درد دل مردم| ماسک های بی کیفیت با سه برابر قیمت!/ تحویل خودرو با قیمت های دو برابر زمان ثبت نام !/امرار معاش سخت هنرمندان صنایع دستی

گروه اجتماعی الف،   3990525137
درد دل مردم| ماسک های بی کیفیت با سه برابر قیمت!/ تحویل خودرو با قیمت های دو برابر زمان ثبت نام !/امرار معاش سخت هنرمندان صنایع دستی

مدتی است که در بخش «‌درددل مردم» پنجره‌ای به سوی شما گشوده‌ایم تا مشکلات خود را با ما در میان بگذارید. بدیهی است در بسیاری از موارد مطرح شده امکان قضاوت برای الف وجود ندارد. به همین دلیل در انتظار پاسخ مسئولان و دستگاههای مربوطه خواهیم بود که در همین بخش منتشر خواهد شد. 

شما می توانید مسایل و مشکلات خود را در بخش کامنت‌های ذیل همین مطلب ارسال کنید. این مطلب هر روز با پیام های شما بروز خواهد شد.


چند نکته : 
۱- مطالب حتی المقدور کوتاه و بدون حاشیه روی نوشته و به موضوع اصلی مورد نظر پرداخته شود. در نوشتن دقت کنید مطالب، مفهوم و روشن بیان شوند.
۲- فقط مشکل و مساله خود را مطرح و از اظهار نظر یا ابراز همدردی خودداری کنید. 
۳- در صورتی که مطلب نیازمند الصاق تصویری از مدارک بود حتما به پیوست ارسال گردد. 
۴- در مواردی ممکن است دستگاه مربوطه نیازمند ارتباط با نویسنده مطلب باشد در صورت تمایل نام و نام خانوادگی و شماره ای برای تماس اعلام نمایید.
۵- به مشکلات مطرح شده قبلی در این صفحه پاسخ ندهید و مشکل خود را نیز به صورت مستقل از آن ها بنویسید.
۶-بدیهی است پیامهای حاوی توهین به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نخواهد شد.

**********************************

۲۹/مرداد/۹۹

 


  • سلام مدتی است وزارت بهداشت دائما نصیحت می کند مردم ماسک بزنند بگذریم از اینکه از اسفند مردم ،ماسک های بی کیفیت و بدون استاندارد را به سه یا چهار برابر قیمت قبل می خرند  حداقا انتظار این است که این کالاکه با جان مردم سر و کاردارد با موازین اولیه بهداشت تطابق داشته باشد  ولی متاسفانهاگر دقتکنید همه ماسکهایی کهدر داروخانه هاعرضه می شود هیچ نام و نشان و ادرسی ازتولید کننده ندارد دیروز یک جعبه ماسک سه لایه  از داروخانه محل خریدم  پنجاه تا به قیمت115000تومان ولی روی حعبه هیچ نامو نشانو ادرس تولید کنندهدوجود ندارد شماره مجوز بهداشت و استاندارد و غیره همه پیشکش وزیر صنایع وبهداش شاعر پیشه مان مردم به کجا باید پناه ببرند به بخش شکایات وزارت خانه مربوطه هم شکایت نوشتم ولی پاسخ مناسبی وجود ندارد  اگر دولتبر هیچ چیز نظارت ندارد اصلادولترابرای چه می خواهیم متاسفانه مسئولیت پذیری  و تعهد از بالا به پایین در حد صفرهست

 

  • یک بار فرصت زندگی کردن داشتم در همین یک بار هم نتونستم ماشینی که دوست دارم بخرم. تا اومدم پول جمع کنم قیمت ماشین 2 برابر شد. جوونی من که رفت ی فکری به حال صنعت کثیف خودرو بکنید.

 

  • خودرو 206 پیش خرید کردم برای واگذاری 31/4/99. قمیت از 1/5/99 تغییر کرده است. حال با تاخیر در واگذاری، با قیمت جدید محاسبه کرده اند یعنی حدود 20 میلیون گرانتر. این یعنی ظلممضاعف به خریدار. آیا کسی هست رسیدگی کند؟ به بازرسی ایران خودرو پیام  دادم. به تعزیرات پیام دادم لیکن تاکنون عکس العملی ندیده ام.

