زاکانی: دمیدن در طبل مدرک گرایی تزریق ناکارآمدی به جامعه است

گروه اجتماعی الف،   3990525197

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دمیدن در طبل مدرک گرایی و پشت میزنشینی عملا ناکارآمدی را به جامعه تزریق می کند و راه حل شرایط موجود نیست.

به گزارش ایرنا، "علی رضا زاکانی" رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای قم، اظهار داشت: در حال حاضر مشکل ما رشد کاریکاتوری است و در این رشد تناسب و اندام واره رعایت نمی شود.

وی ادامه داد: اگر امروزه سیل تحصیلکرده های بیکار را داریم و این مساله سبب ناهمگونی است باید به دنبال راه حل مناسب باشیم و در این موضوع به جایگاه نظام آموزشی می رسیم که عوامل مختلفی شامل مدرسه، دانشگاه و خانواده و رسانه در این مساله سهیم هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در موضوع نظام آموزشی باید همه جوانب در نظر گرفته شود و دانش آموز با خلاقیت و مهارت اجتماعی باید خروجی نظام تعلیم و تربیت باشد و بر این اساس باید این رشد کاریکاتوری متوقف شود و باید به مسیر اصلی برگردیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وقتی عمده صحبت راجع به این خلاء در نظام آموزشی است و انتظار بر اصلاح آن است اعتقاد داریم مهارت آموزی امری ضروری است و برای زیست مستقل هر فرد و برای اینکه فرد بر خود اتکا داشته باشد باید مهارت لازم را فرا گیرد.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی افزود: مهارت آموزی موجب استقلال فرد در جامعه می گردد و وقتی فرد با مهارت به اشتغال رسید این فرد در جامعه به خود متکی است و سبب استقلال جامعه نیز می شود.

وی اظهار داشت: شعارها مشخص است اما چطور افراد و بخش های مختلف برای تحقق این شعارها اقدام کنند مبهم است و لذا نقش مهارت آموزی در تحقق شعارها و اهداف انقلاب مشخص است و توجه به آن ضروری است.

زاکانی اظهار داشت: متناظر با ظرفیت های موجود در استان قم باید برنامه ارائه شود و بر این اساس سند مهارت آموزی تدوین شود و ما بدانیم چه چیزی را حمایت کنیم و بر اساس اقتضائات قم برنامه ریزی صورت پذیرد.

وی با اشاره به عملکرد مجموعه فنی و حرفه ای عنوان داشت: تلاش های صورت گرفته باعث متناسب سازی و روان سازی و به تحرک واداشتن جامعه است که این مساله نوعی خدمت شایسته و عبادت است و نیاز است که این کارکردها توسعه پیدا کند.