تجمع پرستاران ارومیه مقابل استانداری/از اسفند حقوق نگرفته ایم

گروه اجتماعی الف،   3990520201

امروز عده ای از پرستاران شرکتی شاغل در بیمارستانهای ارومیه و در بخش بیماران کرونا به دلیل عدم تبدیل وضعیت و نگرفتن حقوق و مزایای خود در مقابل استانداری آذربایجان غربی تجمع کردند.

 به گزارش مهر، کارشناس ارشد پرستاری بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه در این زمینه گفت: بیشتر پرستاران شاغل در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های ارومیه نیروهای شرکتی هستند.

شبنم صالحی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص گلایه اعتراض آمیز امروز پرستاران در مقابل استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: تعدادی از نیروهای تخصصی پرستاری چندین سال است با وعده بهره مندی از حقوق و مزایای مساوی با نیروهای پیمانی در بیمارستان‌های ارومیه مشغول به کار شده‌اند اما از اسفندماه سال گذشته تا کنون از حقوق و مزایای محروم هستیم.

وی با بیان اینکه ما نیروهای تخصصی با آزمون ورودی جذب بیمارستان شده‌ایم و قرار بود حقوق و مزایای یکسانی با نیروهای پیمانی داشته باشیم اما متأسفانه هنوز نه تنها حقوق و مزایای یکسانی نداریم بلکه از مزایای سایر نیروها نیز محروم هستیم.

صالحی با بیان اینکه اسفندماه حقوق نیروهای غیررسمی شاغل در بخش پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافت اظهار کرد: قرار بود این حقوق و مزایا شامل نیروهای شرکتی نیز شود اما با گذشت بیش از ۶ ماه و با وجود مکاتبات متعدد هنوز نتوانسته‌ایم این افزایش حقوق را بگیریم.

وی با اشاره به اینکه نیروهای شرکتی از مزایای افزایش حقوق طبق قانون کار نیز محروم هستند عنوان کرد: مسئولان در برابر این خواسته نیروهای شرکتی عنوان می‌کنند باید تبدیل وضعیت بشوید اما نیروهای شرکتی جزو نیروهای بخش بهداشت و درمان محسوب نمی‌شوند که تبدیل وضعیت شوند.

کارشناس ارشد پرستاری بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه با بیان اینکه ماه گذشته نزدیک ۳۰۰ ساعت در بیمارستان مشغول به کار بودم، افزود: از این میزان ۱۸۶ ساعت موظفی بودم مابقی اضافه کار اما تنها ۸۰ ساعت اضافه کاری به ما تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر پرستاران شاغل در بخش‌های کرونا در بیمارستان‌های ارومیه نیروهای شرکتی هستند گفت: از مسئولان تقاضا داریم به خواسته‌های ما توجه ویژه ایداشته باشند.

امروز تعدادی از نیروهای پرستار شرکتی بیمارستان‌های ارومیه با حضور در مقابل استانداری آذربایجان غربی از شرایط کاری خود گلایه داشتند.