تخت روانچی: آمریکا فقط خودش را منزوی می کند

گروه سیاسی الف،   3990531022

فارس نوشت: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل عنوان کرد:‌ آمریکا در تلاش به منظور احیای قطعنامه‌های خاتمه یافته ناکام مانده و فقط خودش را بیشتر منزوی می کند.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل بامداد امروز (جمعه) در توئیتی پس از نامه آمریکا به شورای امنیت برای فعال کردن مکانیسم ماشه نوشت: ‌آمریکا به تخریب گری دیپلماتیک خود در سازمان ملل برای بازگرداندن تحریم‌ها دو سال بعد از خاتمه مشارکتش در برجام ادامه می‌دهد.

وی افزود: هیچگونه جوسازی یا بازی‌های هیجانی برای قبولاندن این ادعای جعلی به آمریکا کمک نمی‌کند.

تخت‌روانچی اضافه کرد: آمریکا در تلاش به منظور احیای قطعنامه‌های خاتمه یافته ناکام مانده و فقط خودش را بیشتر منزوی می‌کند.

دولت آمریکا با ارائه نامه‌ای رسماً سازمان ملل را از خواست خود برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مطلع کرد.

پس از آنکه تلاش آمریکا برای تصویب قطعنامه ضد ایرانی در راستای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با شکست روبرو شد، دونالد ترامپ روز  چهارشنبه طی اظهاراتی گفت: «ایالات متحده قصد دارد تقریباً تمامی تحریم‌های تعلیق‌شده سازمان ملل علیه ایران را فعال کند. این، بازگشت خودکار [تحریم‌ها] است.»

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز پنجشنبه در نامه به ٰرئیس شورای امنیت که توسط تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل تحویل رئیس اندونزیایی شورای امنیت شد، تصریح کرد که آمریکا هیچ حقی برای تلاش در جهت احیای تحریم‌ها ندارد و گفت: مردم ایران از شورا انتظار دارند حقوق آن‌ها را تضمین کرده و آمریکا را به خاطر آسیب‌هایی که به این ملت وارد کرده، پاسخگو کند.