اورژانس هوایی هوانیروز در ۱۷ استان مستقر شد

گروه سیاسی الف،   3990601043

فرمانده هوانیروز ارتش از بسیج امکانات ارتش برای کمک به مردم در دوران شیوع کرونا خبر داد و گفت: اورژانس هوایی در ۱۷ استان کشور و مناطق صعب‌العبور مستقر است.

اورژانس هوایی هوانیروز در ۱۷ استان مستقر شد

به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ دوم خلبان یوسف قربانی صبح امروز در جمع خبرنگاران پوشش دهی اورژانس هوایی ارتش در 17 استان کشور و مناطق صعب‌العبور را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: ارتش تمام امکانات بیمارستانی، نیروی درمانی و توان خود را برای کمک به مردم در دوران شیوع کرونا به کار گرفته است.

فرمانده هوانیروز ارتش با بیان اینکه ارتش و نیروهای مسلح کشورمان هم‌اینک به عنوان یک قدرت بزرگ در دنیا و جهان شناخته می‌شوند عنوان کرد: یگان‌های مختلف ارتش جمهوری اسلامی ایران چه در قبل از شروع هشت سال دفاع مقدس و چه در حین و بعد از آن اقدامات بسیار چشمگیر و مهمی را در راستای دفاع از کشور انجام دادند.

وی توان دفاعی بالا و قدرت بازدارندگی ارتش جمهوری اسلامی ایران را متذکر شد و با تأکید بر اینکه ارتش توان خود را در مقابله با دشمن بالا می‌برد تصریح کرد: ارتش در طول دوران هشت سال دفاع مقدس 48 هزار شهید را تقدیم کشور و انقلاب اسلامی کرد که از این تعداد 46 هزار نفرشان از نیروی زمینی ارتش بودند.

فرمانده هوانیروز ارتش فعالیت‌های محرومیت‌زدایی را یکی از ابعاد فعالیت‌های ارتش در اقصی نقاط کشور اعلام کرد و با بیان اینکه این فعالیت‌ها در حوزه‌های متعدد انجام می‌شود افزود: امروز هم در استان گیلان سه طرح محرومیت‌زدایی را مورد بهره‌برداری قرار می‌دهیم که در بخش بهداشت و درمان و ساخت مسکن است.

وی افتتاح درمانگاه شبانه‌روزی ماکلوان، اورژانس بیمارستان فومن و طرح محرومیت‌زدایی ساخت 10 واحد مسکن روستایی را سه طرحی که امروز در گیلان افتتاح می‌شوند خواند و ابراز داشت: علاوه بر اینها دو طرح تجهیز بیمارستان فومن و آبرسانی به ماسوله و شهرهای اطراف را هم داریم کا عملیات اجرایی آن‌ها امروز آغاز می‌شود.

فرمانده هوانیروز ارتش با تأکید بر اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری ارتش در هر جایی و زمانی که نیاز باشد به کمک مردم می‌شتابد خاطرنشان کرد: ارتش با استفاده از تعاملاتی که دارد مناطق محروم کشور و نیازمندی‌هایشان را مورد شناسایی قرار می‌دهد و سپس برای رفع محرومیت اقدامات خود را آغاز می‌کند.

وی شیوع ویروس کرونا در کشورمان را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه یگان‌های مختلف ارتش به ویژه نیروی زمینی آن از همان روزهای نخست برای کمک به مردم وارد میدان شدند اظهار داشت: ساخت بیمارستان 2 هزار تختخوابی آن هم در 48 ساعت افتخاری بود که در این ایام در کارنامه ارتش به ثبت رسیده است.

فرمانده هوانیروز ارتش توزیع 123 هزار عدد ماسک و 75 هزار عدد دستکش در استان گیلان را از دیگر خدمات ارتش برای کمک به مردم در روزهای شیوع مجدد کرونا اعلام کرد و گفت: تا زمانی که این ویروس منحوس وجود دارد ارتش نیز با تمام امکانات خود اعم از انسانی و بیمارستانی و سایر بخش‌ها به کمک مردم می‌شتابد.