ستاد مبارزه با قاچاق: کالای قاچاق امکان استفاده از خدمات بیمه‌ای ندارد 

گروه اقتصادی الف،   3990525159

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از این پس کالایی که به صورت غیر رسمی و بدون پرداخت حقوق ورودی وارد کشور شود امکان استفاده از خدمات بیمه‌ای را ندارد.

به گزارش مهر به نقل از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حمیدرضا دهقانی‌نیا در گفتگویی رادیویی گفت: بر اساس تعاملات بین بیمه مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت از این پس کالایی که به صورت غیر رسمی و بدون پرداخت حقوق ورودی وارد کشور شود امکان استفاده از خدمات بیمه‌ای ندارد و این مسأله باعث بالا رفتن خطرپذیری قاچاق می‌شود.

دهقانی نیا از پیگیری برنامه‌های ابلاغی در هفته گذشته خبر داد و گفت: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ۲۴ دستگاه عضو ستاد هستند و هر ساله برنامه‌ها برای این دستگاه‌ها، نهایی و ابلاغ می‌شود. در سال ۹۹ در هشت حوزه راهبردی شاهد ۲۰ هدف کلان و ذیل آن اهداف ۴۶ اقدام اصلی و اساسی و ۱۷۷ برنامه اجرایی بودیم که به دستگاه‌ها ابلاغ شدند.

وی از فعالیت کارگروه‌هایی در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور اعضای ستاد گفت و بیان کرد: یکی از برنامه‌هایی که هفته پیش مورد بررسی قرار گرفت ارتباط بین بیمه مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه بیمه‌های آتش‌سوزی و مسئولیت حمل و نقل است.

سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ادامه داد: یکی از اهدافی که ستاد پیگیری می‌کند این است که اگر کالایی وارد کشور شود اما به صورت رسمی این کار صورت نگیرد و حقوق ورودی پرداخت نشود، امکان استفاده از خدمات بیمه‌ای را نداشته باشد.

این موضوع نیازمند تعاملات بین بیمه مرکزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت بود. این مسئله سبب بالا بردن خطرپذیری قاچاق است.

وی درباره دیگر اقدامات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: نزدیک به ۱۴ هزار پرونده در حوزه سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به صورت الکترونیکی در سامانه مدیریت یکپارچه بازرسی وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری ستاد پیاده و این اطلاعات به صورت الکترونیکی برای سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

دهقانی‌نیا بیان کرد: انتظار از همکاران سازمان تعزیرات حکومتی این است که از این پس، نتیجه نهایی رسیدگی به پرونده‌ها و اقداماتشان را به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه پرونده‌های قاچاق، برای سامانه بازرسی سازمان حمایت ارسال کنند.