نیکزاد: سیطره دولت بر اموال مانع مولدسازی دارایی‌هاست

گروه اقتصادی الف،   3990521108

نایب رئیس مجلس گفت: واگذاری اختیارات و فروش دارایی‌های غیرمولد برای دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها در هر دولتی بسیار سخت بوده است زیرا دولت‎ها به دنبال داشتن قدرت و سیطره بر اموال و دارایی‌ها هستند.

به گزارش خانه‌ ملت، علی نیکزاد پیش از ظهر امروز ضمن انتقاد از عدم اجرای اصولی قانون مولدسازی دارایی‌های دولت اظهار کرد: واگذاری اختیارات و فروش دارایی‌های غیرمولد برای دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها در هر دولتی بسیار سخت بوده است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بدنه دولت طی سال‌ها به جای چابک‌سازی، فربه‌تر شده است، افزود: درآمدهای حاصل از دریافت مالیات پاسخگوی هزینه جاری حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی دولت نمی‌تواند باشد و در مقابل این حجم از هزینه‌ها، ما حتی بودجه غیرعمرانی نیز کم داریم.

نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: چابک سازی دولت کار بسیار سختی است زیرا دولت‎ها به دنبال داشتن قدرت و سیطره بر اموال و دارایی‌ها هستند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس با بیان اینکه کارآمدسازی دارایی‌های غیرمولد دولت اقدام درستی داست و باید تبدیل شوند، گفت: ما باید بتوانیم کشوری با دولت چابک داشته باشیم، هرچند همواره این موضوع شعار بوده اما امیدواریم مجلس انقلابی بتواند با یک اقدام انقلابی، بودجه سال آینده را بدون وابستگی به نفت تصویب کند.