هشدار درباره کلاهبرداری خرید کالا از شهرهای مرزی

گروه اجتماعی الف،   3990521014

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به شیوه جدید کلاهبرداری از خریداران کالا و به خصوص لوازم خانگی تجت پوشش خرید از گناوه، بانه، بندر و ... هشدار داد.

 سرهنگ علی محمد رجبی در گفت وگو با ایسنا، اظهارکرد: در رصدها و پایش هایی که اخیرا ماموران پلیس فتا با آن مواجه شدند، شیوه جدیدی از کلاهبرداری وجود دارد که در آن افراد سودجو با سواستفاده از نوسان قیمت ها و  با درج اگهی در برخی از شبکه های اجتماعی و گروه‌های پیام رسان ها ادعا می‌کنند که صاحب فروشگاهی در گناوه، بانه و ... بوده و می‌توانند اجناس اصل و مارک را با قیمتی کمتر از قیمت بازار به آنان بفروشند.
وی ادامه داد: در این شیوه کلاهبردار با اعلام شماره حساب یا شماره کارتی که عمدتا به نام خود فرد نیز نیست، مبالغی را از شهروندان دریافت کرده و وعده می‌دهد که طی مثلا یک هفته کالای سفارشی را برایشان ارسال خواهد کرد. اما پس از این مدت دیگر پاسخی به تلفن ها نمی دهند.
رجبی با بیان اینکه برخی از این سودجویان حتی آدرسی هم به عنوان آدرس مغازه اعلام می‌کنند، گفت: با توجه به اینکه عمده سفارش دهندگان شناختی از محل ندارند، ممکن است به همین آدرس اعتماد کنند غافل از اینکه آدرس جعلی بوده یا حداقل ارتباطی با فرد سودجو ندارد.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا  ادامه داد: شهروندانی که با این آگهی ها روبه رو می‌شوند اولا که حتما باید نکات امنیت سایبری را مدنظر قرارداده و از اعتماد به چنین آگهی‌هایی خودداری کنند. افرادی هم که قصد خرید دارند حتما از اصالت فروشگاه با خبرشوند، در این میان بهترین شیوه خرید الکترونیک توجه به نماد تجارت الکترونیک یا همان ای_نماد است.
به گفته رجبی تاکنون چندین مورد از کلاهبرداری  اینچنینی به پلیس فتا ارجاع شده که متهمان آن دستگیر شده اند.