درد دل مردم| کمبود دارو برای بیماران پارکینسون/ بلا تکلیفی نگهبانان بانک مهر اقتصاد

گروه اجتماعی الف،   3990602147
درد دل مردم| کمبود دارو برای بیماران پارکینسون/ بلا تکلیفی نگهبانان بانک مهر اقتصاد

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد.

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته :
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد.
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

۵/شهریور/۹۹

 


  • با سلام
     ترا خدا به بیماران پارکینسون هم توجه کنید، داروی مادوپار 250 خارجی ، مخصوص این بیماری، نایاب شده است، خواهش میکنیم این دارو را مثل قبل برای این نوع بیماری، وارد و پخش آن را به داروخانه های دولتی مخصوص بیماران خاص بدهید.
    مادر من ده سالی هست که داروی مادوپار 250 را روزی 4 عدد میل می کنند، با توجه به نایاب شدن این دارو،پزشک معالجشان، داروی مشابه ایرانی را تجویز کردن، که با خوردن داروی جدید ایشان عملاً فلج شده بودن که حتی دستهاشون حرکت نداشت، لذا با جستجوی فراوان فقط یک بسته مادوپار 250 خارجی، به قیمت نجومی پیدا کردیم که الحمدالله کمی بهتر شدن....

  • جدیدا فارغ التحصیلان بیکار حقوق جلوی مجلس پلاکارد جالبی را به نمایش گذاشتند که اکثر حقوقدانان از آن بی خبر بوده اند تحت این عنوان که یکی از مسولان اسکودا در دوره خود بدون آزمون یا ظرفیت وکیل شده است و خواسته اند بدانند که چرا به ده ها هزار فارغ التحصیل حقوق با ظرفیتهای محدود پنج درصد برای ورود به حرفه آزاد وکالت ظلم می شود در صورتیکه قبلا اینگونه نبوده است من پنج سال است با مدرک ارشد حقوق ناچار شده ام مغازه ای را اجاره و بقالی بزنم و مورد تعجب سایر اعضای خانواده قرار گیرم که به  امثال من می گویند ما قبول داریم استخدام دولتی باید کم باشد ولی در شغل آزاد وکالت چرا مسولان اجازه داده اند اکثر حقوقدانان کشور بیکار بمانند الان سوال من این است وقتی که متاسفانه در رشته تحصیلی حقوق  برای ورود به شغل آزاد وکالت نوعی تحریم داخلی وجود دارد آیا امثال این نوع تحریم داخلی ظالمانه تر از تحریمهای خارجی نیست مثل اینکه ما حقوقدانان بیکار احتمالا مصداق من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هر چه کرد آن اشنا کرد، خواهیم بود

 

  • حدود پانصد نفر نگهبان بانک مهراقتصاد که اخیرا با بانک سپه ادغام شده‌اند در بلاتکلیفی به سر می‌برند و متاسفانه با شرایط کنونی تورم و گرانی و بیماری ویروس منحوس کرونا،‌ بانک سپه مدت 2 ماه است که قراردادی با این قشر ضعیف و زحمتکش منعقد نکرده است. مگر قرار نبود تعدیل نیرو صورت نگیرد؟ از مسئولین امر درخواست می‌شود مشکل این عزیزان را مرتفع نمایند.

 

  • سلام علیکم من مدیرکاروان حج هستم ، قیمت کاروانهای حج در وبسایت مربوطه موجود است این عزیزی که از نرخ 80 ملیونی حج صحبت کرده ، این ارقام مربوط به دو نفر (زوجی ) است وگرنه هزینه اعزام به حج برای سال 99 حداکثر 40 ملیون ( بر حسب درجه کاروان) است. پرداخت قسط دوم هم اجباری نیست هرکس که پول را واریز کند چون ارز با نرخ سال 99 خریداری شده به نفعش است وگرنه برای سال 1400 با نرخ جدید محاسبه خواهد شد

 

۴/شهریور/۹۹

 

  • ماه گذشته چای طبیعت 500 گرمی 54000 تومان بود. اما  در این ماه  هم  وزنش 450 گرم شده و هم  قیمتش 64000 تومان! با تلفن 124 تعزیرات تماس گرفتم، می‌گویند همه چیز گران شده!

  • با پرداخت مبلغ 50 میلیون تومان برای سفر حج ثبت‌نام کرده بودم که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شد. در حال حاضر اعلام کرده‌اند مبلغ 30 میلیون تومان دیگر به حساب باید بریزیم و الا اولویت نوبت سفر تغییر پیدا می‌کند! چرا دولت با احساسات دینی مردم این‌گونه برخورد می‌کند؟

 

  • اینطور که ما مردم فهمیدیم همه سازمان ها برای خالی تردن جیب ما از هم سبقت می گیرند
    شهرداری هم پیشتاز این ماجراست
    در شرایطی که ادارات تهران تا ساعت 2و نیم است ، چرا طرح ترافیک را ساعت 16 قرار داده اند

۳/شهریور/۹۹

 


