مستمری مددجویان کمیته امداد چقدر افزایش می‌یابد؟

گروه اقتصادی الف،   3990521109

رئیس کمیته امداد از کمک ۲۰۵ میلیارد تومانی نقدی و غیرنقدی مردم در عید قربان خبر داد و گفت: طرح اطعام حسینی در ماه محرم و صفر در کل کشور اجرا خواهد شد.

مستمری مددجویان کمیته امداد چقدر افزایش می‌یابد؟

به گزارش فارس، مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در نشست خبری با اشاره به اهمیت کار خبرنگاران,اظهار داشت: اولین مرکز نیکوکاری رسانه سال گذشته در خراسان جنوبی راه اندازی شد و شما خبرنگاران یاوران واقعی نیازمندان و محرومان هستید.

وی با اشاره به کمک مردم در عید قربان،ادامه داد:مردم کارهای بزرگی انجام داده اند و نسبت به سال ۹۸ در کمک های مردمی با رشد ۸۲درصدی روبرو بودیم.

رئیس کمیته امداد افزود:مردم در عید قربان ۲۰۵میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند که ۱۹۲میلیارد تومان کمک غیر نقدی و ۱۲میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک نقدی بود.

بختیاری با اشاره به اجرای مرحله اول پویش ایران همدل،گفت:در این مرحله توسط ۵۳هزار پایگاه بسیج ۳.۵ میلیون بسته غذایی ۳۰۰هزارتومانی بین نیازمندان توزیع شد.

وی اضافه کرد:۷۰۰هزار بسته غذایی بین نیازمندان توزیع شد.همچنین بیش از یک میلیون بسته غذایی و یک میلیون بسته بهداشتی توزیع شد.

بختیاری با اشاره  به اجرای طرح اطعام حسینی در ماه محرم و صفر،بیان داشت:این ستادها در همه استان‌ها ایجاد شده و مردم می توانند نذورات خود را برای کمک به نیازمندان تحویل دهند.این طرح برای تهیه غذای گرم با رعایت پروتکل هاست و در مواردی که نمی شود غذای گرم بدهیم بسته غذایی تدارک می بینیم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه در ماه رمضان بیش از ۵۴۰میلیارد تومان کمک صورت گرفت،بیان داشت:بیش از ۱۱میلیون پرس غذا ی گرم بین نیازمندان توزیع شد.همچنین ۲میلیون و ۲۰۰هزار بسته ۱۸۰هزار توزیع شد.

بختیاری با اشاره به اجرای مرحله دوم طرح پویش ایران همدل،تصریح کرد:این مرحله با عنوان «از همدیگر گره گشایی کنیم»از عید غدیر آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش میزان مستمری مددجویان در سال جاری،اظهار داشت:برای سال جاری دو افزایش داریم؛یکی برای تبصره های بودجه و دیگری برای تبصره ۱۴که همان مبارزه با فقر و کاهش آن است،در نتیجه افزایش ۲۰درصدی در میزان مستمری مددجویان داریم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه ۲میلیون و ۲۰۰هزار خانواده یعنی حدود ۵میلیون نفر تحت پوشش این کمیته قرار دارند،گفت:در دوران شیوع کرونا به هر خانواده ای که فردی در آن در اثر کرونا فوت کرده باشد مبلغ ۱۰میلیون تومان و به افرادی که مرگ آنها بر اثر کرونا مشکوک بوده نیز ۵میلیون تومان بلاعوض پرداخت می شود.

وی  از توزیع ۵۰هزار تبلت بین دانش آموزان نیازمند خبر داد و گفت:بیش از ۲۵۰هزار دانش آموز نیازمند تبلت هستند که تلاش داریم تهیه کنیم؛ضمن اینکه ۳۷۵هزار دانش آموز و ۸۰ هزار دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

بختیاری از توزیع یک میلیون بسته آموزشی برای دانش آموزان نیازمند توسط ستاد اجرایی خبر داد و افزود:سال گذشته ۲۱۵هزار خانواده از پوشش کمیته خارج شده و ۳۶۵هزار خانواده تحت پوشش قرار گرفتند.

وی  متذکر شد:۴۷۱۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه برای ایجاد شغل پرداخت شده و ۱۷۵ هزار شغل ایجاد کردیم.

رئیس کمیته امداد از پرداخت ۲۳۵۰میلیارد تومان وام قرض الحسنه به ۳۴۵هزار نفر در سال گذشته خبر داد و گفت:امسال ۶هزار و ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت می کنیم.

بختیاری با بیان اینکه امسال ۲۰هزار خانه در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر ساخته خواهد شد،افزود:به هر واحد مبلغ ۲۰میلبون تومان وام پرداخت می شود.

وی از برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰۰هزاز شغل در سال‌جاری خبر داد و گفت:۲۵هزار زوج جوان در پشت نوبت جهیزیه قرار دارند که تعدادی توسط ستاد اجرایی و تفاهم نامه های با سپاه و خیرین نیز در این خصوص داریم.

بختیاری با اشاره به اینکه ۲۱۹هزار خانواده ممدجوی مستاجر داریم،ابراز داشت:۱۰۰میلیارد تومان توسط بنیاد مستضعفان و ۵۰میلیارد تومان توسط کمیته امداد تسهیلات به این مددجویان برای پرداخت رهن اختصاص یافته است.