 

  • بازنشستگان تامین اجتماعی زیر خط فقر زندگی می کنند 4 ماه همش وعده دروغ دادن بعد 200تا 300به حقوق اکثریت بازنشستگان تامین اجتماعی اضافه کردن اسمشم گذاشتن متناسب سازی. حق بازنشستگان تامین اجتماعی مثل کشوری ولشکری حداقل حقوق 2800000از فروردین ماه  وبعد همسان سازی مهرماه بود.یه مقدارناچیزی به حقوق اضافه کردن که 4 ماه اول سال رو هم شامل نمیشه این ظلم بزرگی هست به بازنشستگان تامین اجتماعی. .مجلس باید دخالت کنه وجلوی این ظلم رو بگیره

 

  • من بعد از 20سال تصمیم گرفتم ماشین ثبت نام کنم ثبت نام کردم بعد از چند بار اسم من کوئیک در اومد موقع ثبت نام بود 63 میلیون یعنی همین خرداد ماه در این دو ماه قیمت کارخانه شده 95 میلیون اسم من هم اردیبهشت 1400 در اومده مطمئنآ تا ان زمان بالای 120 میلیون میشه حالا من موندم چکار کنم رفتم انصراف بدم میگن 4ماه بعد پولتون میدیم من هم باحساب کتاب خودم مطمئنم نمیتونم مابقی پول جور کنم موندم چکار کنم پول ما هم بدون سود مشارکت سایت محترم این فقط حرف من نیست هزاران نفر به این طریق فریب خوردن اگه شما یه ذره به فکر مردم هستین خواهشآ این موضوع رو پیگیری کنید

 

  • چرا نمایندگان مجلس در وضع قوانین دقت و تامل بیشتر نمی کنند - تکلیف خانوادهایی که  به دلیل مشکلات خانوادگی در دو محل سکونت دارند -با قانون مالیان خانه های خالی  چیست ؟

 

  • ٣٥ سال با کوزه‌گری امرار معاش می‌کردم و سازمان صنایع دستی محصولات ما را می‌خرید ولی پس از مدتی از خرید کوزه‌ها خودداری کرد و من را با فقط10 سال سابقه بیمه بازنشسته کردند. نتیجه این که با 65 سال سن و 5 سر عائله و چند نوه 820 هزار تومان (آن هم با همسان‌سازی) حقوق می‌گیرم. واقعا از خانواده خجالت می‌کشم. از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌شود درد و مشکل‌ ما را حل کنند.

 

۲۸ /مرداد/۹۹

 


  • در دیماه سال نود و هشت بازنسشته شده ام و در ان تاریخ قیمت سکه سه ملیون و دلار سه هزار و چند صد تومن بود ، این در حالیست که هنوز پاداش مان را نداده اند، ایا این ظلم فاحش نیست حالا که سکه به مرز ۱۱ ملیون و دلار به ۲۵ هزار تومن رسیده، پاداش مان را در زمان حکم بازنستگی محاسبه کنند، با این شیوه ارزش ریالی سنوات مان حدود سیصد چهارصد درصد افت میکند یعنی هیچ ارزشی ندارد . از دیوان عدالت و کمیسیون اصل نود دادخواهی میکنیم و میخواهیم جلو این ظلم بدیهی را بگیرند و پاداش مان را طبق اخرین حقوق بازنشستگی پرداخت کنند

  • با سلام‌ پنج سال پیش سال ۹۴ ضامن یکی از همکاران شاغل شدم تا از تعاونی خرید کنه .حدود بیش از ۱۷ملیون تومان آنرا پرداخت نکرد تعاونی از حقوق من کسر کرد  یکسال پیش شکایت کردم شورای حل اختلاف بنفع من رای داد ،اعتراض کرد دادگاه تجدیدنظرشهید مطهری  هم رای قطعی صادر کرد بنفع بند ه ،حالا بازهم رفته اعتراض زده ،وقتی تمام مدارک نشاندهنده حقانیت بنده و ارزش خسارتی که دادم با تورم امروز خیلی خسارت خوردم ،چرا باوجود دو بار رای بنفع بنده ورای قطعی  باز هم به   این خلافکار که باعث از دست دان خودرویم شد اجازه اعتراض میدهند خواهشمندم ریاست محترم قضایی دستو رسیدگی  فرماین