  • دو ماه قبل 30 درصد سهام عدالتم را فروختم ولی تا کنون تنها یک میلیون آن به حسابم واریز شده و از بقیه خبری نیست. چرا؟! به بانک مراجعه می‌کنم می‌گویند به ما ربطی ندارد به سهام عدالت می‌روم همین جواب را می‌شنوم! این شد حرمت و پاسداشت حقوق شهروندی؟

 



  • 11 سال قبل که دولت نیروهای مازاد را تعدیل کرد و طرح بازنشستگی پیش از موعد را برای افراد با سابقه 25 سال و با ارفاق 5 سال را بازنشسته کرد و می‌بایست همانند بازنشستگان عادی 30 سال خدمت، افزایش‌ها و... را برای آنها اعمال نماید ولی متاسفانه امسال حقوق کسانی که با 25 سال بازنشسته شدند به میزان 12/5 درصد یعنی کمتر از دیگر بازنشستگان افزایش یافت. چرا؟

 

  • اهواز میوه ومواد غذایی خیلی گرونه هر مغازه ای یه نرخی داره .هیچ ارگانی هم روی قیمتها نظارت نمی کنه تابستون داره تمام میشه وخیلی ها توانایی خرید میوه ندارن .

  • چرا وزارت بهداشت نظام ارجاع را اجرا نمی کند؟
    چون درآمد متخصصان که متاسفانه الان سیاستگذار نظام سلامت در وزرات بهداشت و دانشگاهها هم هستند کم میشود.
    منافع مردم و بیت المال فدای قشر خاص دارای رانت!

 

  • تا زمانیکه کرونا به طور قطعی ریشه کن نشده مرتب از سخنان وزیر آموزش و پرورش که وعده بازگشایی مدارس را میدهد هراسمند می شویم و مجبوریم از ترس کرونا فرزندمان را به مدرسه نفرستیم و اعتمادی هم به وضعیت سفید و زرد و قرمز نداریم.چرا علیرغم وضعیت قرمز وزیر آموزش و پرورش مرتب وعده بازگشایی مدارس می دهد و خانواده ها را مرتب نگران میکند؟ بهتر است در این شرایط کرونایی و اقتصادی که فشار زیادی روی خانواده ها تحمیل می شود از این وعده های استرس زا پرهیز شود

 

۲/شهریور/۹۹

 

  • چرا قوانین مصوب محرومان و ضعیفان را اجرا نمی کنید ؟
    و قوانینی که به نفع سرمایه داران است به موقع اجرا می شود ؟
    پول برق و اب و گاز اگر یک روز دیر پرداخت شود سریع قطع می کنید
    ولی حق رزمندگان طرح معسرین ساتا را که جان برکف از کشورمان دفاع کردند و الان مجروح و دردمند در فقر بسر می برند، بیش از سه سال است پرداخت نکرده اید ؟!

 

  • یک شهروند منطقه 14 تهرانم. مدت‌ها بود که نه قبض تلفن ثابت و نه قبض کاغذی دریافت نکرده بودم. تا این که با بدهی صد هزار تومانی بدون دریافت هیچ اخطاری از مخابرات منطقه و کاملاً نامحسوس تلفن را قطع کردند. به سرعت با شماره 2000 تماس گرفته و مبلغ بدهی را پرداخت کردم. پس از گذشت 4 روز خبری از وصل تلفن نشد. به مخابرات منطقه رفتم در کمال ناباوری با سیل جمعیت گرفتار این مشکل (با وجود شرایط خطرناک کرونا) روبرو شدم. با دریافت نوبت فرد پاسخگو گفت: طبق مصوبه 207 شرکت مخابرات، تلفن شما تخلیه، مصادره و برای فروش گذاشته شده است! و باید مالک 200 هزار تومان بپردازد و خط جدید بخرد! شاید بتوانیم همین شماره خودتان را به عنوان شماره جدید به خودتان بفروشیم! حالا اگر کرونا گرفته باشم مصوبه 207 قاتل محسوب می‌شود؟! چرا اخطار بدهی ندادند؟ آیا این نحو تعامل با مشتری و فروش مال خود به خود شرعی است؟

 

  • من در اثر ضربه ای که به کمرم خورد دچار کمر درد شدم دوتا پزشک جراح ارتوپد مراجعه کردم با اینکه ام ار ای داشتم نتونستن تشخیص بدن و درد من قطع نمی شد ضمنا برخی متخصص ها هم گفتن به خاطر کرونا مطب را تعطیل کردیم و مریض را ویزیت نمیکردن کلی هزینه وزیت و دارو دادم نزدیک ۵۰۰ هزارتومن خرج کردم مشکلم حل نشد آخر سر دکتر سوم با تشخیص به موقع اشون فیزوتراپی نوشتن الان جلسه ای ۵۰ هزارتومن فیزوتراپی میرم که الحمدالله رو به بهبودی هستم

    این مشکل  مربوط به خیلی های دیگه هم می شه چرا بیمار برای مراجعه به پزشکان متخصص باید به تنهایی عمل کند و جایی وجود ندارد که مشورت تخصصی بگیرد؟  امثال من زیاد هستن که با صرف هزینه های زیاد جواب نگرفتن. چرا وزارت بهداشت نظام ارجاع رو اجرا نمی کند؟