استانداری تهران: انبار نفت شهران ایمن است

گروه اقتصادی الف،   3990522020

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران فعالیت انبار نفت شهران را مطابق با استانداردهای شرکت نفت دانست و گفت: با توجه به شرایط اعتباری کشور، جابجایی این مرکز به بیرون از محدوده شهری تامین اعتبار قابل ملاحظه ای را نیاز دارد.

استانداری تهران: انبار نفت شهران ایمن است

منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در گفت‌وگو با فارس درباره حاشیه‌های انبار نفت شهران اظهار کرد: فعالیت این مرکز طبق استاندارد‌ها است.

وی در ادامه افزود: در زمان جانمایی و احداث انبار نفت در شهران، فاصله مراکز سکونتگاهی چشمگیر و حتی بیش از معیارهای شرکت نفت بوده لیکن به مرور زمان با توسعه بی رویه ساخت و سازها و بدون توجه به عدم رعایت حریم مخازن کلان سوخت در منطقه شهران این فاصله ایمن بهم خورده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران در همین رابطه ادامه داد: پروتکل‌های تامین و نگه‌داری بروز شده و دائما توسط سازمان ایمنی و آتش نشانی، سازمان استاندارد و HSE شرکت نفت بنا رصد و به تایید مبادی ذیربط می‌رسد.

درجاتی فعالیت انبار نفت شهران را مطابق استانداردها دانست و تصریح کرد: جابجایی این مرکز برنامه ریزی کلان و اعتبار قابل ملاحظه‌ای را نیاز داشته و با یک وعده و چند جلسه امکان پذیر نیست.

وی درباره نظر استانداری مبنی بر جابجایی این مرکز بیان داشت: اگر با اتفاق آراء دستگاه‌های صیانتی متفقا به انتقال انبار برسیم قطعا این امر با وجود نیاز به اعتبار زیاد، در دستور کار قرار خواهد گرفت و برای آنکه مردم دچار مشکل نشوند این اقدام خود بخود پدافند غیرعاملی می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران به تشخیص ایمنی انبار نفت قبل از هر اقدامی تاکید و خاطرنشان کرد: تنها با یک مصاحبه و مقایسه انبار نیترات آمونیوم بیروت با تهران نمی‌توان علت ناایمنی برای آن مرکز در نظر گرفت.