 

  • دامداران دارن زیر فشار بی انصافی  مسولین وکارخانه داران له میشوند هر کیلو شیر از دامدار خریداری میشود به قیمت 2400تومان در حالی که کنسانتره رو به دامدار میدن 3300تومان واقعا تولید کننده .واقعی رو فدای کارخانه دار وسرمایه دار میکنیداز مردم مظلوم نمی ترسید از خدای آنها واهمه کنید حق آنها را به کارخانه داران ندهید

 

  • من بعد از 39 سال و دوماه از دانشگاه تهران با درجه استاد تمامی باز نشسته شدم. برای مدت خدمت مازاد بر 30 سال در ابتدا 22/5 درصد به حقوق من اضافه شد که طبق قانون بود اما پس از 13 ماه این اضافه قطع شد و آنچه سازمان بازنشستگی پرداخت کرده بود را از حقوق بازنشستگیم ماه به ماه کسر کردند. کار به طرح موضوع در دیوان عدالت اداری رسید و من و همکار دیگر بازنشسته ام که با مرتبه دانشیاری بازنشسته شده اند با هم فکری مدارک نزدیک به 45 مورد رای ورود شکایت شاکیان دانشگاهی مبنی بر استفاده از حق قانونی 2/5 درصد به ازای هر سال خدمت مازاد بر 30 سال را که به تایید دیوان رسیده بود را جمع کردیم که البته به مراتب بیش از این ها وجود داشت. من لایحه دفاعیه ای در چند صفحه تهیه کردم و کل مدارک را ضمیمه کردم و یک نسخه هم برای همکارم به نام ایشان تهیه کردم و در یک زمان تحویل دیوان دادیم پس از مدتی برای ایشان رای به ورود شکایت و تامین خواسته ایشان دادند و برای اینجانب با مدارک کاملا یکسان (فقط اسم ها یکی نبود) رای به رد شکایت دادند. این روایت البته چند سال به درازا کشیده. واقعا این بی عدالتی را چگونه می توان توجیه کرد نمیدانم و شکایت این یک بام و دو هوا ی دیوان بی عدالتی اداری را نمی دانم به کجا ببرم. لطفا این استاد دانشگاه را راهنمایی بفرمایید. ممنون می شوم.

 

  • سلام لطفاً به فريادمون برسيد ماشين از ايران خودرو پيش خريد كرديم تابستان 99 قيمت كارخانه خدود 30 ميليون زياد شده بقيه پولشو نداريم جور كنيم براي پول پيش هم طلا گرمي 400 فروختيم . الان هم از طلا ضرر كرديم و هم از ماشين چرا هيچكس به فكر مصرف كننده نيست . چیکار کنیم  تا دلتون به رحم بياد؟ قيمت تابستان را زماني مشخص كردند كه دلار 26 بود حالا ببينيم تا آخر سال قيمت كارخونه را پايين مي آورند؟

 

۲۷/مرداد/۹۹

 


  • ما حساب بانکی ایرانی درست کرده ایم اما از چند ماه گذشته تاکنون دسترسی به اپلیکیشن های بانکی از خارج از کشور مسدود شده است. آیا دسترسی به حساب بانکی مان از خارج از کشور جرم است؟ لطفا دسترسی را باز کنید.

 

  • چرا در محدوده منطقه 19 تهران یک بیمارستان وجود ندارد؟ ساکنان این منطقه پرجمعیت برای درمان مجبورند به مناطق دیگر مراجعه کنند. به همین علت برخی بیماران اورژانسی بدحال در حین انتقال به مناطق دیگر جان خود را از دست داده‌اند. از وزیر بهداشت درخواست می‌شود ساخت یک بیمارستان در این منطقه را در اولویت کاری خود قرار دهد.

