مسکو: آمریکا در حال آموزش تروریست‌ها در مناطق اشغالی سوریه است

گروه جهان الف،   3990604131

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که آمریکا در حال آموزش تروریست‌ها در مناطق اشغالی در سوریه بوده و واشنگتن از اقدامات تروریست‌ها در مختل کردن روند بازسازی سوریه بهره می‌برد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد که آمریکا از اقدامات تروریست‌ها برای مختل کردن روند بازسازی سوریه منفعت می‌برد.

ارتش روسیه بارها اعلام کرد که پنتاگون در حال آموزش تروریست‌ها در پایگاه نظامی «التنف» در جنوب سوریه هستند تا به جنگ خود علیه دولت سوریه ادامه دهند، اگر چه واشنگتن این اظهارات را رد کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: «ارتش سوریه توانسته عملیات گسترده‌ای را با مشارکت مستشاران روس علیه افراد مسلح در مرکز سوریه انجام دهد.»

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، عملیات ارتش سوریه در مرکز این کشور از 18 تا 24 آگوست (28 مرداد تا 3 شهریور) ادامه داشته است.

وزارت دفاع روسیه افزود: «فعالیت افراد مسلح در مرکز سوریه افزایش قابل توجهی داشته و تروریست‌ها در حال ایجاد مانع در مسیر بازسازی سوریه و برقراری روابط میان عشایر سوریه هستند.»

وزارت دفاع روسیه خبر داد که بر اساس گزارش سازمان‌های اطلاعاتی، بقایای گروه تروریستی داعش در سوریه، در حال آموزش در مناطق تحت اشغال توسط آمریکا هستند.

«ولادیمیر وورونکوف» رئیس بخش مبارزه با تروریسم سازمان ملل روز گذشته (دیروز) اعلام کرد که طبق برآوردها، بیش از ۱۰ هزار تن از جنگجویان داعش همچنان با گذشت دو سال از شکست این گروه تروریستی، در عراق و سوریه فعال هستند و حملات آنها در سال جاری به طرز چشمگیری افزایش یافته است. (جزئیات بیشتر)

ورونکوف به شورای امنیت سازمان ملل گفت که جنگجویان داعش آزادانه «در گروههای کوچک بین دو کشور» آزادانه در رفت و آمد هستند.