سناتور آمریکایی: قطعنامه ضد ایرانی نشان داد واشنگتن ضعیف شده است

گروه جهان الف،   3990525162

سناتور ایالت کانکتیکت آمریکا در پیامی در توئیتر با اشاره به فضاحت بار بودن شکست قطعنامه ضد ایرانی آمریکا نوشت که این شکست نشان دهنده آن است که آمریکا تا چه اندازه ضعیف شده است.

به گزارش فارس، «کریس مورفی» سناتور ایالت «کانکتیکت» آمریکا روز شنبه به شکست سنگین قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت برای تمدید تحریم تسلیحاتی تهران اشاره کرد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «این یک شکست نبود بلکه یک فضاحت بود. از 15 عضو شورای امنیت، تنها جمهوری دومینیک همراه ما رای داد. این نشان دهنده آن است که آمریکا تا چه اندازه‌ای ضعیف شده و بقیه جهان تا چه اندازه‌ای راهبرد ترامپ در قبال ایران را فاجعه بار می‌بینند.»

مورفی در پیام توئیتری دیگری به مشاجره «کلی کرفت» نماینده آمریکا در سازمان ملل با نمایندگان سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان درباره قطعنامه ایران اشاره کرد.

این سناتور ایالت کانکتیکت نوشت: «شکست شرم‌آور قطعنامه تحریم تسلیحاتی ایران هشداری درباره خطرات قرار دادن افرادی بدون تجربه دیپلماتیک نظیر کلی کرفت است که در مهم‌ترین پست آمریکا در سازمان‌های بین‌المللی قرار دارد.»

قطعنامه آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران با تنها 2 رای موافق، 2 رای مخالف و 11 رای ممتنع نتوانست به تصویب برد.

آمریکا و جمهوری دومینیک به این قطعنامه رأی مثبت دادند، چین و روسیه به آن رأی مخالف دادند و بقیه اعضا رأی ممتنع دادند.

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا هم بعد از شکست این قطعنامه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت این کشور به تلاش خود برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران ادامه خواهد داد.