تلفات کرونا در آمریکا از مرز ۱۷۵ هزار نفر عبور کرد

گروه جهان الف،   3990601012

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یک هزار و ۸۵ مورد جدید، مجموع فوتی‌های کروناویروس در آمریکا از مرز ۱۷۵ هزار نفر عبور کرد.

تلفات کرونا در آمریکا از مرز ۱۷۵ هزار نفر عبور کرد

به گزارش فارس، طبق جدیدترین آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز» که امروز (شنبه) گزارش شده است، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای ۴۴ هزار و ۲۹۱ مورد جدید، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به پنج میلیون و ۶۲۱ هزار و ۳۵ نفر رسید.

این آمار و ارقام دانشگاه جانز هاپکینز همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم یکهزار و ۸۵ مورد جدید بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست دادند تا آمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته به ۱۷۵ هزار و ۳۵۰ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار روزهای گذشته این مرکز نشان می‌دهد که برای چندمین روز متوالی، آمار روزانه قربانیان کرونا در آمریکا از هزار نفر فراتر رفته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را پنج میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۲۷ نفر و مجموع فوتی‌های این ویروس ناشناخته در این کشور را ۱۷۹ هزار و ۲۰۰ مورد گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل می‌کند، با اشاره به روند شیوع این ویروس ناشناخته گزارش کرد که ظرف دو هفته آینده، مجموع مبتلایان به کروناویروس در آمریکا به ۶ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۵۶ نفر و مجموع قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۱۸۸ هزار و ۷۹۰ نفر افزایش می یابد.

بر اساس این گزارش، ایالت کالیفرنیا با ۶۵۸ هزار و ۸۲۱ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۹۴۶ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده محسوب می‌شود و ایالت فلوریدا با ۵۹۳ هزار و ۲۸۶ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۱۶۸ مورد فوتی و تگزاس با ۵۸۵ هزار و ۶۳۲ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۴۱۸ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار گرفته‌اند.

ایالت نیویورک نیز که در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا شناخته می شد، هم‌اکنون با ۴۲۸ هزار و ۵۱۲ مورد ابتلا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان قرار گرفته اما با ۳۲ هزار و ۸۶۵ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد تلفات کووید-۱۹ در آمریکا را به خود اختصاص داده است.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون ۲۲ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۲۳۸ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان ۷۹۷ هزار و ۸۷۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ۱۴ میلیون و ۶۳۶ هزار و ۵۸۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به ویروس کرونا و قربانیان آن قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۵۳۲ هزار و ۳۳۰ مورد ابتلا و ۱۱۳ هزار و ۳۵۸ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۹۰۵ هزار و ۸۲۵ مورد ابتلا و ۵۴ هزار و ۸۴۹ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارند.

علیرغم تسریع شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا و انتقاد گروهی از کارشناسان بهداشت و درمان این کشور از نوع پاسخگویی اولیه دولت آمریکا به شیوع این ویروس ناشناخته، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا همچنان مدعی است که دولت وی عملکرد فوق‌العاده‌ای در مهار کووید-19 داشته است.

وی در کنفرانس خبری چهارشنبه هفته گذشته خود، عملکرد دولت خود در مهار ویروس کرونا را فوق‌العاده توصیف کرد.