دبیر اول کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد؛ گزارش امید بخش مدیرعامل بانک صادرات در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس

گروه اقتصادی،   3990522217

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از گزارش امید بخش مدیرعامل بانک صادرات ایران در جلسه این کمیسیون خبر داد و گفت: ۱۵ هزار میلیارد تومان از تسهیلات این بانک به بخش کشاورزی اختصاص یافت.

گزارش امید بخش مدیرعامل بانک صادرات در جلسه کمیسیون کشاورزی مجلس

به گزارش الف و به نقل از فارس، حجت الاسلام و المسلمین احد آزادیخواه نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با وزیر اقتصاد و مدیران عامل برخی بانک ها از جمله بانک صادرات ایران، گفت: بر اساس ماده 32 و 33 قانون برنامه ششم توسعه، بانک ها موظف هستند حداقل 15 درصد از تسهیلات در اختیارشان را به حوزه کشاورزی اختصاص دهند.

وی افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس برای اطلاع از نحوه اجرای این قانون از وزیر اقتصاد و مدیران عامل برخی بانک های دولتی از جمله بانک ملی، تجارت، پست بانک و صادرات دعوت کرده تا گزارشی از عملکرد خود در رابطه با اجرای این قانون به مجلس ارائه کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس گزارش ارائه شده مدیران عامل این بانک ها،  پست بانک 15/1 درصد از تسهیلات در اختیار خودش را به این مهم اختصاص داده بود. بقیه بانک ها هر چند تسهیلاتی به این بخش دادند اما بسیاری از آنها 15 درصد از تسهیلات در اختیار خود را به حوزه کشاورزی اختصاص ندادند.

دبیر اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس افزود: از میان مدیران عامل بانکهای حاضر در این جلسه، به نظر اینجانب آقای صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران گزارش خوبی ارائه و عنوان کرد که 15 هزار میلیارد تومان از تسهیلات خود را به بخش کشاورزی اختصاص داد.

حجت اله صیدی در نشست روز گذشته کمیسیون کشاورزی  با تاکید بر این که در سال‌های مختلف، تخصیص اعتبارات بانک صادرات ایران به بخش کشاورزی متفاوت بوده و در سال‌های اخیر با اختصاص سهمیه مناسب، وزن این تسهیلات را نسبت به بقیه بخش‌ها افزایش مطلوبی داده، عنوان کرد که در سال گذشته  توانستیم بیش از ۱۳ درصد کل تسهیلات را  به بخش کشاورزی  پرداخت کنیم که بالغ بر ۱۵ هزار میلیارد تومان بود.