 

  • در شهر پاکدشت روبه‌روی میدان کوه صاحب یک مغازه [...] اتومبیل از برق دزدی استفاده می‌کند و شب‌هنگام با ده لامپ پرمصرف مغازه را روشن نگه می‌دارد. چرا با این تخلفات آشکار و دزدی‌هایی از اموال عمومی برخورد نمی‌شود؟

  • سلام من یه جوان هستم میخام ماشین بخرم باهاش کار کنم اصلا نمی تونم بخرم یه وقتی یه پراید کارکره با وام م میشد خرید الان چی..من مصرف کننده ام چرا تحویل فوری به قیمت مناسب نمیدید..به درد مردم برسید به داد مردم برسید شعار ندید عمل کنید مردم نجیبی داریم...به فکر مردم باشید تور رو خدا..

 

  • برای تمدید پروانه چاه آب، سال‌های قبل نزدیک 80 هزار تومان پرداخت می‌کردیم که امسال با بیش از 6 برابر افزایش مبلغ 350 هزار تومان گرفتند. مگر بهای محصولات ما هم این قدر افزایش یافته است که قیمت‌ها را 6 برابر کرده‌اند.

 

  • درپی اظهارات همشهری گلپایگانی در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی وتبدیل به ویلاهای لاکچری لطفا باستحضار نمایندگان مجلس بخصوص نماینده شهرستان گلپایگان برسانید قوانینی که اجرا نمیشوند نظارت بر اجرا با چه مرجعی است بعنوان مثال قانون پر از ایراد وابهام حفظ کاربری اراضی کشاورزی چه خاصیتی دارد؟ویا قانون توزیع عادلانه آب که اصلا اجرا نمیشود که هیچ بلکه دستگاههای متولی آنرا تبدیل به قانون توزیع نا عادلانه کرده است .درهمین رابطه رییس شورای اسلامی شهرستان گلپایگان بعنوان مدیر شبکه بهره برداری سد گلپایگان با تخصیص آب به همین ویلاها عملا آب را از حقوق عامه به حقوق خاصه تبدیل نموده است

26/مرداد/99

 


  • زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که در مرکز پایتخت آن هم میدان
    امام خمینی(ره) عده‌ای معتاد درست در وسط میدان و زیردرختان بساط اعتیاد پهن کرده و مشغول مصرف باشند و کسی متعرض آنان نشود!

 

  • در حالی که آزمون سراسری کنکور کارشناسی ارشد با بیش از ششصد هزار نفر شرکت‌کننده در مدت 4 ساعت برگزار شد چرا مجوز برگزاری آزمون‌ برای زیر ده‌ هزار شرکت‌کننده فنی حرفه‌‌ای در یک ساعت را ندادند و آن را سه ماه به تعویق انداختند؟

 


  • ظرف 5 ماه قیمت بستنی 300 درصد افزایش یافته است. چرا؟ مگر تولیدکنندگان بستنی را با شیر یارانه‌ای تولید نمی‌کنند؟ مگر شیر تولید داخل را با دلار خرید می‌کنند؟! دستگاه‌های نظارتی و بازرسی آیا این گرانی‌ها را مشاهده نمی‌کنند؟!

 


  • سلام
    از ابتدای طرح یارانه خودم و خانوادمو مستحق گرفتن یارانه ندونستم ولی در حال حاضر تمام برنامه ریزی های دولت در شرایط حاد اقتصادی صرفا جهت کمک به دریافت کنندگان یارانه میباشد.
    لطفا دولت راه بازگشتی قرار بده

 


  • مدیران تامین اجتماعی باید هم اینگونه باشند مانند باقی مدیران.بنده اسفند ۹۸ بعد از ۳۰ و پرداخت کامل هزینه های ماهانه،بازنشسته شدم اما به علت اهمال بعضی در این سازمان تا این لحظه دیناری حقوق بازنشستگی نگرفته ام و هفته هاست که شعبه ۲۲ مرا دست به سر میکند.بارها به مدیریت ایمیل زدم اما حتی جواب نداده اند.ایا باید بروم و جلوی سازمان چادر بزنم و به جراید خبر بدهم تا فیلمبرداری کنند؟


