حماس: قدس منتظر فاتحان است نه خوش‌گذران‌ها

گروه جهان الف،   3990525192

یکی از اعضای جنبش حماس، توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط را محکوم کرد و گفت که این توافق هدیه‌ای از سوی امارات برای ترامپ و نتانیاهو بود تا از بحران داخلی خود نجات پیدا کنند.

به گزارش فارس، «خلیل الحیه»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) توافق امارات عربی متحده و رژیم صهیونیستی را «خنجر از پشت» توصیف کرد و این توافق نشان می‌دهد که ابوظبی از «دشمن» حمایت و جانبداری می‌کند.

این عضو حماس در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ «الاقصی» توافق مذکور را محکوم کرد و گفت که این اقدام از سوی هرکسی با هر کشوری باشد، «هدیه» برای «اشغالگران» است تا موجودیت خود را تثبیت کرده و به اشغالگری خود ادامه دهند.

او گفت:‌ «عادی‌سازی [امارات و اسرائیل] جانبداری از اشغالگری در آرمان فلسطین، قدس و مسجد الاقصی است و آن را به رسمیت می‌شناسد».

خلیل الحیه گفت که این توافق در این شرایط سخت به فلسطینی‌ها شوکه وارد کرده و هدیه‌ای برای دونالد ترامپ و بنیامین نتانیاهواست که در بحران داخلی خود گرفتار شده‌اند.

او ادعای امارات مبنی بر اینکه طرح اشغالی «الحاق کرانه باختری» با توافق مذکور «لغو» شده را رد کرد و گفت که این موضع ملی واحد فلسطینی‌ها بود که صهیونیست‌ها را مجبور به عقب‌نشینی از این طرح کرد.

عضو دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه مقاومت در غزه از همه ابزارها برای ناکام گذاشتن طرح اماراتی‌ها و صهیونیست‌ها استفاده خواهد کرد، اظهار داشت که توافق مذکور معلول امروز یا دیروز نیست بلکه از پیش برای تحقق آن گام‌هایی برداشته شد و هدف از آن، ضربه زدن به وحدت کشورهای عربی است.

او گفت که فلسطینی‌ها امروز در برابر نقشه‌های اشغالگران متحد است و بین گروه‌های فلسطینی برای مقابله با معامله قرن آمریکا و طرح اشغالی الحاق کرانه باختری نزدیکی وجود دارد و همه در یک خندق واحد برای مقابله با توطئه‌ها علیه فلسطین ایستاده‌اند.

حیه احتمال داد که منطقه هر آن برای مقابله با قلدری‌های اشغالگران صهیونیست به پا خیزد. او گفت قدس منتظر فاتحان است نه کسانی که زیر عبای اشغالگران برای تفریح و خوشگذرانی به این شهر مقدس می‌آیند.

او در پایان، اعلام توافق امارات و رژیم اسرائیل بر سر عادی‌سازی روابط دوطرفه را خنجری از پشت به آرمان فلسطین و امت اسلامی و عربی دانست و از همه آزادگان و کشورهای عربی و اسلامی خواست در برابر این اقدامات سکوت نکرده و آن را محکوم کنند.