پیش‌بینی باران ۵ روزه در ۱۴ استان

گروه اجتماعی الف،   3990602060

سازمان هواشناسی با پیش بینی رگبار باران، وزش باد شدید و رعدوبرق از امروز تا آخر هفته در ۱۴ استان اعلام کرد: دمای هوا در نوار شمالی تا ۸ درجه کاهش می یابد.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی امروز در شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و ارتفاعات البرز مرکزی باران،  وزش باد و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. بارش‌ها در  شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و گیلان شدت خواهد داشت. برخی از مناطق استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار و رعدوبرق به همراه وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی‌شده است.

فردا بارش در شمال غرب کاهش‌یافته و در سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی تداوم خواهد داشت و در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد، برخی مناطق کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در ساعات بعدازظهر رگبار باران، وزش باد شدید موقتی و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی‌شده است.

اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی در نواحی شمال غرب کشور تضعیف‌شده و برای روزهای سه شنبه و چهارشنبه در سواحل دریای خزر و بخش‌هایی از اردبیل بارش‌های پراکنده پیش‌بینی  شده  است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی تا اواسط هفته برای نوار شمالی کاهش 5 تا 8 درجه‌ای دما پیش‌بینی‌شده است. روز سه شنبه در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌ها تداوم داشته و در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، کرمان، سی‌تان و بلوچستان و هرمزگان به‌ویژه در ساعات بعدازظهر رشد ابر و رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

در این روز همچنین بار در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان شدت خواهد داشت. تا سه شنبه شرق دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و برخی مناطق هرمزگان و در ارتفاعات البرز مرکزی رشد ابر و رگبار پراکنده پیش بینی شده و وزش باد در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل شدت خواهد گرفت.