تازه‌ترین وضعیت کرونا در آمریکا

گروه جهان الف،   3990528019

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با ا ابتلای دستکم ۳۴ هزار و ۳۶۰ نفر دیگر، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا از مرز ۵.۴ میلیون نفر عبور کرد.

به گزارش فارس، طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته با ابتلای دستکم ۳۴ هزار و ۳۶۰ نفر دیگر، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به پنج میلیون و ۴۳۷ هزار و ۵۷۳ نفر افزایش یافت.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۰ مورد جدید بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا جان خود را از دست دادند و شمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در این کشور به ۱۷۰ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

مقایسه جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد آمار روزانه مبتلایان به کرونا و قربانیان کرونا در ایالات متحده تاحدودی کاهش داشته است.

از طرف دیگر، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلدومیترز»، مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا را پنج میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۷ نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور ۱۷۳ هزار و ۷۱۶ نفر گزارش کرده است.

پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا را مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌دهد، گزارش کرد که کالیفرنیا با ۶۲۹ هزار و ۴۱۵ مورد ابتلا و ۱۱ هزار و ۲۹۶ مورد فوتی کانون بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در ایالات متحده است و پس از آن ایالت فلوریدا با ۵۷۶ هزار و ۹۴ مورد ابتلا و ۹ هزار و ۵۳۹ مورد فوتی و ایالت تگزاس با ۵۶۱ هزار و ۱۱۰ مورد ابتلا و ۱۰ هزار و ۴۴۷ مورد فوتی در رده‌های دوم و سوم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.

ایالت نیویورک که در زمان اوج شیوع کرونا، کانون بیماری همه‌گیر کروناویروس در ایالات متحده بود هم‌اکنون با ۴۲۵ هزار و ۹۱۶ مورد ابتلا در رده‌ چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارد اما با ۳۲ هزار و ۸۴۶ مورد فوتی، همچنان بیشترین تعداد تلفات کووید-۱۹ در ایالات متحده را دارد.

گزارش‌ رسانه‌های محلی حاکی از آن است که ایالت کالیفرنیا علاوه بر بحران کرونا با معضل گرمای شدید هوا مواجه است به طوریکه آخرین اخبار مربوط به این مسئله نشان می‌دهد که گرمای هوا «دره مرگ» واقع در صحرای کالیفرنیا روز یکشنبه هفته جاری به ۵۴.۴ درجه سلسیوس رسید که بالاترین درجه ثبت شده گرما بر روی کره زمین در ۱۰۰ سال گذشته محسوب می‌شود.

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۱ میلیون و ۸۱۵ هزار و ۹۸۴ نفر از مردم سراسر جهان به کووید-۱۹ آلوده شده‌اند که از آن میان ۷۷۲ هزار و ۸۵۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۳ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۲۹ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس در جهان را دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۳۵۹ هزار و ۵۷۰ مورد ابتلا و ۱۰۸ هزار و ۶۵۴ مورد فوتی و هند با دو میلیون و ۶۴۷ هزار و ۶۶۳ مورد ابتلا و ۵۱ هزار و ۹۲۵ مورد فوتی، در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به کروناویروس قرار دارند.