه آنان با توجه به سهمیه و کدرشته امتحانی که داوطلب در آزمون آن شرکت کرده است، اعلام خواهد شد.

برای ثبت کد رشته‌، نیازی به پرداخت هزینه نیست

برای ثبت کد رشته‌های روزانه و غیرروزانه که از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد، نیازی به پرداخت هزینه نیست، اما چنانچه داوطلبی قصد انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد را داشته باشد باید در سامانه مربوطه اقدام به خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه کند.

انتخاب رشته دوره دکتری تخصصی سال ۹۹ دانشگاه آزاد برای داوطلبانی که در آزمون سراسری دوره دکتری تخصصی سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده‌اند، تا ساعت ۲۴ روز دوشنبه، ۱۰ شهریور ادامه دارد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته بر اساس کارنامه صادره از سوی سازمان سنجش می‌توانند متناسب با مجموعه امتحانی خود حداکثر تا ۸۰ رشته/ محل را در دانشگاه آزاد انتخاب کنند.

داوطلبان لازم است با مراجعه به سامانه azmoon.org دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دریافت کنند.

فرآیند انتخاب رشته دکتری «مدرسی معارف اسلامی»

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در مجموعه مدرسی معارف اسلامی (کدرشته امتحانی ۲۱۸۰) که مایل به انتخاب کدرشته ‌محل‌های مربوط به گرایش مدرسی معارف اسلامی هستند، شرط ورودشان به دانشگاه در رشته معارف، علاوه بر کسب نمره علمی لازم، احراز شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون، نتیجه مصاحبه‌ای است که توسط مدیریت جذب و ارزشیابی معاونت آموزشی، پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها انجام خواهد شد.

داوطلبان چنانچه در ردیف معرفی‌شدگان دارای حدنصاب برای انجام مراحل مصاحبه قرار گیرند،  لازم است حداکثر تا ۷ روز پس از اعلام نتایج معرفی‌شدگان (در دهه آخر شهریور)،  برای طی مراحل پذیرش به پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت آموزشی، پژوهشی استادان و دروس معارف اسلامی به نشانی asatid.org مراجعه و ضمن ثبت‌نام در این سامانه،  منتظر اعلام زمان مصاحبه از سوی معاونت مذکور باشند.