دو سکوی پارس جنوبی وارد مدار تولید شد

گروه اقتصادی الف،   3990530060

مدیرعامل شرکت صدرا گفت: با وارد مدار شدن دو سکوی ۱۳A و ۱۳C پارس جنوبی برداشت گاز کشور از حوزه گازی مشترک پارس جنوبی روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز شیرین افزایش پیدا کرد.

به گزارش فارس، محسن صمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با وارد مدار شدن دو سکوی 13A و 13C پارس جنوبی برداشت گاز کشور از حوزه گازی مشترک پارس جنوبی روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز شیرین افزایش پیدا کرد.

به گفته مدیر عامل شرکت صدرا در سال جهش تولید به همت کارکنان جهادی شرکت صدرا و تلاشگران عرصه صنعت نفت و گاز کشور دو سکوی پایانی فاز ۱۳ پارس جنوبی که در صدرای بوشهر ساخته و در اسفند ماه سال ۹۸ به موقعیت خود در پارس جنوبی حمل و نصب گردیده بود، وارد مدار تولید شد.

وی افزود: این دو سکو از سکوهای دهگانه پارس جنوبی است که توسط شرکت صدرا ساخته حمل نصب و راه اندازی گردیده و پس از عملیات راه اندازی، گاز را توسط یک خط لوله  ۳۲ اینچ به پالایشگاه خشکی فاز ۱۳ در کنگان ارسال و شیرین ‌سازی خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت صدرا با اشاره به اینکه این سکوها به دست متخصصان شرکت صدرا طراحی، ساخت، حمل، نصب و راه اندازی  شد اظهار داشت: با بهره برداری از این دو سکو روزانه ۲۸ میلیون متر مکعب گاز شیرین به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد که این مهم تحقق شعار سال (جهش تولید) می‌باشد.

صمدی ضمن تبریک این دستاورد مهم به ملت شریف و با عظمت ایران اظهار داشت: وزن تقریبی این سکوها با متعلقات هر کدام هفت هزار  تن است.

مدیرعامل شرکت صدرا گفت: با عزم ملی و مدیریت جهادی و تلاش شبانه روزی همکاران ما در شرکت صدرا به دستاوردهای مهمی از جمله ساخت همزمان ۱۰ سکو از سکوهای پارس جنوبی و همچنین ثبت رکورد بی‌سابقه نصب همزمان دو سکو در کمتر از سه روز دست یافتیم که نشان از توانایی، تخصص و اتکا به نیروهای داخلی دارد.

وی بیان داشت: با بهره برداری از دو سکوی فوق عملاً، 10 سکوی پارس جنوبی بطور کامل بهره برداری و به حداکثر تولید و برداشت گاز از میدان گاز فازهای 24-22، 13، 18-17 رسیدیم.