  • برای ازمایشات طب کار رفتم تامین اجتماعی و برای معاینات چشم، پزشک خصوصی و مورد اعتماد سازمان معرفی شده است. وقتی مراجعه کردم ایشان اعلام کردند پرداخت فقط به صورت پول نقد با اینکه کارتخوان هم داخل کشو منشی بود و تمام بیماران را برای دریافت پول نقد راهی عابربانک می کردند.
    اولا اگر این قابل اعتماد بهش میگن پس غیر قابل اعتماد چیه دیگه؟؟؟
    ثانیا توی این اوضاع و شرایط کرونایی ایشان چرا مردم را واردار به حضور پای عابر بانک و یا بانک می کند؟
    ثالثا مگر خون انها از بقیه سرخ تر هست که مالیات را درست پرداخت نکنند؟؟؟

 


  • من یک نفتی در نظر بعضیا مرفه هستم.لطفا دیگه من را بعد از 18سال سابقه تبدیل به تامین اجتماعی کنید و بازنشته ام کنید نمیخوام حقوق بالا!!!
    آیا ظلم نیست که با قانون نفت در 60سالگی در بیابان و دور از خانواده کار کنیم؟؟؟؟

25/مرداد/99


  • شركت دخانيات ايران عايله مندى اين بنده بازنشسته بدون هيچ توضيحى قطع نموده در اين مورد قانونى به تصويب رسيده كه اطلاع نداريم.  با تشكر

 


  • من چند سال در وزارت دفاع مشغول بودم و بیمه لشکری دارم. بعد از بازخریدی، الان بیمه تامین اجتماعی دارم. برای انتقال بیمه لشکری به تامین اجتماعی باید مبلغ زیادی به تامین اجتماعی پرداخت نمایم. چرا باید من چند ده میلون به تامین اجتماعی بابت تجمیع بیمه ایی پرداخت نمایم؟
    لازم به توضیح است در زمان انتقال بیمه تامین اجتماعی به بیمه ارتش، بیمه لشکری پول طلب می کند!
    این مشکل خیلی هاست لطفاً به حل این مشکل کمک نمایید

 


  • زمانی واردات خودرو با ارز 3600 تومانی انجام می گرفت و دولت برای تنظیم بازار تعرفه بالا وضع نمود تا از خودروسازی داخلی حمایت کند. الان که ارز بالای 20000 تومان است چرا دولت تعرفه واردات را پایین نمی آورد؟
    لازم به توضیح است دلار پنج برابر شد ولی قیمت ماشین بیش از ده برابر گردید که این خودش رانت بزرگ است . با پایین آوردن تعرفه درآمد دولت کم می شود ولی تعادل در قیمت ها ایجاد می گردد.


  • بعد مدتها وعده و وعيد تامين اجتماعى در موردهمسان سازي حقوق بازنشستگان حق كسانيكه با شرايط سخت وزيان اور با34يا.   35روزحقوق بازنشست شده اند ضايع شده و در همسان سازي سنوات سخت وزيان اور رامحاسبه نكرده اند وبا 20روزحقوق محاسبه شده اند در صورتي  كه 8 در صد بيمه بيشتر تامين اجتما عي گرفته است و مسولين تامين اجتماعي ادعا مي كنند ما عدالت را رعايت كرده ايم كانون هاي بازنشستگي بايد جلوي اين بي قانوني تامين اجتماعي را بگيردوحق باز نشستگان كه با شرايط سخت وزيان اور بازنشست شده اند را بر گرداند

 


  • سلام.پسرم سال گذشته درمدرسه غیرانتفاعی ثبت نام وازاول اسفندماه هم مدارس بکلی تعطیل شد.موقع ثبت نام گفتندحدود 7 میلیون شهریه و5 میلیون فوق برنامه.درزمان تسویه حدود 700 هزازتومن هم به اسم تابستان گرفتند.امسال ازبردن پسرم به مدرسه غیرانتفاعی منصرف شدم.موقع تسویه گفتندازفوق برنامه فقط 150 هزارتومن برمیگرده.توروخدا ببینیدمادرحق هم دیگه اینهمه داریم جفامیکنیم بعدهم ازخداانتظارداریم امام زمان وبفرسته دیگران وآدم کنه.والابخداحق الناس حرامه حرامه حرامه.کیه به این مسایل رسیدگی کنه؟

