لاوروف از طرح‌های ابتکاری برای ازسرگیری گفت‌و‌گوها درباره برجام خبر داد

گروه جهان الف،   3990521137

وزیر خارجه روسیه از ارائه طرح‌های ابتکاری برای آغاز مجدد گفت‌وگو میان اعضای برجام خبر داد.

به گزارش فارس، وزیر خارجه روسیه سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران از ارائه اقدامات ابتکاری در برجام جهت از سرگیری مذاکرات خبر داد.

 به نوشته خبرگزاری «اینترفکس» «سرگئی لاروف» وزیر خارج روسیه  در دیدار با همتای آلمانی خود  گفت  که مسکو برای از سرگیری گفت‌وگوها میان طرف‌های برجام  طرح‌های ابتکاری ارائه می‌دهد. 

لاوروف در این زمینه گفت: «درباره سایر موضوعاتی که روسیه و آلمان به طور فعال  با هم همکاری دارند، مایلم پیرامون وضعیت برجام اشاره کنم. طیف گسترده‌ای از ایده‌ها وجود دارد که توسط همکاران اروپایی ما مطرح شده است. روسیه نیز به نوبه خود پیشنهادهایی ارائه داده است که به نظر ما به از سرگیری همکاری بین همه اعضای آن بدون هیچگونه استثنایی کمک می‌کند.»

وزیر خارجه روسیه افزود: «امیدوارم درباره این ابتکارات با جزئیات بیشتری گفت‌و‌گو کنیم.»

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۸، علی‌رغم پایبندی ایران به تمامی تعهداتش در قبال برجام و برخلاف مخالفت‌های طرفین برجام، از این توافق هسته‌ای خارج شد و از آن پس به امید بازگرداندن ایران به میز مذاکرات و وادار کردن این کشور به موافقت با توافق مورد قبول واشنگتن، سیاست «فشار حداکثری» را در قبال ایران در پیش گرفت.  در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد دولت آمریکا در تحقق این هدف ناکام مانده  است. منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.