ترکیه، یونان را تهدید به جنگ کرد

گروه جهان الف،   3990605021

وزیر خارجه ترکیه در نشست خبری با همتای آلمانی خود، یونان را به طور مستقیم تهدید به جنگ کرد.

به گزارش فارس، در ادامه تنش بین دو کشور همسایه ترکیه و یونان و در حالیکه برخی کشورها در تلاش برای خاتمه تنش‌ها هستند، وزیر خارجه ترکیه، یونان را تهدید به جنگ کرد.

«مولود چاووش اغلو» وزیر خارجه ترکیه سه شنبه شب حین نشست خبری با «هایکو ماس» همتای آلمانی خود یونان را به طور مستقیم تهدید به جنگ کرد. چاووش اغلو گفت که پاسخ ترکیه اتفاقی نخواهد بود، بلکه اقدامی مستقیم و قاطع است.

این در حالی است که وزیر خارجه آلمان که در نقش میانجی سه شنبه به  این دو کشور همسایه سفر کرده،  در آتن، نخستین مقصد خود اعلام کرد که وضعیت خیلی دشواری حکمفرماست. هایکو ماس در نشست خبری با همتای یونانی خود گفت، در صورت تداوم عملیات ترکیه در شرق دریای مدیترانه روابط اتحادیه اروپا با این کشور قطع خواهد شد.

ترکیه دو هفته قبل یک کشتی حفاری خود که از سوی ناوهای این کشور محافظت می‌شد را برای عملیات اکتشافی به منطقه فرستاد. این اقدام با واکنش خمشگین یونان مواجه شد و این کشور نیز ناوهای خود را به منطقه اعزام کرد. متعاقب این حادثه فرانسه نیز در حمایت از یونان ناوها و جنگنده‌های خود را به این کشو اعزام کرد. 

در بحبوحه تنش بین یونان و ترکیه در شرق مدیترانه، یونان یک رزمایش دریایی در جنوب جزیره «کرت» برگزار کرد.به نوشته وبگاه «گریک ریپورتر» به نقل از بیانیه وزارت دفاع یونان،  این رزمایش که از روز دوشنبه آغاز شد با شلیک پدافند هوایی، جنگ ضد زیر دریایی، پرواز بالگردها و هواپیماهای جنگی نظامی همراه بود.