اتحادیه عرب: فقط در صورت تشکیل کشور فلسطینی با اسرائیل صلح می‌کنیم

گروه جهان الف،   3990601133 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیرکل اتحادیه عرب در بیانیه‌ای تنها شرط عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را پایان اشغالگری و تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ دانست.

اتحادیه عرب: فقط در صورت تشکیل کشور فلسطینی با اسرائیل صلح می‌کنیم

به گزارش فارس، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب، پس از گذشت ۱۰ روز از اعلام عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی، در بیانیه‌ای گفت که کشورهای عربی همچنان بر سر مسأله فلسطین وحدت موضع داشته و اجرای ابتکار سال ۲۰۰۲ همچنان مبنای صلح (سازش) با رژیم اسرائیل است.

به نوشته اسپوتنیک، ابوالغیط بدون اشاره به امارات، مدعی شد که پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در مرزهای ۱۹۶۷، مسأله‌ای است که تمامی کشورهای عربی در پی آن هستند.

او همچنین گفت که در روزهای گذشته با تعدادی از رهبران عرب منطقه گفت‌و‌گو کرده است و طرح اعلام شده در سال ۲۰۰۲ همچنان محل اجماع و چشم‌انداز تمامی کشورهای عربی در خصوص عادی‌سازی روابط با رژیم اسرائیل است.

دبیرکل اتحادیه عرب توضیح داد: «صلح حقیقی دائم و عادلانه و فراگیر، خواسته کشورهای عربی است و از سال ۱۹۹۶ به این بر آن تأکید کرده‌اند و رسیدن به این صلح جز با استیفای حقوق فلسطینیان و پایان اشغالگری اسرائیل  و تشکیل کشور فلسطینی در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی و حل بحران آوارگان طبق قطعنامه‌های بین‌المللی ممکن نیست.»

او همچنین کفت که تمامی کشورهای عربی به طور کامل با اجرای طرح الحاق (اشغال) کرانه باختری و هر اقدامی در جهت تغییر وضعیت اراضی اشغالی مخالف هستند.

امارات و رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد طی بیانیه‌ای مشترک با آمریکا اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم به عادی‌سازی روابط بین خود گرفته‌اند و به زودی این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی خواهد رسید.