نیروی انتظامی ضامن اجرای عزاداری محرم است

گروه فرهنگی الف،   3990523140

امام جمعه مشهد گفت: با توجه به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا، نیروی انتظامی ضامن اجرای عزاداری محرم است.

به گزارش ایلنا، سید احمد علم الهدی در دیدار با سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و فرماندهان انتظامی استان خراسان رضوی افزود: بسیاری از مردمی که عزاداری محرم را در خانه هایشان برگزار می کردند امسال به خاطر این ویروس و شرایط اجرای پروتکل‌های بهداشتی نمی توانند مراسم هر ساله خود را برگزار کنند.

وی افزود: اگر یک آرامش و اطمینانی از ناحیه نیروی انتظامی به مردم داده شود مردم می‌توانند با آرامش و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراسم عزاداری محرم بپردازند همانگونه که جشن عید غدیر با وجود تمام محدودیت‌ها بسیار با شکوه برگزار شد و همه‌ مردم شهر در خیابان ها و فضاهای باز، نظاره گر جشن و شادی عید غدیر بودند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: بسیاری از مسوولان به نحوه برگزاری این عید کمک کردند و راهنمایی و رانندگی با بودن در کنار مردم به برگزاری کاروان های شادی بسیار کمک کردند.

علم الهدی تاکید کرد: شورای هیئات مذهبی با همکاری نیروی انتظامی کمک کنند تا مردم بدون نگرانی و دغدغه مراسم محرم را برگزار کنند.  

وی افزود: در خراسان رضوی تمام دستگاه‌ها با همراهی و هماهنگی هم به نظم استان کمک شایانی می کنند.

علم‌الهدی ادامه داد: با همکاری نیروی انتظامی می‌توان در خیابان های اطراف حرم رضوی، امکان برگزاری مراسم عزاداری محرم با فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی را به وجود آورد و اگر نیروی انتظامی در اجرای این طرح ها پیشقدم باشد و به این شکل اطمینان مردم بسیار بالاتر می رود و انشاء الله تاسوعا و عاشورای امسال باشکوه تر برگزار می شود.