شناسایی باند بزرگ کلاهبرداری در فرودگاه مشهد

گروه اقتصادی الف،   3990520189

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور گفت: چندی پیش ماموران در گذرگاه بازرسی فرودگاه مشهد به مسافری که تعداد زیادی دسته چک و کارت بانکی به همراه خود داشت مشکوک شدند و پس از تحقیقات پلیس، مشخص شد این فرد سردسته بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای کشور است.

به گزارش فارس، سردار حسن مهری امروز در نشست خبری که در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد برگزار شد، اظهار کرد: بزرگترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای فعال در ایران با تلاش پلیس در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد شناسایی و در اقدامات بعدی متلاشی شد.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با تشریح دستگیری ١١ مرد و یک زن از سرکردگان باند بزرگ کلاهبرداری در مشهد اذعان کرد: چندی پیش ماموران در گذرگاه بازرسی فرودگاه مشهد به مسافری که تعداد زیادی دسته چک و کارت بانکی به همراه خود داشت مشکوک شدند و پس از تحقیقات پلیس، مشخص شد این فرد سردسته بزرگ‌ترین باند کلاهبرداری شبکه‌ای در سطح کشور است.

وی مطرح کرد: سرکردگان این باند کلاهبرداری با جذب افراد معتاد در شهرهای مختلف کشور، برای آنها حساب بانکی باز می‌کردند و در ابتدا دسته چک ١٠ برگی و در مرحله بعدی دسته چک ٥٩ برگی برای آنها اخذ می‌کردند.

مهری خاطرنشان کرد: اعضای این باند کلاه‌برداری شبکه‌ای با صدور چک‌های بدون محل و ضمانت، اقدام به کلاهبرداری‌های گسترده‌ای در سراسر کشور کرده‌اند.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور ضمن تاکید بر قطعیت همکاری در داخل بانک‌ها با این کلاهبرداران اظهار کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران باید سامانه‌های مورد نیاز را برای بانک‌ها تدارک ببیند تا دسته چک برای متقاضیان تحت شرایط خاصی صادر شود.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰۲ نفر از اعضای این باند کلاهبرداری شبکه‌ای که از سال ۱۳۹۳ مشغول به فعالیت بوده، توسط پلیس شناسایی شده‌اند، ادامه داد: این افراد با سوءاستفاده از ١٠٠ هزار قطعه برگ چک بانکی در استان‌های تهران، خراسان رضوی، یزد، کرمان، فارس و خوزستان اقدام به کلاهبرداری کرده‌اند که تا کنون ٣٠ هزار قطعه چک برگشتی به مبلغ ١٢ هزار میلیارد ریال در پرونده آنها شناسایی شده است.

مهری اشاره کرد: کلاهبرداران عضو باند متلاشی شده حتی با مدارک تقلبی اقدام به اخذ دسته چک از بانک‌ها کرده‌اند و یکی از اعضای این باند در ٢٣ بانک حساب افتتاح کرده است.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور اذعان کرد: شرکت‌های سوری برای اعضای این باند ثبت شده و حتی در مواردی رئیس یک شعبه بانکی به عنوان معرف یکی از سرکردگان باند کلاهبرداران، دسته چک صادر کرده است.

وی با تاکید بر اینکه برخی صنوف با اعضای این باند کلاهبردار برای صدور مجوز همکاری کرده‌اند، گفت: امیدواریم دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران با اعضای این باند برخوردی قاطع داشته باشد.

مهری بیان کرد: یکی از سرکردگان باند کلاهبرداری ١٠٠ سکه طلا را به عنوان رشوه به یکی از ماموران انتظامی در مشهد پیشنهاد کرد ولی این پلیس وظیفه‌شناس بلافاصله این اقدام تبهکارانه را گزارش کرد.