تاکید ایران و ترکیه بر حمایت از گفتگوهای سوری - سوری

گروه جهان الف،   3990603184

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران و معاون وزیر خارجه ترکیه در ژنو بر استمرار حمایت از روند سیاسی و گفتگوهای سوری- سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند.

به گزارش فارس، علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان و هیات همراه که جهت شرکت در اجلاس روند آستانه در حاشیه سومین نشست کمیته قانون اساسی سوریه در ژنو حضور دارد، امروز (دوشنبه) با «سدات اونال٫ معاون وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار، دو طرف با اشاره به اصول مورد توافق کشورهای عضو روند آستانه مبنی بر احترام به حاکمیت ملی، وحدت و تمامیت ارضی سوریه، بر استمرار حمایت از روند سیاسی و گفتگوهای سوری- سوری در چارچوب کمیته قانون اساسی و مبارزه با تروریسم تاکید کردند. 

علی اصغر خاجی با اشاره به سفر هفته پیش خود به سوریه و دیدار با رئیس جمهور و سایر مقامات این کشور، بر آمادگی کشورمان در جهت استمرار حمایت از نشست های کمیته قانون اساسی بدون دخالت خارجی تاکید کرد. 

اونال معاون وزیر خارجه ترکیه نیز بر آمادگی کشورش در راستای استمرار گفتگوها در چارچوب روند آستانه و مشورت دو کشور در این خصوص و سایر موضوعات منطقه ای تاکید کرد. 

دو طرف در پایان ابراز امیدواری کردند که کمیته قانون اساسی سوریه کار خود را به صورت موفقیت آمیز دنبال کند.