بهروزی فر در گفتگو با الف مطرح کرد؛ تدارک گسترده بانک صادرات برای جهش تولید

گروه اقتصادی الف،   3990524023

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به لزوم  برنامه ریزی بانک ها برای افزایش تولید در سال جهش تولید گفت: تسهیلات  بانک صادرات به بخش تولیدات کشاورزی قابل توجه است.

خلیل بهروزی فر نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف  با اشاره به تسهیلات 15 هزار میلیارد تومانی بانک صادرات به حوزه کشاورزی،گفت: عملکرد بانک صادرات در ارائه تسهیلات به کشاورزان قابل تقدیر است چرا که گزارشهای خوبی از عملکردشان  ارائه می شود.

وی با بیان اینکه بانک صادرات نگاه مثبت و کاربردی به تولید در حوزه کشاورزی دارد، افزود: بخصوص اینکه امسال بعنوان سال جهش تولید باید در جهت رونق تولید، افزایش تولید و صادرات برنامه ریزی کرد که تسهیلات به بخش کشاورزی راهکار مناسبی در این زمینه است.   

 

 عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تولید را پایه رشد اقتصادی دانست و تصریح کرد: دولت باید از تولید حمایت کند و این حمایت می تواند از سوی بانک های دولتی انجام شود.

 

 

بهروزی فر با تاکید بر اینکه طبق قانون برنامه ششم توسعه بانک های دولتی باید 15 درصد منابع تسهیلات خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند، افزود: برنج و گندم از محصولات استراتژیک محسوب می شود و اگر از کشاورزان حمایت نشود، انگیزه تولید از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه موانع تولید بخصوص موانع پیش پای کشاوران باید از بین برود، تصریح کرد: باید موانع تولید گندم کاران، برنج کاران، چایکاران، دامداران و تولید کنندگان را حذف کردحجت اله صیدی مدیرعامل بانک صادرات  در نشست روز سه شنبه کمیسیون کشاورزی مجلس که با حضور وزیر اقتصاد و مدیران برخی بانک ها تشکیل شده بود، با تاکید بر این که در سال‌های مختلف، تخصیص اعتبارات بانک صادرات ایران به بخش کشاورزی متفاوت بوده و در سال‌های اخیر با اختصاص سهمیه مناسب ، وزن این تسهیلات را نسبت به بقیه بخش‌ها افزایش مطلوبی داده، عنوان کرد که در سال گذشته  توانستیم بیش از ۱۳ درصد کل تسهیلات را  به بخش کشاورزی  پرداخت کنیم که بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بود.