تذکرات نمایندگان مجلس به مسئولان

گروه سیاسی الف،   3990522087

عضو هیات رئیسه مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

تذکرات نمایندگان مجلس به مسئولان

به گزارش خانه ملت، روح‌الله متفکر آزاد در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۲۲ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد که به شرح زیر است:

- تذکر ابراهیم رضایی نماینده دشتستان به وزیر کشور؛ لزوم برخورد با عوامل هتک حرمت و حمله به جوان مومن در مترو به جرم نماز خواندن.

- تذکر حبیب الله دهمرده نماینده زابل، زهک و هیرمند به وزیر آموزش و پرورش؛ لزوم انجام اقدام کارشناسی در خصوص کنکور.

- تذکر علیرضا پاک فطرت نماینده شیراز به وزیر نیرو؛ لزوم افزایش نظارت در ادارات برق شیراز.

- تذکر محسن فتحی نماینده سنندج به وزیر جهاد کشاورزی؛ لزوم تسریع در پرداخت مطالبات گندمکاران استان.

- تذکر روح الله متفکر آزاد نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر به همراه ۳۶ نفر به رئیس جمهور؛ لزوم اجرای بند الف ماده ۷ قانون جامع حمایت از معلولان در رابطه با مجوز سه درصدی برای استخدام معلولان.

- تذکر صدیف بدری نماینده اردبیل به وزیر بهداشت؛ چرا تامین داروی بیماران کرونایی در اردبیل صورت نمی گیرد.

- تذکر مالک شریعتی نماینده تهران به وزیر نفت؛ لزوم تسریع در صدور کارت های سوخت تعهد شده و ضرورت ارائه گزارش سالیانه به مجلس.

- تذکر محمد مولوی نماینده آبادان به وزیر آموزش و پرورش؛ تسریع در پرداخت سرانه آموزشی در آستانه شروع سال تحصیلی.

- تذکر علیرضا نظری نماینده خمین به وزیر آموزش و پرورش؛ لزوم رسیدگی به وضعیت نامطلوب حقوق و مزایای نیروهای خدماتی آموزش و پرورش و لزوم توجه به مسئله بیکاری جوانان و مهارت آموزی جهت اشتغال زایی.

- تذکر جعفر قادری نماینده شیراز به وزیر نفت: لزوم تأمین مواد اولیه پتروشیمی برای واحدهای تولیدی داخلی.

- تذکر محمدحسن آصفری نماینده اراک به وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات، کشور و فرهنگ و ارشاد اسلامی: لزوم انتقال سوابق بیمه عشایری به سازمان تأمین اجتماعی، لزوم ایجاد فیبر نوری در شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان، لزوم پرداخت اضافه کار دهیاران و بهیاران پاره وقت روستاها، جلوگیری از قطع بیمه قالیبافان در روستاها و لزوم توجه به مشکل کتابداران و جذاب آنان در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.

- تذکر فاطمه مقصودی نماینده بروجرد به وزیر راه؛ لزوم تسریع در احداث راه آهن بروجرد و اتصال به شبکه ریلی کشور

- تذکر جبار کوچکی نژاد نماینده رشت به وزیر جهاد کشاورزی؛ چرا خسارت های وارد شده به شالیزارهای گیلان پرداخت نمی شود.

- تذکر جلال محمودزاده نماینده مهاباد به وزیر ارتباطات؛ لزوم رسیدگیبه وضعیت آنتن دهی در روستاهای منطقه، تذکر به وزیر نیرو؛ لزوم تسریع در دفع فاضلاب شهرستان خلیفان، تذکر به وزیر راه؛ درباره لزوم تسریع در بهسازی جاده های روستایی و همچنین ضرورت اختصاص اعتبار برای پروژه های راهسازی، تذکر به وزیر تعاون؛ علت عدم توجه به معیشت مردم و افزایش قیمت مسکن و خودرو و لزوم تسریع در احداث بیمارستان تامین اجتماعی مهاباد.

- تذکر زهره الهیان و ۱۲ نفر از نمایندگان به رئیس جمهور؛ چرایی عدم تعویق کنکور با توجه به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی.

- تذکر احسان ارکانی نماینده نیشابور به وزیر علوم؛ لزوم رسیدگی به مخالفت ستاد آمایش وزارت علوم با ایجاد مقطع کارشناسی رشته مهندسی پزشکی دانشگاه نیشابور در سال جاری و لزوم معرفی زمین ارزان قیمت و تامین زمین طرح های مسکن ملی در نیشابور و علت عدم اقدام جدی به منظور پیش بینی ساز و کار لازم برای پوشش خطرات افزایش سالانه ۱۰ درصدی نرخ ارز در بودجه سنواتی چیست.

- تذکر نصرالله پژمانفر نماینده مشهد وکلات به وزیر نیرو؛ لزوم پاسخگویی در خصوص رویکرد و اقدامات انجام شده در حوزه آسیب های وارد شده به کشور در اثر وقوع سیل.