 


  • این قوانین مالیات بر خانه ی خالی راه در رو  و ناعدالتی زیاد دارد. ببینند کشور های دیگر چطور قانون نوشته و چطور نظارت کرده و اجرا می کنند یاد بگیرند. طرف مثل آب خوردن هر کدام از آپارتمان ها را به یکی از اعضای خانواده و دوستان به صورت صوری اجاره می دهد و از مالیات فرار می کند. حتی می تواند صد آپارتمان داشته باشد و با هر معتادی با دادن 30 هزار تومان یک قرار داد صوری یک ساله اجاره امضا کند.

 


  • امروز رییس محترم قوه قضاییه دردیدار با شوراها فرمودند شوراها باید مانع تغییر کاربری اراضی کشاورزی شوند متاسفم که درشهر ما گلپایگان شورای شهروجهاد کشاورزی وشهرداری دست به دست هم داده وزمینهای مرغوب کشاورزی به خصوص در زیرشبکه سد گلپایگان با کمک آنها تبدیل به ویلاهای مدرن تر از لواسان شده است وسایر مسئولین مانند فرماندار بعنوان نماینده عالی دولت هم نظاره گر هستند ومدیر شرکت بهره برداری سد گلپایگان هم که رییس شورای شهر هم هستند از دادن آب سد به هرمیزان وبدون ضابطه برای استخرهای آنها دریغ نمیکند واین درحالی است که بسیاری از روستاهای شهرستان درحاشیه این ویلاها هم از آب کشاورزی وبعضا ار آب شرب محرومند لطفا این موضوع را باستحضار رییس قوه قضاییه برسانید

 


  • بنده یک کارمندمعمولی یکی از شعب تامین اجتماعی هستم وحقوق بگیر . مسیول واحدها و روسا طبق حکمشون به خاطر مسیولیت بالاتری که دارند حقوق بیشتری  طبیعتا می گیرند . اما مسیله اصلی ومهم در مورد تقسیم مزایا درون واحدهای تامین اجتماعی هست که هیچ معیار و ضابطه ای در آن قایل نیستند
    اگر گهگاهی یک مزایایی هم برای کارمند بیچاره بیاد ریس شعبه ها میان سهم واحدرومیدن مسیول واحدومیگن خودت بین کارمندات تقسیم کن .مسول واحدهم میاد فسمت اعظم رو خودش بر میداره و مقدار ناچیزی به کارمندها میده . بدون هیچ معیاری هیچ جای قانون هم نگفته مسولی بابت مسولیتش مزایای بیشتری باید بگیره در صورتیکه زحمت اصلی و کسی که درگیر کار هست کارمند هست . اگه خطایی هم رخ بده در نهایت کارمند رو باز بازخواست می کنند نه کسیکه مسولش بوده و کاررو کنترل می کرده .آخه این چه ظلمی هست که به کارمند می کنند واین چه پول ناحقی هست که میخورن به بالاتریها هم که میگیم چون خودشون ذینفع هستند و اونا هم به همین ترتیب عمل میکنند اصلا فکری نمی کنند .درحقیقت میگن این یه رسم هست که از قدیم بوده . در صورتیکه هرکی هر مزایای بیشتری میگیره باید دلیل و توجیه داشته باشه و هرکی هم کمتر میگیره یا بهش نمیدن باز باید دلیل وجود داشته باشه که کجا کم گذاشته . اما متاسفانه تقسیم مزایا بین مسولین واحدها و بالاتریها در اداره ماجوری هست که دو تا سه برابر و حتی گاها تمام مزایا روخودمسول واحدبر میداره ومقدار ناچیزی کارمند .به بهانه اینکه پست بالاتر مزایای بیشتر بدون هیچ معیارو ضابطه ای . درحقیقت غیر ازحقوق بالاترشون تو همه چیز ، بالاتر میگیرند و الویت دارند .حالاکاش درست هم کار می کردند.مسولین هم خوشون هوای هم دیگه رودارند چون همه ذینفع هستند . ظلم تا کجا؟هیچ کس هم نیست بیاد بررسی کنه وبه فریاد ما کارمندها برسه